Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Tyvärr köper jag inte det. Han såg glasbron så snart han klev av tåget. Det finns ingen glasbro på Mjölby station. Så helt logiskt borde han bara ha hoppat på tåget igen. Han hade bytt tåg i Mjölby ett flertal gånger så det här var inget nytt för honom.
:
Jo jag håller med dej i allt du skriver Liberty75.
Tänkte om han utifrån sin sinnestämmning var helt inne på att just detta Bergslagståg hade gått till sin slutstation,och att inget annat fanns att göra,än att leta vidare efter ett tåg som gick vidare neråt.
Spelade ingen roll för honom om det var mot Mjölby-Malmö,eller raka spåret mot Malmö....
Tror inte han finurlade ut som vi gör, på om den ena eller andra möjligheten var över huvud taget möjlig...tyvärr var nog hans enda tanke just dã att så fort tåget han åkte med hade stannat,var det dags för tågbyte.punkt slut!
Ingen tanke på att en del utav "stannade"kan betyda:inväntan på andra resenärer el.dyl. inte enbart slut på tågfärden.
Han ville bara hem !
Tilläggas skall, som tidigare skrivits ; att spåret som Bergslagståget kommer in på verrkligen slutar där med en "stoppstock". som får vem som helst att undra....
Pga att tåget backar alltid ut ifrån stationen för vidare färd,varannan timme ner mot Mjölby,varannan timme upp mot Örebro.
Så OM han hade missat ( bara ca 2 min.senare drog det tåg han klev av) det tåg han åkte,så hade han blivit lika konfunderad om han hade gått på nästa tåg som utgick på samma plats som det tåg han satt på innan.
Om han då hade frågat tágkonduktören om det faktiskt är det tåget som áker vidare ner mot Mjölby ?
. Då hade svaret blivit ;-Nej,det här tåget går mot Örebro!
Tala om att det hade gjort honom knäckt.Suck.....