2017-07-14, 01:50
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan det dessutom vara en sådan här bisarr huvudtejpning igen, lika som i Alingsås (Långared) och Kalamarksfallet?
– Det rör som om en ren avrättning, säger Pär Andersson till TT och berättar samtidigt för nyhetsbyrån att mannen och kvinnan tejpats på ett speciellt sätt som han inte vill redogöra exakt för. Han berättar dock att våldet har varit mycket brutalt.
http://linkopingnews.se/ny-uppgifter-om-dubbelmordet/

Har letat runt lite, finns det någon exakt beskrivning av tejpningen i de två ovan nämnda fallen?

Tydligen användes två olika typer av tejp (olika bredd) i Kalamark.

Om offren i Brattås tejpades vet vi inget om eftersom undersökning är hemlig.
Senast redigerad av Kenny Kuk 2017-07-14 kl. 01:57.
Citera
2017-07-14, 02:07
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Jag travesterade på de inlägg som citerades.
Läs om, läs rätt, tänk till. snöflinga!
Det förstod även jag. Dock tycks du tro, att på grund av att du travesterar (ditt eget ordval) på dessa inlägg, så behöver du alls ej längre stå för vad du skriver. Är det så du menar?

Om du minskar ner en aning på drogerna, så blir tillvaron klarare och liksom lite mer balanserad.

OnT: Är det någon vettig människa som har en susning om vilken speciell 50mm tejp som efterlyses av Linköpingspolisen?
Citera
2017-07-14, 02:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Har letat runt lite, finns det någon exakt beskrivning av tejpningen i de två ovan nämnda fallen?
Avsnitt 5 av podcasten om Kalamarksmordet, ca: 29:00 - 40:00 in i programmet:
https://www.acast.com/sparpodcast/kalamarksmordet05-87milsoderomkalamark
Citera
2017-07-14, 02:22
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Avsnitt 5 av podcasten om Kalamarksmordet, ca: 29:00 - 40:00 in i programmet:
https://www.acast.com/sparpodcast/kalamarksmordet05-87milsoderomkalamark

Yes, lyssnar nu!

Väldigt intressant i förhållande till detta fall, även om det inte finns någon koppling så kan man nog dra en del liknande slutsatser, som t ex att två tejptyper tyder på två gärningsmän som båda tejpat.

Läser även domen för Kalamark från 2005 nu. Väldigt otäckt hur likt Roger Lindbergs döda kropp övertäcktes med allehanda ting, inte nödvändigtvis för att förhindra upptäckt som det står, utan av någon annan orsak, samt att han då tejpats och bundits trots att han då redan varit livlös efter det inledande överfallet. ALLTSÅ... WOW... Hur Roger Lindberg behandlades påminner väldigt mycket om de båda offren i Brattås också.

Jag är inte vanligtvis lättskrämd, men jag blir lite orolig att det går en riktig tok där ute som nu har eskalerat i sitt våld rejält i o m detta nu i Mantorp.
Citera
2017-07-14, 02:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Min tanke är nu att paret retat upp någon rejält. Kanske hade Tor kladdat eller förgripit sig på en sju-åring? Pappan (som kommer från MENA) tog med sig kompis och "straffade" paret? Mycket fantasi och spekulation, men hur ska man annars kunna drabbas av detta?

"Kanske hade Tor kladdat eller förgripit sig på en sju-åring?"
Vilken fruktansvärd anklagelse mot BO!

"hur ska man annars kunna drabbas av detta?"
Så du menar verkligen att BO får skylla sig själva?
Senast redigerad av gloriouslife 2017-07-14 kl. 02:50.
Citera
2017-07-14, 02:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det visar troligtvis på att det är babber från babbeland som köpt deras äckliga invandrartejp i deras vidriga hemland. För tejpen verkar inte komma från Sverige. Tror inte heller en mördare beställer tejp på nätet för att kunna binda sina eventuella offer.

Detta inlägg säger mer om dig än om något annat.
Citera
2017-07-14, 02:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Hur Roger Lindberg behandlades påminner väldigt mycket om de båda offren i Brattås också.
Du är inte ensam om att se sådana likheter:
Förre chefen för Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp Jan Olsson tycker att polisen bör utreda dubbelmordet i Brattås tillsammans med mordet i Kalamark och ytterligare ett dubbelmord i Långared med utgångspunkten att det skulle kunna röra sig om samma mördare.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6704432
Citera
2017-07-14, 02:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Finns det någon vetskap om paret hade anlitat någon för att utföra något arbete på gården?

Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Sant...ingenting paret hade själv på sin gård då?

De hade ingen gård.
Senast redigerad av gloriouslife 2017-07-14 kl. 02:45.
Citera
2017-07-14, 02:50
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Du är inte ensam om att se sådana likheter:
Förre chefen för Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp Jan Olsson tycker att polisen bör utreda dubbelmordet i Brattås tillsammans med mordet i Kalamark och ytterligare ett dubbelmord i Långared med utgångspunkten att det skulle kunna röra sig om samma mördare.

Vad tror du gällande detta fall då? Väldigt intressant med "speciell tejpning" må jag säga. Hoppas Jan Olsson blandar sig in i denna utredning. Även intressant tidpunkt för detta mord, bara några dagar innan Kaj Linna friades för mordet i Kalamark (nej jag påstår inte att Linna utfört detta dubbelmord).
Citera
2017-07-14, 03:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vad tror du gällande detta fall då? Väldigt intressant med "speciell tejpning" må jag säga. Hoppas Jan Olsson blandar sig in i denna utredning. Även intressant tidpunkt för detta mord, bara några dagar innan Kaj Linna friades för mordet i Kalamark (nej jag påstår inte att Linna utfört detta dubbelmord).
Det märkliga är ju att ingen verkar lyssna på Olsson. Man kan ju inte bli mycket tydligare än han redan har varit angående morden i Brattås, Långared och Kalamark:
– Det vore egendomligt och obehagligt om man inte nu från poliser ser till att börja utreda dem tillsammans, säger Jan Olsson
Har det lindats flera meter tejp runt något huvud i Mantorp nu så måste väl fler reagera.
Senast redigerad av Draifos 2017-07-14 kl. 03:07.
Citera
2017-07-14, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Precis vad jag också tror, tejpen som använts är mer tätvävd, 1mm mellan trådarna.

Länkarna som lagts upp i tråden på silvertejp från bl.a Biltema stämmer dåligt jmf med Polisens bild. En del tittar bara på färg o bredd...

Det var jag som la upp länken på Biltema. Erkänner att det var en förhastad slutsats. Ber om ursäkt för detta.

Har dock för mig att jag sett denna tejp förut. Har försökt dra mig till minnes i vilket sammanhang. Den verkar grövre än dagen dito. En grov gissning är att den är inhandlad i Polen.
Om polisen hade gett lite mer data om tejpen hade varit lättare.
Citera
2017-07-14, 03:15
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det förstod även jag. Dock tycks du tro, att på grund av att du travesterar (ditt eget ordval) på dessa inlägg, så behöver du alls ej längre stå för vad du skriver. Är det så du menar?

Om du minskar ner en aning på drogerna, så blir tillvaron klarare och liksom lite mer balanserad.
Nej, du verkar inte alls ha förstått; varken begrepp som travesti och ironi eller hur droger och mycket annat fungerar här i världen.

Citat:
OnT: Är det någon vettig människa som har en susning om vilken speciell 50mm tejp som efterlyses av Linköpingspolisen?
Definiera "vettig".
Emdast bild och mått säger inte mycket när det är "strukturen" som är "speciell" - bör nog i så fall vara en extrem tejpnörd som "har susning".
Polisen söker den udda tejpen – uppges ha en speciell struktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in