2017-07-08, 14:47
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
98% av alla som skriver något i Hitta Patrik-gruppen är kvinnor. Intressant.
De flesta av Dem har en son i Patriks ålder och så gott, som alla av dessa kvinnor menar, att det känns i "mammahjärtat!" När jag var ännu yngre sade vi "modershjärtat!"

Nu bedrivs en häxjakt på bussbolag, som kan hyra ut bussar OCH chaufförer!
Föräldrarna är emot Schwishning av pengar till hyran.
Jag undrar vart De tänker sig, eftersom De flesta anser, att alla ställen i Hallsberg redan genomsökts!
Citera
2017-07-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Vet inte heller hur Hallsberg ser ut och vilka ställen som är "bra" att begå självmord på. Kanske någon därifrån kan ge oss några tips.

Jag har läst någon forskning för länge sedan om självmord. Där visade statistiken på att kvinnor föredrog att dö på ett sätt som inte var allt för blodigt eftersom de tänkt mer på de som skulle hitta kroppen än vad män gjorde. Tror män föredrog hängning och skjutvapen. Skjutvapen är nog vanligare i länder där man lättar har tillgång till sådant, typ USA. Är man inte jägare, polis eller grovt kriminell så är det ju inte så vanligt att man äger ett vapen i Sverige. Att hoppa framför tåget är extremt blodigt och äckligt för de som måste städa upp resultatet, så det lär vara populärare bland män än bland kvinnor också.

Jag kan väl hålla med om det resultatet, iaf utifrån mina egna erfarenheter. För många år sedan hade jag svår PTSD och gjorde ett självmordsförsök. Piller och uppskurna handleder. Jag såg då till att duscha och raka benen innan för att jag ville dö med lite värdighet iaf och att de som skulle ta hand om kroppen sen inte behövde bli äcklade. Hade testat andra metoder tidigare där jag ångrade mig och avbröt innan det blev så allvarligt att jag behövde vård på sjukhus. Kvävning med snara runt hals och dörrhandtag samt traditionell hängning med snara hängandes i taket. Man hittar en metod som man fastnar för om man har problem med psyket länge. För mig var det att skära mig i handlederna med rakblad eller glas. Det är dock en rätt svår metod att lyckas med. Fick idén efter att jag sett Fucking Åmål på bio. Är sedan några år tillbaka friskförklarad.

Vad jag också har läst om forskning kring självmord är att kvinnor ofta gör många försök innan de ev. lyckas. Män lyckas oftare första gången. Det har förstås mycket med metoden att göra tror jag. Jag menar, väljer du att skjuta dig i huvudet så är det svårt att misslyckas om du faktiskt vågar trycka av. Piller är svårare att lyckas med. Du behöver rätt dos, du behöver lyckas hålla dem kvar i kroppen och inte börja kräkas, samt att när du väl svalt tabletterna så dör du inte på en gång vilket ger tid för att råka bli upptäckt eller att ångra sig och söka vård.

Om jag skulle säga vilken metod som är "bäst" för den som verkligen vill dö så skulle jag säga kvävning där du har en snara runt halsen och runt ett dörrhandtag. När du sätter dig ned på huk ska snaran vara så spänd att du inte kan andas. Det ska börja dunka i huvudet och synen ska bli svartprickig. Här har jag sedan ställt mig upp igen, precis innan jag skulle ha svimmat, men med rejäla märken runt halsen. Ge det några sekunder till och du är medvetslös och sedan död. Att ta något lugnande innan underlättar förstås.

Nu så är ju Patrik en man. Det har spekulerats om hans läggning men jag vet inte om det påverkar valet av självmordsmetod. Någon som vet något om det? Metoden leder ju oss till rätt ställe att leta på så det är viktigt. Jag tror att om han hade hoppat framför ett tåg så skulle någon ha hittat honom nu. Det blir ju väldigt blodigt med kroppsdelar lite här och där. (Möjligen att det blir som i filmen "Stand by me" där killen är hel men slungas iväg från tågspåret.) Eftersom jag inte tror på tåg-teorin så tror jag ist på att han dött på något ensligt ställe eller i vatten. Inte nödvändigtvis dränkning men kanske att han hamnat i vattnet från en hög höjd är därför slagit sig hårt. Finns det någon bro över vatten i Hallsberg som man kan hoppa ifrån? Tänker att det nog är det han gjort eftersom han inte har hittats.

Förut tänkte jag att han kanske gömt sig i ett trapphus och tagit livet av sig där, men nu har det gått för lång tid för det. Kroppen skulle ha börjat lukta och han hade blivit upptäckt. Kroppen är garanterat utomhus.

.
Området som han passerat är ett industriområde med energiskog samt vanliga skogsdungar.
Diken med vass och åker. Precis just där vete tror jag .

Området där sista väskan låg om man utgår från den är gärden runt om förutom järnvägen då.
Har han förutsatt över järnvägen kommer man ner i högt gräs, tistlar och brännnässlor .
Har han valt att följa järnvägen så kommer han aningen till Kumla
Eller upp mot tisaren som är en sjö men det är en bit att gå.
Det finns ingen bro över vatten däremot stup både i hällabrottet och runt tisaren men det är ju en bit att gå. Och frågan är ju om man hittar när man inte vet vart det ligger eller är det helt enkelt väldigt planerat ?
Senast redigerad av Piavik 2017-07-08 kl. 14:52.
Citera
2017-07-08, 15:14
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Området som han passerat är ett industriområde med energiskog samt vanliga skogsdungar.
Diken med vass och åker. Precis just där vete tror jag .

Området där sista väskan låg om man utgår från den är gärden runt om förutom järnvägen då.
Har han förutsatt över järnvägen kommer man ner i högt gräs, tistlar och brännnässlor .
Har han valt att följa järnvägen så kommer han aningen till Kumla
Eller upp mot tisaren som är en sjö men det är en bit att gå.
Det finns ingen bro över vatten däremot stup både i hällabrottet och runt tisaren men det är ju en bit att gå. Och frågan är ju om man hittar när man inte vet vart det ligger eller är det helt enkelt väldigt planerat ?

Tack för beskrivningen. Så det verkar inte finnas några uppenbara "självmordsplatser" i närområdet förutom tågspåret. Den här sjön, är det för långt att gå till fots? Kan det vara så att han har varit medveten om den platsen och för att orka ta sig dit dumpar han väskorna på vägen? Kanske han varit där tidigare. Finns det någon badstrand där tro? Kanske han varit där och badat och har fina minnen från det stället.
Citera
2017-07-08, 15:24
Medlem
IQ130s avatar
Hur märkte man att han var sjuk på Gotlandsresan? Han var ju ute och gick på däck och satt inte isolerad i en stol? Försökte han smita ut och dränka sig, berättade han om självmordsplaner? Har han någonsin sagt att han vill ta livet av sig? Har han gett bort saker som är viktiga för honom, sagt farväl till människor?

Hur länge skulle han vara hemma, tänkte han återvända till skolan? Utbildningen var ju enormt viktig för att kunna söka in till Musikhögskolan. Var allt avgörande arbete klart för terminen?

Hur ser hans historik ut, kärlek, vänner, arbete, studier och inkomst? Var han självgående eller curlad? Tror inte att en ung vuxen utan egen ekonomi eller vana vid att försörja sig själv bara sticker iväg, om den inte är sjuk.

Vissa svårare sjukdomar, exvis schizofreni, gör att unga som är till synes välfungerande, blir akut sjuka och tar sina liv. Sjukdomen debuterar ofta i den försvunnes ålder.

http://www.hjarnfonden.se/om-hjarnan/diagnoser/schizofreni/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Info% 20Diagnoser&utm_term=schizofreni&ut
m_content=Schizofreni

Enligt någon i tråden har familjen googlat på MS och andra hjärnsjukdomar, även ALS. Googlingar görs ju ibland utan att det har något med en själv att göra, men kanske fanns misstankar om att något inte stod rätt till. Patrik, spekulation!, led kanske av något som skulle påverka hans framtida spelande? Det kan ju definitivt påverka vem som helst att falla igenom, obs, spekulation.
Senast redigerad av IQ130 2017-07-08 kl. 15:40.
Citera
2017-07-08, 15:34
Medlem
Citat:
Tack för beskrivningen. Så det verkar inte finnas några uppenbara "självmordsplatser" i närområdet förutom tågspåret. Den här sjön, är det för långt att gå till fots? Kan det vara så att han har varit medveten om den platsen och för att orka ta sig dit dumpar han väskorna på vägen? Kanske han varit där tidigare. Finns det någon badstrand där tro? Kanske han varit där och badat och har fina minnen från det stället.
Tisarbaden heter den
Finns både camping och badplats
Men det känns som att någon borde ha sett honom
5-10 km beroende val av plats
Finns ju många privata bad runt sjön
Citera
2017-07-08, 15:44
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Hur länge skulle han vara hemma, tänkte han återvända till skolan? Utbildningen var ju enormt viktig för att kunna söka in till Musikhögskolan. Var allt avgörande arbete klart för terminenen

Han hade kommit in på Musikhögskolan i Malmö vilket var hans mål. Han skulle börja där nästa termin. Dessutom hade han fått ett fint stipendium. Så musik-och studiemässigt verkade det ju som om han hade framgång.
Citera
2017-07-08, 15:49
Medlem
ligger han med trynet neråt i en åker med tidig sådd så kommer han nog hittas snart för bönderna är ute nu o letar vildhavre o sånt
Citera
2017-07-08, 16:18
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
I gruppen skrivs det om att man ska låna en buss för att åka och hämta upp folk i olika städer. Medföljarna får betala.

Vette sjutton om jag skulle begärt det om mitt barn vore försvunnen. Nu är det iof nån admin? som skrivit inlägget men allt annat "opassande" tas ju bort. Folk ska alltså behöva betala för att hjälpa till att söka?

Då är det nog bättre att göra en insamling för att kunna ge den pengen som en belöning till tips som gör att P kan hittas.

Så fort någon tråd börjar bli intressant att läsa och folk drar öronen åt sig så plockas den bort.
Inga tips eller spekulationer får finnas i gruppen.

Nu kan jag iof tycka att spekulationer kan leda till väldigt bra och konkreta tips men det är jag det.

Var föresten i V-ås igår och på den ynka timmen så såg jag 3 pers som kunde varit Patrik! Han har ju inte ett direkt säreget utseende (kanske i närbild på de bilderna han ser trött och sliten ut) och han skulle nog lätt kunna röra sig ibland gemene man utan att bli igenkänd. Hans utmärkande drag skulle inte väcka någon uppmärksamhet "ibland oss"

Hur går det med sökningarna? Det verkar inte komma någon info på det och sökkartan som någon i gruppen gjorde verkar inte användas?

Om man han skulle ta livet av sig när när han kliver av där i Hallsberg, var och hur skulle han göra det? Hoppat framför tåg=Borde bli hittad, överdos= Han hade inga tabletter, Dränka sig= är inte det extremt fruktansvärt?

Ni som orkar och har lust. Skriv ut lite scenarion.

Ser Du någon presumtiv Patrik, se om han är hjulbent och har en säregen gångstil!
Det står någonstans i "Hittagruppen" eller på en av föräldrarnas Facebooksida om gångstilen!
Citera
2017-07-08, 17:20
Medlem
Den där personen som gjorde en otäck sida som hette "Hitta Patrik",där han påstådde att han var till 100% död, hen tjatade hela tiden om att han ligger på grunt vatten vid en strand och att det skall finnas tecken (kläder,eller ?) på stranden,som gör att han är lätt att finna.....hmm,ibland undrar man om han varit med om dråpet i så fall ? En undran,har MP. kollat typ Tisarbadets strand eller liknande?Bara en tanke detta utifrån det som påståtts,och som den dãr läskiga typen så starkt påpekat,hmm,,,,,,,,!?
Citera
2017-07-08, 17:26
Moderator
OYs avatar
Citat:

Enligt uppgift i tråden så har P ett dåligt lokalsinne och svårt för att orientera sig, om jag inte minns fel.

Nej, P har inte medvetet satt kurs mot en speciell plats, inte en chans om ovanstående stämmer.
Citera
2017-07-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Enligt uppgift i tråden så har P ett dåligt lokalsinne och svårt för att orientera sig, om jag inte minns fel.

Nej, P har inte medvetet satt kurs mot en speciell plats, inte en chans om ovanstående stämmer.
Hitta patrik gruppen på fb...En som nu tipsar om att han hålls gömd i E-tuna.l
Citera
2017-07-08, 19:18
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trivs
Hitta patrik gruppen på fb...En som nu tipsar om att han hålls gömd i E-tuna.l

Gömd?
Bor själv i E-Tuna.. står det vart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera