2017-07-07, 11:09
Medlem
preben12s avatar
Har svårt att avgöra vad jag egentligen tycker om Lukaku. Min första instinkt är att han är en lite bättre version av Darren Bent som gör mycket mål när spelidén är anpassad efter honom. Men samtidigt har han gjort 85 mål över fem PL-säsonger i lag som WBA och Everton och gjort över 15 mål i 4/5 av dessa säsonger. Bent gjorde över 15 mål endast två säsonger under hela sin karriär. Visst att många av Lukakus mål kommer mot sämre motstånd men det krävs ändå en viss förmåga att göra så många mål säsong efter säsong.

Drogba som han jämförs en del med gjorde 104 mål på 8 säsonger i ett väldigt bra Chelsea och endast i två av dessa gjorde han mer än 12 mål (är medveten om att Drogba oftast inte spelade mer än 20-25 matcher per säsong dock). Tycker att Drogba är en betydligt bättre fotbollsspelare och mer komplett än Lukaku men han var 26 när han kom till Chelsea, Lukaku är 24 i år. Så med rätt coachning (osäker på att Mourinho är rätt person för det (givet att han går till United)) kan han säkert utvecklas ett steg längre.
Citera
2017-07-07, 11:34
Moderator
zanteras avatar
Finns helt klart för och nackdelar med Lukaku men får nog ändå säga att jag är nöjd om han landar i MU. Behövs verkligen ett förstaval i anfallet och utbudet bland riktigt bra anfallare som dessutom kan tänkas röra på sig i sommar är inte överdrivet stort. Finns väl för och nackdelar med alla kandidater.

Lukaku - PL kvalitet och troligtvis det alternativ som garanterar flest mål. CL kvalitet är frågetecken då han spelat i Everton mestadels av sina PL år och dom inte spelar i CL.

Morata - CL kvalitet har vi sett honom leverera, dock ofta inhoppare i Real och Juve och frågetecken på hur han hanterar att vara startspelaren, och om han kan göra 20-25 mål på en säsong.

Belotti - Frågetecken både på CL kvalitet och hur han anpassar sig till PL. Spännande namn men känns mer aktuell för Chelsea.

Aubameyang - Inte ryktats till MU alls, troligtvis för att han hellre vill till Real eller PSG. Kanske bästa alternativet men verkar ovillig. Kan annars tycka att om man är villiga att slanta upp pengarna för Lukaku så kunde man testat Aubameyang först.

Finns väl ärligt talat inte så mycket mer? Tyvärr är det inte riktigt läge för att klaga om vi lyckas värva en av dessa.
Citera
2017-07-07, 13:29
Avstängd
Halloween2s avatar
Milan Skriniar har skrivit på 5år för Inter.
Citera
2017-07-07, 13:32
Medlem
Jag vet att priserna har blivit uppblåsta men PL-lagen har verkligen tagit det till en annan nivå. 75 miljoner pund (85 miljoner euro) för Lukaku? det är lika mycket pengar som Barcelona betalade för Suarez exempelvis.
Citera
2017-07-07, 15:11
Medlem
Andrea Conti är nu klar för Milan!

https://www.acmilan.com/en/news/official-statement/2017-07-07/official-conti-is-now-red-and-black
Citera
2017-07-07, 15:20
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag vet att priserna har blivit uppblåsta men PL-lagen har verkligen tagit det till en annan nivå. 75 miljoner pund (85 miljoner euro) för Lukaku? det är lika mycket pengar som Barcelona betalade för Suarez exempelvis.

Det är ganska sjukt. Verkar som Real vill ha 90 miljoner för Morata och Belotti har väl klausul på 87 miljoner, så då anser väl någon hos MU att pengarna är bättre spenderade på Lukaku då han är "PL proven" så att säga. Men jag håller med, tycker inte någon av de 3 är värda de pengarna än. Hade det varit Aubameyang eller Griezmann hade väl ~90-100 miljoner varit mer logiskt.
Citera
2017-07-07, 16:01
Medlem
Vår förstemålis Carl Ikeme har drabbats av leukemi vilket med tvingande nödvändighet innebär att Wolves måste förstärka härvidlag.
Citera
2017-07-07, 17:47
Medlem
NoTruces avatar
Jérémy Mathieu köps loss av Sporting Lissabon. Barcelona förlorar därmed ett storlöfte på backsidan.

https://twitter.com/Sporting_CP/status/883310507142373377

Tydligen ska Gianluigi Donnarumma nu ha förlängt med Milan trots allt. Kontraktet gäller till 2021 och är värt ca 6 miljoner euro per säsong.

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/07-07-2017/donnarumma-milan-avanti-fino-2021-tutti-numeri-accordo-210116698935.shtml
Citera
2017-07-07, 19:46
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Han är kvar och även om han skulle kunna spela centralt så räknar de flesta honom som ytter.

Ja, okej, då är jag med. Tänkte mig anfallare som anfaller, men fattar nu att ni pratade om spjutspetsen. Tack för förtydligandet.
Citera
2017-07-07, 19:53
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Har svårt att avgöra vad jag egentligen tycker om Lukaku. Min första instinkt är att han är en lite bättre version av Darren Bent som gör mycket mål när spelidén är anpassad efter honom. Men samtidigt har han gjort 85 mål över fem PL-säsonger i lag som WBA och Everton och gjort över 15 mål i 4/5 av dessa säsonger. Bent gjorde över 15 mål endast två säsonger under hela sin karriär. Visst att många av Lukakus mål kommer mot sämre motstånd men det krävs ändå en viss förmåga att göra så många mål säsong efter säsong.

Apropå det fetmarkerade så snubblade jag över denna tweet igår:

https://twitter.com/optajoe/status/883007992412721153
Citera
2017-07-07, 22:15
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jérémy Mathieu köps loss av Sporting Lissabon. Barcelona förlorar därmed ett storlöfte på backsidan.

https://twitter.com/Sporting_CP/status/883310507142373377
Storlöfte?
Citera
2017-07-07, 22:28
Medlem
Såg att Phil Neville la upp ett skämt (?) om Lukaku till Man Utd. Blev han själv lurad eller skämtar han bara med fansen? Bilden är ju falsk (Pogbas kropp).

//Siegestor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in