Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HollywoodHank
Nån som sett Sverige anonymaste "MC"-klubb ute på vägarna i år?

Såg en HA-väst på Olof Palmes torg i Sundsvall häromdagen. Han var i sällskap med två andra varav en hade väst jag inte riktig hann se. Tror det var i torsdags.
Citera
2017-07-10, 21:44
Medlem
Under tisdagen inleds en synnerligen ovanlig rättegång i Göteborgs tingsrätt.

Citat:
En utsparkad före detta HA-ledare möter – på videolänk från annan ort – en medlem i underorganisationen Red & White Crew som står åtalad för försök till grov utpressning och övergrepp i rättssak.
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/sparkad-ha-boss-berättar-om-hot-1.4432520

Är det någon som vet något mer kring detta?
Citera
2017-07-10, 21:53
Medlem
Vem är utesluten?
Citera
2017-07-12, 15:37
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Vem är utesluten?
Har inte varit och glott här på länge, hade enna förväntat mig att x:et skulle ha givit svaret men kom på att det inte har skrivits i något om det i tråden och det går förmodligen inte att googla på vem det är så där av tystnaden!
Men om jag skulle köra en grov gissning så skulle jag kunna tänka mig att det är "långe" Martin, med tanke på åldern.
Citera
2017-07-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HollywoodHank
Nån som sett Sverige anonymaste "MC"-klubb ute på vägarna i år?

Dom håller en låg profil som väntat. Banditerna däremot ser man mer ofta, mer i söderort än i city, sthlm.
Citera
2017-07-13, 14:08
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluepillman
Under tisdagen inleds en synnerligen ovanlig rättegång i Göteborgs tingsrätt.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/sparkad-ha-boss-berättar-om-hot-1.4432520

Är det någon som vet något mer kring detta?
Det är naturligtvis Michael "Mega" Johannesen
Citera
2017-07-13, 15:09
Medlem
Glajjan du är helt fel ute. Detta är inte Mega, hade du varit lite påläst hade du vetat det.
Citera
2017-07-14, 12:57
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnitchBlower
Glajjan du är helt fel ute. Detta är inte Mega, hade du varit lite påläst hade du vetat det.
Jag beklagar om jag har fel. Jag är inte insatt. Jag tycktre bara att beskrivningen var mycket nära Mega, efter att ha läst böckerna.
Citera
2017-07-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Jag beklagar om jag har fel. Jag är inte insatt. Jag tycktre bara att beskrivningen var mycket nära Mega, efter att ha läst böckerna.

Jag är ingen expert på MC-gäng och har ingen aning vem som åsyftas i artikeln. Beskrivning nära "Mega"? Där är ju inte ett rätt någonstans Det är inte "Mega". Det fattar vem som helst. Läs artikeln igen.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/sparkad-ha-boss-ber%C3%A4ttar-om-hot-1.4432520

Citat:
Den äldre av dem, 41-åringen som alltså haft en maktposition inom HA-avdelningen Gothenburg i Gunnilse, klev sent på kvällen den 30 mars in till Citypolisen på Stampgatan.

"Mega" är typ 10 år äldre. Dessutom gick den som artikeln åsyftar..... till polisen i Mars detta året....

"Mega" har varit gömd utomlands i flera år nu.
Citera
2017-07-14, 14:31
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
...
Släpp det nu, besserwisser.

On topic: Vem är det?
Citera
2017-07-14, 23:53
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag tror det rör sig om en med initialerna N.L, åldern stämmer in och han finns inte med på ratsit längre.
Citera
2017-07-15, 14:40
Medlem
Skönt att HA går under, ni ska se hur det ser ut om några år. Blattarna kommer ta över väst världen också som i Tyskland. HA suger turkisk kuk där nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in