Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja, det är viktiga synpunkter du framför här: Enligt JJ förvarade han pengar hemma hos JM = hans förklaringsmodell i samband med att han skulle ha lånat ut sina sparpengar till JM och var i så fall dessa utlåningspengar förvarats. – Här kan ju tilläggas att JJ måste ha haft is i magen med tanke på allt som JM berättat har stulits från hennes lägenhet; även nattetid, och trots att hon gömde sin väska, sitt betalkort mm på olika ställen... Den enda tjuven verkar ha varit JM själv, exempelvis när hon tömde AP:s plånbok och förde över en större summa till sig själv. - AP:s anförvanter har också berättat att AP fått betala JM:s barns knarkskulder.
JM kan också på olika sätt ha uppviglat JJ gentemot AP: barnmisshandel, psykisk misshandel, incest... Det är jag tämligen övertygad om att hon har gjort - i likhet med allt annat hon ljugit ihop om AP.
Jo uppvigla är hon duktig på. Jag tror åklagare W*nna kallade det; En förmåga att dupera människor.
Då AP mordet har ett så totalt annat tillvägagångssätt än mordet ett år senare på GM (då tänker jag främst på planerandet), så tvivlar jag på att JM har tänkt ut detta själv.
JM har motivet och "duperandet" men det känns som att någon (JJ) planerar.
Jämför med ABs vittnesmål, när hon beskriver en stämpling på AP säger hon att JM föreslagit basebollträn och knacka på. Detta stämmer överens med attacken på föräldrarna!
Drunkningen är något annat, det känns som fel modus operandi för JM.