2017-07-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Tack för inlägget. Håller med dej fullt ut. Hur man ens kan misstänka Robban, antar jag beror på att man inte känner honom. Han är "bara" ett namn för de flesta. Det är hemskt att läsa iaf. Han har inte psyke till att tiga i 25 år. Detsamma gäller Thomas. Har alla glömt att "pilot" är ljushårig? Samtliga män som omnämns här är MÖRKHÅRIGA. (Utom B.B och någon mer.) De ni snöat in på är alltså fel,fel,fel,fel. Lyssna lite mer på Mariestadsborna. PÅ RIKTIGT och inte genom hörsägen.

Vilka är mariestadsborna? Kollektivet? Vänner? Jag är nyfiken. De jag pratar med runt mig i mstad har inga klara åsikter i det här, många har inte någon som helst koll eller uppfattning, andra är inte så säkra som du på att namnen ovan ska räknas bort. Tror definitivt det är någon i linje med TS, BW snarare än mer "ruffiga" RT etc. Åtminstone borde sådana som TS och BW veta vem som jobbade på HA den där kvällen.
Senast redigerad av lubbe75 2017-07-08 kl. 12:28.
Citera
2017-07-08, 12:33
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Ja man får ju onekligen känslan av att GW gått mycket på "Hannas" vittnesobservation när han gjort sina slutsatser. Hade vart intressant och höra hur han får ihop logistiken med brovittnet som då verkar trovärdigt.

Såg brovittnet något om mannens klädsel ?
Hade vart intressant att jämföra med vittnesobservationer av den man som sågs springandes från den vita bil som parkerade vid sjukhuset senare på natten. Den mannen beskrivs: 20-30år, vältränad, 175-180cm, lätt ljushårig, vita skjorts (något längre) och tröja enligt efterlyst 96.

Vilka av alla misstänkta var ljushåriga på den tiden ?

Läser man ordentligt i tråden så bör man snappa upp.
Citera
2017-07-08, 12:36
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Är pilot ljushårig? Var har du fått den infon ifrån? Det enda som är bekräftat är att han bar pilotglasögon väl?

Läs mitt sista inlägg. Brovittnet beskriver mannen som "lätt ljushårig" . ( Cendre) kallas det för.
Citera
2017-07-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Skulle gärna läsa en sammanställning av troligt och 'bekräftat' händelseförlopp med observationer av vad och av vem, var kom uppgiften fram? Till polis, på radio, flashback?

Det är svårt här..
Lyssna på Helena fallet..radion.
Se avsnitten av veckans brott i detta ämne.
Se blås inte ut mitt ljus, SPECIAL.
Äldre tidnings artiklar i ämnet. (biblioteket kan vara behjälpligt).

Trådsanningar står oftast för en egen agenda..och är av ringa betydelse.
Citera
2017-07-08, 12:38
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Läs mitt sista inlägg. Brovittnet beskriver mannen som "lätt ljushårig" . ( Cendre) kallas det för.

Förlåt. Rörde ihop det. Det nämns inget om hårfärg av brovittnet. Det var ett annat vittne. Sorry.
Citera
2017-07-08, 12:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Det ramlar in så många inlägg nu att man inte riktigt hinner kommentera alla dem som man egentligen skulle vilja kommentera. Men det poppar upp en och annan intressant detalj här och där, i alla fall.

Det här med Facebook kan vara lurigt. Många användare gör en del inlägg publika, andra inlägg bara för vänner.

Sedan när det gäller vissas inlägg om att "det kan bara inte vara den eller den, för alla som känner den eller den vet att h*n aldrig skulle kunna ...". Nej, något sådant existerar inte. Ta "Haga-mannen" i Umeå som exempel. Ingen kunde tro att den familjefadern hade begått alla de brott som han fälldes för. Kan vara bra att komma ihåg.

Det här med uppgifter om att "pilotmannen" skulle bo kvar i stan (och att "i stan" då skulle vara Mariestad), uppgifter om datumet för inhämtningen till förhör samt uppgifter om var och när Pernilla och Mats träffade "pilotmannen" ska tas med en nypa salt. Någon av dessa uppgifter - eller alla uppgifterna - kan vara rökridåer/medvetna "feluppgifter" för att försvåra för sådana som vi, som sitter här och luskar. Det är nog ganska självklart att polisen/Radio Skaraborg gör allt de kan för att hålla "pilotmannens" identitet hemlig.

Jag har gjort en högst enkel iakttagelse på Facebook som naturligtvis inte behöver påvisa någonting: Både BW och TS är starka Brynäs-fans. BW har "Brynäs-flaggan" centralt placerad på startsidan och TS visar glatt upp sig i en Brynäs-tröja på flera bilder. Som sagt, bara en iakttagelse.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-08 kl. 13:16.
Citera
2017-07-08, 13:06
Medlem
Prinzezzans avatar
VIKTIGT!

Jag fick ett mail för en stund sedan från en trovärdig och tillförlitlig källa (med insyn).

I mailet framkommer det att en anhörig till TS på förfrågan till Pernilla W har fått till svar att mannen med pilotglasögonen varken är TS eller RT.

Därmed bör detta vara klarlagt.
Citera
2017-07-08, 13:07
Medlem
Ugglan.s avatar
En intressant sak med Facebook är att man lätt kan se vilka som är vänner och så vidare. Men en annan sak med Facebook - som jag personligen anser är mycket mer intressant - är att se vilka som inte är vänner - fastän man kan tycka att de borde vara vänner. Om ni förstår vad jag menar ...
Citera
2017-07-08, 13:09
Medlem
TS exfru/sambo (mamman till hans barn) är vän med Wadeback på fejjan. Så vi kan nog glömma TS som pilot.
Citera
2017-07-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
En intressant sak med Facebook är att man lätt kan se vilka som är vänner och så vidare. Men en annan sak med Facebook - som jag personligen anser är mycket mer intressant - är att se vilka som inte är vänner - fastän man kan tycka att de borde vara vänner. Om ni förstår vad jag menar ...

Kan du utveckla vilka du tänker på?
Citera
2017-07-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
VIKTIGT!

Jag fick ett mail för en stund sedan från en trovärdig och tillförlitlig källa (med insyn).

I mailet framkommer det att en anhörig till TS på förfrågan till Pernilla W har fått till svar att mannen med pilotglasögonen varken är TS eller RT.

Därmed bör detta vara klarlagt.

Hur tillförlitliga är dina källor, var det inte någon som kontaktade dig ang att det skulle vara TS?
Citera
2017-07-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
TS exfru/sambo (mamman till hans barn) är vän med Wadeback på fejjan. Så vi kan nog glömma TS som pilot.

men exftun är inte vän med TS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in