2017-07-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Varken Linda eller Cecilia är inblandad i detta, ingen av deras namn är nämnda i FUP eller någon annanstans än användaren Sulansson som är avstängd som la in detta i de andra trådarna om Friberg. Du har nu i dina två inlägg här i tråden lyckats dra in de två i denna tråd båda gångerna. Har du något emot Linda och Cecilia? Av dina totalt 19 inlägg på forumet så har du nämnt deras namn två gånger.
Tagga ner några hekto!
Nä jag har inte ett gram emot någon av dom.
Tyckte bara att det var ett lustigt sammanträffande att två "fb-kändisar" råkade dyka upp i en annan forum tråd när man klickade på en länk från den här tråden. Men de två har såklart inte något med den här tråden att göra....?

Du måste väl ändå tillstå att det är intressant om en polischef, som är högst delaktig i den här tråden, är huvudperson i en flashback-tråd som avhandlar polischefens "snuskmejlande"?
(FB) Internutredande polis avstängd efter snuskmejlande

(Btw har du fel i sak, det var användaren NIBBE79 som nämnde fru S*mme*rud först.)

(3/20)
Senast redigerad av Y-frontare 2017-07-07 kl. 00:00.
Citera
2017-07-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y-frontare
Tagga ner några hekto!
Nä jag har inte ett gram emot någon av dom.
Tyckte bara att det var ett lustigt sammanträffande att två "fb-kändisar" råkade dyka upp i en annan forum tråd när man klickade på en länk från den här tråden. Men de två har såklart inte något med den här tråden att göra....?

Du måste väl ändå tillstå att det är intressant om en polischef, som är högst delaktig i den här tråden, förekommer i en flashback-tråd som diskuterar nämnda polischefs "snuskmejlande"?

(Btw har du fel i sak, det var användaren NIBBE79 som nämnde fru S*mme*rud först.)

Du länkar bara till den ena av två som handlar om Friberg och då ser du Sulansson. Hade du läst tråden så hade du sett Schleins inlägg om att det fanns två trådar

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Två trådar om honom och hans kvinnorelationer, varav en tidigare postad här i tråden:
(FB) Vem är polischefen? Socialdemokraternas hemliga polis?

Om du läst både Linda och Cecilia trådarna som du så duktigt länkade till, vilket jag gjort eftersom Sulansson skickade massor med PM om saker om Cecilia som var direkt felaktiga så har jag läst dessa trådar. Om jag förstått saken rätt så hade Friberg med Linda att göra när han var på internutredningen och hon anmälde flera poliser bland annat en chefsåklagare som skickade nakenbild på sig själv till henne. När det gäller Cecilia så var Friberg en av de utredare som utredde henne när hon var nämndeman puh så långt har jag förstått deras kontakt med Friberg. Snuskmailandet var mellan Friberg och Nina? De fick i alla fall löneavdrag båda två för att använt tjänstemail och telefon.

I en av trådarna nämns Nina redan i januari 2016

Citat:
Ursprungligen postat av snartihamn
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6348577

Kvinnan i fråga som är utpekad i artikeln är Linda Persson som har en egen tråd här på flashback, den andra kvinnan som han ska flytta ihop med är en kvinna som heter N*na som är en kvinnlig polis, vars sambo också är polis och som har en egen tråd här på flashback efter att han var misstänkt för misshandel av N*na.

Jag har letar här på Flashback men inte hittat tråden om Ninas ex-sambo polisen som ska ha misshandlat henne. Och användaren är avstängd så det gör inte att fråga om vilken tråd det handlar om.
Senast redigerad av Darrar 2017-07-07 kl. 00:13.
Citera
2017-07-07, 00:19
Medlem
Citat:
Du länkar bara till den ena av två som handlar om Friberg och då ser du Sulansson. Om du läst både Linda och Cecilia trådarna vilket jag gjort eftersom Sulansson skickade massor med PM om saker om Cecilia som var direkt felaktiga så har jag läst dessa trådar. Om jag förstått saken rätt så hade Friberg med Linda att göra när han var på internutredningen och hon anmälde flera poliser bland annat en chefsåklagare som skickade nakenbild på sig själv till henne. När det gäller Cecilia så var Friberg en av de utredare som utredde henne när hon var nämndeman puh så långt har jag förstått deras kontakt med Friberg. Snuskmailandet var mellan Friberg och Nina? De fick i alla fall löneavdrag båda två för att använt tjänstemail och telefon.
Men vad bra, då har vi rett ut det!
Cecilia S*mme*rud har haft en professionell kontakt med polischefen.
Och det finns inga bevis på att de skulle ha snuskmejlat...

Och knyter vi ihop säcken så har polischefen, i den här tråden, haft fysisk kontakt med den misstänkte i denna tråd, Linda Persson och Cecilia Simmerud.
Dock har han bara haft snuskmejlande med LP och NH.
Cecilia Simmerud utredde han bara....

(4/21)
Citera
2017-07-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y-frontare
Men vad bra, då har vi rett ut det!
Cecilia S*mme*rud har haft en professionell kontakt med polischefen.
Och det finns inga bevis på att de skulle ha snuskmejlat...

Och knyter vi ihop säcken så har polischefen, i den här tråden, haft fysisk kontakt med den misstänkte i denna tråd, Linda Persson och Cecilia Simmerud.
Dock har han bara haft snuskmejlande med LP och NH.
Cecilia Simmerud utredde han bara....

(4/21)

Hur tänkte du när du skrev detta inlägg?

"Och knyter vi ihop säcken så har polischefen, i den här tråden, haft fysisk kontakt med den misstänkte i denna tråd, Linda Persson och Cecilia Simmerud."

Menar du nu att Linda och Cecilia är misstänkta i den här tråden? Och varför skriver du hela deras namn i denna mening men i andra meningar sätter du en stjärna?
Jag blir mer och mer övertygad om att du har något emot Linda och Cecilia. Jag kan inte uttala mig om Friberg skrivit något snuskmail till donnorna men jag har inte sett några bevis för det. Inte i någon av trådarna.
Citera
2017-07-07, 22:54
Medlem
Högst på Aftonbladet just nu

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lqQxL/kvinnlig-polis-atalas--misstanks-ha-hotat-alskarens-barnbarn

Den kvinnliga polisen hade en affär med en högre polischef.
När polischefen ville bryta med henne misstänks poliskvinnan ha börjat trakassera hans anhöriga.
Nu åtalas hon för ofredande och olaga hot.
Citera
2017-07-07, 23:12
Medlem
Citat:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lqQxL/kvinnlig-polis-atalas--misstanks-ha-hotat-alskarens-barnbarn

När polischefen ville bryta med henne misstänks poliskvinnan ha börjat trakassera hans anhöriga.

Och säkerligen har de läst om händelsen här på Flashback och hämtat delar av informationen härifrån.
Citera
2017-07-07, 23:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Sent ska syndaren vakna. Detta har ju varit smaskigt för media sedan förra året. Märkligt att det dröjde så länge innan annan än Dala-Demokraten vaknade.
Citera
2017-07-07, 23:33
Medlem
Jag tror ju att Friberg gjorde slut med Nina för att han hade en ny älskarinna. Man kan utläsa lite av Ninas sms att han var misstänkt för att "hora med andra" mä.
Citera
2017-07-08, 01:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag tror ju att Friberg gjorde slut med Nina för att han hade en ny älskarinna. Man kan utläsa lite av Ninas sms att han var misstänkt för att "hora med andra" mä.

Denna Friberg verkar vara en player. Om han nu har en nära 40-årig son borde det betyda att han är en bit kanske bra bit över 60. Nina är några år yngre än sonen så ska man gissa han bytte till en ännu yngre en. Vilket då föranledde att det spårade ur.
Citera
2017-07-08, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Denna Friberg verkar vara en player. Om han nu har en nära 40-årig son borde det betyda att han är en bit kanske bra bit över 60. Nina är några år yngre än sonen så ska man gissa han bytte till en ännu yngre en. Vilket då föranledde att det spårade ur.

Om informationen stämmer i FUP, frun ska heta Exx så är han född 1956 och är 61 år.
Senast redigerad av Darrar 2017-07-08 kl. 06:47.
Citera
2017-07-08, 07:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Och säkerligen har de läst om händelsen här på Flashback och hämtat delar av informationen härifrån.

Aftonbladet laddade ner materialet från denna tråd redan samma dag det laddades upp här av #Darrar
Man verkar däremot inte grävt fram något utöver vad vi redan vet. Men det är alltid bra med eyes on på såna här grejer - Johanna Möller.. Martin Jonsson.. Det finns många färska exempel på varför.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Det framgår (i annan Flashback-tråd) med all önskvärd tydlighet att Jan Friberg är en gränslös person vad gäller att ragga runt.
Däremot lyser hans gränslöshet med sin frånvaro i detta ärende då han ej knappt förekommer i fup. Vilket är helt orimligt med tanke på omständigheterna - man verkar till synes inte ens bry sig om att reda ut vem som är vem.
FhL frågar inte ens om varför Nina ens kontaktar BO om saken egentligen gäller Jan.
Detta är självklart indikationer på att fup är rejält sållad och att väldigt mkt skett helt informellt. Detta borde vara en ej godtagbar förundersökning för åklagaren (såg förresten att det är Lena Kastlund som är aktuell åklagare - tack för den handlingen!).
Citera
2017-07-08, 09:07
Medlem
Krickedixans avatar
När man börjar ställa hot mot oskyldiga barn och att det ska hända något är det inte ok.
Då är det sjukt och människan som gör detta har gått över gränsen. Hon kan inte hålla sin kärleksaffär på en bra nivå. Går man in i en affär med en gift man får man leken tåla.
Hon är en psykopat och hoppas hon blir av med sitt jobb.
När man hotar oskyldiga barn ska man inte vara polis längre
Senast redigerad av Krickedixan 2017-07-08 kl. 09:08. Anledning: Fixa stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in