Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-10, 12:05
  #769
Medlem
vindsus86s avatar
Äntligen! Polisen hade nog bättre koll än det verkade.
Citera
2017-07-10, 12:38
  #770
Medlem
Puh! Jag kände inte Anna men denna händelse har gripit mig. Känns bra att han åkt fast nu. Det var ju bara en tidsfråga. Det verkar ju som om Polisen har på fötterna när dom misstänker honom. Nu skipas förhoppningsvis rättvisa. Vila i frid, Anna och katterna.
Citera
2017-07-10, 12:43
  #771
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Äntligen! Polisen hade nog bättre koll än det verkade.
Han åkte ju fast av en slump så det är inget "bra polisarbete" det här handlar om.
Citera
2017-07-10, 13:34
  #772
Medlem
Äntligen!! Jag sätter mina fifty cents på att han kommer erkänna. Han ska ju ha berättat för den kvinliga vårdaren vad som hänt (eller att nåt hänt?), och han verkar ju ha insett att han ligger jävligt illa till i och med att han kände sig tvungen att fly istället för att bara spela kall. Jag tror han kommer att erkänna ganska tidigt.
Citera
2017-07-10, 13:37
  #773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Äntligen! Polisen hade nog bättre koll än det verkade.

Det var ju inte Polisen som hittade honom, åtminstone inte den svenska Polisen. Det de (åklagaren) gjorde rätt var ju att efterlysa honom internationellt, det den tyska tågpersonalen/Polisen gjorde rätt var att kolla upp honom.
Citera
2017-07-10, 13:40
  #774
Medlem
Enligt Nwt dog Anna av kraftigt våld mot huvud och kropp. Ihjälslagen helt enkelt. Kanske kan stämma då att katterna var traumatiserade.
Citera
2017-07-10, 22:52
  #775
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Han åkte ju fast av en slump så det är inget "bra polisarbete" det här handlar om.

Hur var det en slump? Hur vet du att det var en slump?
Citera
2017-07-11, 00:05
  #776
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Hur var det en slump? Hur vet du att det var en slump?

Ah, läste artikeln nu och då verkar det ju på sött och vis ha varit en slump, ja. Tur att kontrollanten kontaktade polis och tur att polisen hade tillgång till information om honom från Sverige.
Citera
2017-07-11, 00:19
  #777
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Ah, läste artikeln nu och då verkar det ju på sött och vis ha varit en slump, ja. Tur att kontrollanten kontaktade polis och tur att polisen hade tillgång till information om honom från Sverige.

Dock hade de rätt med att han nu var på luffen någonstans i Europa. Vilket förmodligen medförda att de inte behövde slösa resurser på sök eller span i Sverige utan det fick ta sin lilla tid tills en noggrann kontrollant någonstans ställde lite extra frågor och polisen sedan såg att killen var internationellt efterlyst. Att de var så säkra kanske hör ihop med att de fångat honom på någon kamera i något annat land.
Citera
2017-07-11, 00:52
  #778
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Äntligen!! Jag sätter mina fifty cents på att han kommer erkänna. Han ska ju ha berättat för den kvinliga vårdaren vad som hänt (eller att nåt hänt?), och han verkar ju ha insett att han ligger jävligt illa till i och med att han kände sig tvungen att fly istället för att bara spela kall. Jag tror han kommer att erkänna ganska tidigt.

Eller så säger han att det var någon annan som dödade henne, men att han var där eller såg det hända eller dylikt och att han flydde för att han var rädd för att "den riktige mördaren" skulle döda honom också eller för att han visste att han, på grund av sin brottshistorik, skulle bli misstänkt eftersom han varit med Anna på fredagskvällen. Eller så säger han ingenting. Men skulle inte förvåna mig om han säger att någon annan var där och dödade henne. Eller att "hon började".
Citera
2017-07-11, 00:56
  #779
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dock hade de rätt med att han nu var på luffen någonstans i Europa. Vilket förmodligen medförda att de inte behövde slösa resurser på sök eller span i Sverige utan det fick ta sin lilla tid tills en noggrann kontrollant någonstans ställde lite extra frågor och polisen sedan såg att killen var internationellt efterlyst. Att de var så säkra kanske hör ihop med att de fångat honom på någon kamera i något annat land.

Tur att kontrollanten inte bara föste av honom på nästa station.

Jag tänkte först, när jag bara läst rubriken, att svensk polis kanske fått tag på någon information om att han skulle vara på tåg X den och den tiden och att de underrättat tysk polis som sedan hittat honom. Men som en annan sade så verkar det ju ha varit mer slumpartat än så. Detta var säkert inte första gången han tjuvåkte tåg under sin tid på flykt...
Citera
2017-07-11, 12:30
  #780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buprenorfin
Finaste glitter-Anna. Fy fan alltså, finner inga ord för hur vidrigt det här är. Må den skyldige brinna i helvetet. Har precis tagit sig ur skiten och lagt det livet och drogerna bakom sig, öppnar ett kroppspositivt ig-konto och ägnar sitt liv åt att stötta och hjälpa andra. Och så händer det här.

Stackars Shiva och Ghandi som fick bevittna allting, traumatiserades och sedan avlivades. Hoppas ni alla tre får vila i frid nu i alla fall. Ni var fantastiska.

Varför avlivades katterna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback