2017-07-15, 15:24
Medlem
Damen på tåget vars telefon han lånade vittnar att han mest sa: 'mm, ja, mm, mm, mm' i telefonen.

Kvinnan som såg honom i Grängesbergstrakten är fortfarande helt säker på att det var P hon såg.

Enligt två personer, obekräftat, jag har hört från bekants bekant, har P sökt en enkel tjänst upp mot Dalarna-trakten.

Mamman är spydig i meddelanden till henne. Har sett meddelande en vän skrivit. Hon vägrar ens tänka tankar som inte följer hennes spekulationer.
Citera
2017-07-15, 15:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Damen på tåget vars telefon han lånade vittnar att han mest sa: 'mm, ja, mm, mm, mm' i telefonen.

Kvinnan som såg honom i Grängesbergstrakten är fortfarande helt säker på att det var P hon såg.

Enligt två personer, obekräftat, jag har hört från bekants bekant, har P sökt en enkel tjänst upp mot Dalarna-trakten.

Mamman är spydig i meddelanden till henne. Har sett meddelande en vän skrivit. Hon vägrar ens tänka tankar som inte följer hennes spekulationer.

Kan du styrka det där med kvinnan på tåget, var kommer informationen ifrån?

Meddelanden till henne? Vem är hon, är det din bekant eller vem åsyftas
Citera
2017-07-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
I NA som någon fotat av står det "Vi har förutom i centrala Hallsberg och norr om orten, även varit i bland annat Hällabrottet, vid kalkbrottsjöarna och längs med Ralaån."

I tidningen står att pappan nu börjar misstänka att ett brott skett, eftersom det har gått så lång tid.

Bild och artikel från kalkbrott vid Hällabrottet. En 19-årig kille drunknade där. Artikeln från 2010.

http://www.na.se/orebro-lan/orebro/en-drunknad-i-kalkbrott
De har inte dykt där.
Och hällabrottet avbröt missing p sökningen vid stupen för det var för farligt .
Citera
2017-07-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den mest normala reaktionen vore att någon ur familjen initialt med blixtens hastighet tog sig till Hallsberg och såg sig omkring, tror jag.

Varför skulle man inte vara mottaglig för ett sådant besked menar du?

Om bara en i familjen kan åka, är det tufft att ensam ta emot ett sånt chockbesked. Att bryta ihop offentligt är jobbigt.
Den som får ett dödsbesked i hemmet får det förmedlat genom någon (polis, präst) som kan vara ett stöd tills någon anhörig/vän kan ta vid. Det är betydligt mindre stressigt att få ett dödsbesked i hemmet, där man kan få vara förtvivlad i lugn och ro.
Citera
2017-07-15, 15:54
Medlem
Jag har följt fallet om Patrik på fb.Blir helt matt när jag har läst vad som skrivs där. Då jag själv har barn i samma ålder. Det första jag tänkte på att han vill inte hem. Bara få vara ifred inte komma hem till tjatiga och krävande föräldrar. Han är vuxen och får göra det han känner för. Hur kan hans föräldrar vara så säkra på att han inte har några pengar förutom dom 400 kr. Varför har hans föräldrar hans lösen till hans fb konto. Det hade aldrig mina vuxna barn gett ut till mig. Jag tror han har åkt till någon vän. Åkt till någon stad i europa typ Berlin är ju poppis att åka till när man är i den åldern😉
Citera
2017-07-15, 16:04
Medlem
Citat:

Som sagt, bekants bekant, så man vet ju inte alls... Men jag väljer faktiskt att tro mer på dom än på P's föräldrar då så många uppgifter går isär. Vet inte hur, när eller var denne fått tag på uppgifterna.
Menade att bekanten skrev meddelande till P's mamma och fick spydiga svar tillbaka av mamman.
Citera
2017-07-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollan-00
Jag har följt fallet om Patrik på fb.Blir helt matt när jag har läst vad som skrivs där. Då jag själv har barn i samma ålder. Det första jag tänkte på att han vill inte hem. Bara få vara ifred inte komma hem till tjatiga och krävande föräldrar. Han är vuxen och får göra det han känner för. Hur kan hans föräldrar vara så säkra på att han inte har några pengar förutom dom 400 kr. Varför har hans föräldrar hans lösen till hans fb konto. Det hade aldrig mina vuxna barn gett ut till mig. Jag tror han har åkt till någon vän. Åkt till någon stad i europa typ Berlin är ju poppis att åka till när man är i den åldern😉

Håller med ditt tänk. Eftersom han brukade dumpstra mat ur containrar, så kan han ha fått ganska mycket pengar över av studielånet. Att bankkortet inte använts säger inte så mycket. Han kan ha flera bankkort. Att mobilen inte använts säger inte heller så mycket. Han kan ha fler mobiltelefoner.
Citera
2017-07-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Som sagt, bekants bekant, så man vet ju inte alls... Men jag väljer faktiskt att tro mer på dom än på P's föräldrar då så många uppgifter går isär. Vet inte hur, när eller var denne fått tag på uppgifterna.
Menade att bekanten skrev meddelande till P's mamma och fick spydiga svar tillbaka av mamman.
Får jag fråga vad meddelandena handlade om?
Citera
2017-07-15, 16:23
Medlem
Citat:

Vem är kvinnan på tåget och vad har hon att säga överlag om P
Senast redigerad av Piavik 2017-07-15 kl. 16:26.
Citera
2017-07-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Får jag fråga vad meddelandena handlade om?
Ingen aning, men antar att hon som skrev till mamman ville ha lite mer info eftersom hon bor i närheten och tänkte att hon kunde hjälpa till att leta. Kan ju fråga, men känns lite dumt att göra det...
Citera
2017-07-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Vem är kvinnan på tåget och vad har hon att säga överlag om P
Kvinnan på tåget är den kvinna som lånade ut sin telefon till P så han kunde ringa sin mamma och säga att hon kunde nå honom på det numret eftersom hans egna telefon hade slut på batteri, eller pengar - det verkar ändra sig lite vad som var problemet med hans egna telefon.

En annan tanke, slut på pengar, mamman skulle fylla på, borde han inte haft abonnemang? Hade han prick hos kronofogden så han inte kunde teckna abonnemang??
Citera
2017-07-15, 17:48
Medlem
Det finns en fråga som kanske inte alls är relevant, men som jag inte kan släppa:

Varför åkte Patrik hem?

Han har, om jag fattat det hela rätt, pluggat borta i ett par år. Han hade bara ett par vekor kvar till avslutningen och han skulle få ett stipendium. Klassen hade nyss varit på Gotland. Med andra ord verkar livet leka för honom. Jag vet att depression och utmattningsdepression inte alltid syns på utsidan och inte alltid kan förklaras, men ändå.

Föräldrarna menar att han pluggat så hårt så att han gått in i nån depression, men kan den ha kommit så snabbt, och djupt, att han inte fixade de sista veckorna av sin utbildning? Jag kan tänka mig att de sista veckorna på en utbildning dessutom är mer party än plugg... Ändå sätter sig grabben på tåget en måndag för att åka hem till mamma och pappa..?

Kan något ha hänt i Falun, något som liksom akut-utlöste det hela så att han nästan flydde hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in