2010-12-06, 11:22
Medlem
Man använde stenar.
Citera
2012-04-26, 23:28
Medlem
Lagasses avatar
Här finns mer information om rövskrapan som jag inte tror är någon dålig källa... Sidan kanske ser ut som ett sprängt skithus men Thunvall brukar inte komma dragandes med trams. http://members.fortunecity.com/sunjayrecords/rovskrapa.htm

För övrigt finner jag det här ämnet så oerhört jävla tokroligt så jag har nog gråtit ett par liter under genomläsningen... Oavsett om det var avsett för att trolla eller inte. Supernice!
Citera
2012-05-03, 21:21
Medlem
rayprices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagasse
Här finns mer information om rövskrapan som jag inte tror är någon dålig källa... Sidan kanske ser ut som ett sprängt skithus men Thunvall brukar inte komma dragandes med trams. http://members.fortunecity.com/sunjayrecords/rovskrapa.htm

För övrigt finner jag det här ämnet så oerhört jävla tokroligt så jag har nog gråtit ett par liter under genomläsningen... Oavsett om det var avsett för att trolla eller inte. Supernice!

Haha rövskrapa! En sån ska jag ge min kompis när han fyller år
Citera
2012-05-08, 00:03
Medlem
Lagasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayprice
Haha rövskrapa! En sån ska jag ge min kompis när han fyller år
Se till att hans avkomma får ärva den också!
Citera
2012-05-08, 00:19
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Rövskrapa+vatten och en modig tumme borde göra tricket. Att skita i skogen och torka sig med löv är för mig en högst bristfällig metod. Kan man kanske ha haft någon form av textilier som man tvättade emellanåt?
Citera
2012-05-08, 00:22
Medlem
ylletrasas avatar
eftersom det va öken, så torkade de sig med kaktusar!
Citera
2012-05-08, 13:24
Medlem
Transformers avatar
Left Hand – Mideastern cultures found it acceptable to wipe with their left hand. This method is often still practiced in India. Why the left hand? Because touching shit with your right hand was supposedly disgusting (while rifling through your dingle berries with your left was fine). If you visited India today you may even find yourself in a situation where there isn’t any toiletpaper. The only difference is: Instead of tossing some paper under your stall – the guy next to you might mutter:
*something in indian language* (which translated means “I feel you dog”) before cramming his left hand into his crack.

Så gör de ofta fortfarande i "moderna" Afghanistan osv.
Därav att man alltid hälsar med höger hand. Delvis för deras tradition men främst för sin egen skull.
Citera
2012-05-08, 15:17
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transformer
Left Hand – Mideastern cultures found it acceptable to wipe with their left hand. This method is often still practiced in India. Why the left hand? Because touching shit with your right hand was supposedly disgusting (while rifling through your dingle berries with your left was fine). If you visited India today you may even find yourself in a situation where there isn’t any toiletpaper. The only difference is: Instead of tossing some paper under your stall – the guy next to you might mutter:
*something in indian language* (which translated means “I feel you dog”) before cramming his left hand into his crack.

Så gör de ofta fortfarande i "moderna" Afghanistan osv.
Därav att man alltid hälsar med höger hand. Delvis för deras tradition men främst för sin egen skull.

Det är som med politik, vänstern har alltid varit skit.

Fascinerande dock att de länder där man gräver i röven med handen så äter man också med händerna. Även om det är andra handen så känns det väl ändå...sådär. Å andra sidan så tvättar indierna sig i Ganges, vars vatten mest ser ut som en lervälling och det flyter omkring allsköns lik och kadaver i. Så synen på hygien skiljer sig lite mellan länder kan man säga.
Citera
2012-05-08, 15:39
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är som med politik, vänstern har alltid varit skit.

Fascinerande dock att de länder där man gräver i röven med handen så äter man också med händerna. Även om det är andra handen så känns det väl ändå...sådär. Å andra sidan så tvättar indierna sig i Ganges, vars vatten mest ser ut som en lervälling och det flyter omkring allsköns lik och kadaver i. Så synen på hygien skiljer sig lite mellan länder kan man säga.

HAHAHA fan vad bra sagt.

När det kommer till Sverige så vet jag att vi använde, fingrarna, mossa och rövskrapor med mera. Var på guidad tur i Billingehus för några år sedan och då sa dem att rövskrapan kunde ibland delas med flera personer.
Citera
2017-07-09, 11:58
Medlem
När började människan torka sig efter nr 2?

Hejsan jag satt och funderade lite på när människan började torka sig efter att hen har bajsat och vad var det som fick dom till att börja med det?

Jag skulle gissa på att dom började på grund av hygieniska skäl men hittar inget bra svar om just när man började torka sig har sökt runt lite och hittar ingen information om det.

Någon som kan besvara denna fråga?

Mvh joddlaren
Citera
2017-07-09, 12:07
Medlem
skulle tro att praktiska skäl kom före hygieniska i alla fall ;-) men jag gissar bara.
Citera
2017-07-09, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joddlaren79
Hejsan jag satt och funderade lite på när människan började torka sig efter att hen har bajsat och vad var det som fick dom till att börja med det?

Jag skulle gissa på att dom började på grund av hygieniska skäl men hittar inget bra svar om just när man började torka sig har sökt runt lite och hittar ingen information om det.

Någon som kan besvara denna fråga?

Mvh joddlaren

De tvättade sig med vatten om de hade tillgång till det skulle jag gissa, annars med löv eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in