2017-07-15, 00:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om man tittar på filmsnutten från stationen, där Patrik tågar iväg med bestämda steg. Det verkar som han har ett mål i sikte. Jag tror detta mål är pissoaren på stationen eller ett cykelgarage, kanske båda.

Pissoar är inte osannolikt, inledningsvis, för att därefter sammanstråla med någon i ett fordon, och slutligen bli ihjälslagen och dumpad(ej i Hallsberg).
Citera
2017-07-15, 00:17
Medlem
Du menar Alterego75 att han istället för att sättas in på psyk i Malmö, valde att självläka hos en bra vän som genom sitt bryende kan få honom att komma igen? Något åt det hållet....

Sen att han satt och grät i Västerås kan ju bero på att han fick en aning dåligt samvete mot brorsan när han insåg att det var studenten den dagen +att han började märka av hur otroligt långt det är att traska till E-tuna...

Men tusan också,insåg ju nu att hans vän hade väl inte kommit hem än ifrån Falun, eller, när han grät på McD.?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-15 kl. 00:29.
Citera
2017-07-15, 00:19
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Blir alltmer övertygad över att min teori stämmer, dvs Patrik reste med tåget mot Mjölby och klev av vid Hallsberg fullt medveten om var han var, strax innan han klev av bytte han kläder, väl vid Hallsberg så väntade han en stund innan han klev av för att undvika vittnen, dumpade resväskan vid Woody och senare ryggsäcken på platsen jag visat på min karta. Och sen gick han vidare från Sannahed mot Kumlaby via cykelvägen ..och eventuellt vidare till Köping, Västerås och Eskilstuna. Patrik vill nog bara bort och få lugn och ro.

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Om den här härskartekniken och manipulationen som vi sett från föräldrarna är en norm i hans hem, förstår jag fullkomligt om han ville ge sig av.

Han måste ju i så fall vara totalt chockad av den här hysterin. Och rädd.
Citera
2017-07-15, 00:30
Medlem
Liberty75s avatar
Såg ni förresten att en av "De Goda" har kontaktat GW Persson för att få hjälp?

Tja, då gäller det att veta var väskorna hittades. GW kommer inte att rita små röda hjärtan, precis. 😂🤣
Citera
2017-07-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det tror inte jag heller.

Sök lite mer åt söder, han ligger där ovan jord eller nedgrävd.

Söderut, precisera dej?
Citera
2017-07-15, 00:40
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Söderut, precisera dej?

Tror han/hon/den/det menar Malmö.... 😉
Citera
2017-07-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Du menar Alterego75 att han istället för att sättas in på psyk i Malmö, valde att självläka hos en bra vän som genom sitt bryende kan få honom att komma igen? Något åt det hållet....

Sen att han satt och grät i Västerås kan ju bero på att han fick en aning dåligt samvete mot brorsan när han insåg att det var studenten den dagen +att han började märka av hur otroligt långt det är att traska till E-tuna...

Men tusan också,insåg ju nu att hans vän hade väl inte kommit hem än ifrån Falun, eller, när han grät på McD.?
Ibland så stannar tiden still för vissa och där och då inser de att de är empatiska och omtänksamma!
Citera
2017-07-15, 00:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

Tja, då gäller det att veta var väskorna hittades. GW kommer inte att rita små röda hjärtan, precis. 😂🤣

Det var dock INTE någon ur sektledarskapet utan en av undersåtarna, som skickade "mailet!"
Citera
2017-07-15, 01:03
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna mig ett dugg. Om den här härskartekniken och manipulationen som vi sett från föräldrarna är en norm i hans hem, förstår jag fullkomligt om han ville ge sig av.

Jag tror ärligt talat att Patrik bara vill vara ifred. Av de videos jag sett, studentvideon, perrongen och så många fler, jag ser en gullig, levnadsglad, målmedveten kille, och visst, skenet bedrar, men det visar ingen förvirrad person i en begynnande psykos. Nej, han drog vidare men trodde aldrig att det skulle bli sån uppståndelse.
Citera
2017-07-15, 01:04
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:

Såg det också. Mycket märkligt att inlägget får vara kvar. GW spekulerar på hög nivå och har ofta rätt i det han grymtar fram. Om han mot förmodan svarar "undersåten" så måste det vara ett av de Lärde accepterat svar för att få stå kvar i gruppen om det skrivs där.
Det skulle vara intressant att veta GW's tankar kring Patrik.
Citera
2017-07-15, 01:12
Medlem
Citat:

Jag tyckte det stod klart ganska tidigt att det var något märkligt. Patrik var eller är 22 år men ändå tycks hela hans tillvaro styrts av föräldrarna.
De har betalat biljetten hem. De har nästan förklarat Patrik oförmögen att ta vara på sig själv. Det vekar inte vara så lätt att vara son i den familjen.

Jag kan ha fel men jag tror att Patrik var helt medveten om att han steg av i Hallsberg och att han inte hade för avsikt att byta tåg. Tycker det finns en del detaljer som tyder på detta. Dels övervakningsbilderna dels att han väntade en stund innan avstigning. Detta kanske för att ev. personer på perongen skulle hinna iväg eller stiga på tåget.

Vad han sedan hade tänk sig går inte att sia om.

Vad kan ha inträffat eller hänt Patrik.
- Han kan ha blivit hämtad i bil av någon han avtalat med-
- Han kan ha råkat ut för ett brott.
- Han kan ha tröttnat på livet och avslutat detsamma.
Citera
2017-07-15, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att de flesta tänker så.

Att ordna med en student istället för att aktivt leta efter sitt barn, vad prioriterar man, vad är viktigast?

Jag köper att man kanske avvaktar några dagar eftersom att det handlar om ett vuxet barn som har rätt att inte höra av sig och göra sig okontaktbar. Föräldrarna känner sin son bäst av alla förmodar jag, och med tanke på att man visste att P mådde dåligt och att det var därför som han skulle resa hem så tycker jag att det är märkligt att man inte åkte upp tidigare istället för att vänta i en och en halv månad.

Märkligt att man vill se platsen där P försvann först efter en och en halv månad, istället så har man varit i Göteborg.

Man har benhårt gått på linjen att P lider av en psykos och är förvirrad. Vad har hänt som nu gör att Hallsberg, MPS samt FKK känns angeläget. Har man kommit till sans eller är man påverkad av till exempel den här tråden. Har man upptäckt att man har agerat märkligt eller vad har hänt?

Teori 1:
Uppenbarligen bryr sig föräldrarna inte särskilt mycket om sin son, plus att de verkar, milt sagt, ha flera skruvar lösa. Patrik tröttnade och befinner sig hos en vän på okänd ort.

Teori 2:
Någon av/eller båda föräldrarna har mött upp Patrik i Hallsberg. Varning för känsliga personer att fortsätta läsa:

Vad säger polisen i det här läget? Har väskan osv. beslagtagits och undersökts? Vad har man funnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in