Citat:
Ursprungligen postat av
Jason_Puncheon!
När Lacazette kommer igång lär han göra 22-28 mål i ligan, men då måste nog både Alexis och Mesut stanna så att någon kan spela fram han.
När börjar utrensningen dock undrar man? Finns en 6-10 spelare Arsenal behöver sälja enligt mig.
Det första fetade ställer jag mig tveksam till. Lacazette är i himmelsk form, ja, men några 25-ish mål i PL tror jag inte det blir. I alla fall inte första säsongen (vilket jag antar att du åsyftar). Däremot kan han mycket väl landa på ~25 mål totalt under första året (med cuper inräknat, då). Det tar tid att ställa om sig till PL (och engelskt ligaspel) från L1 (och franskt dito), vill jag påstå. PL innehåller betydligt mer närkamper - och kroppskontakt överlag.
Men om vi blickar framåt ett år; säsongen 18/19 tror jag att Lacazette (förutsatt att han är kvar, men det tror jag) kan vara med och tävla om skytteliga-titeln.
Gällande fetning nummer två; Instämmer! Det finns för många dussinlirare i Arsenal. De är ett resultat av Wengers värvningsstrategi; gå för "talanger" och hoppas att de blommar ut, istället för mer renodlade toppspelare. Allt som oftast går han bet på konfekten, och blir sittande med en spelare som håller medelklass i PL.