2017-07-05, 20:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Blir säkert som på FM. Rooney behåller sin lön men United betalar 40% av den eller så framtills Rooney har kontrakt med United (2019?). Usel deal självklart men man blir av med honom. Har fått göra samma sak på FM flera gånger.

Real Madrid har gjort så innan och det ryktades man skulle göra så med Coentrao igen. Det är inte bara lönen som gör det till en usel deal utan också att i det här fallet kommer Coentrao kunna gå gratis nästa sommar. Alltså borde man sålt honom.
Citera
2017-07-05, 20:21
Medlem
När Lacazette kommer igång lär han göra 22-28 mål i ligan, men då måste nog både Alexis och Mesut stanna så att någon kan spela fram han.

När börjar utrensningen dock undrar man? Finns en 6-10 spelare Arsenal behöver sälja enligt mig.
Citera
2017-07-05, 20:36
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Blir säkert som på FM. Rooney behåller sin lön men United betalar 40% av den eller så framtills Rooney har kontrakt med United (2019?). Usel deal självklart men man blir av med honom. Har fått göra samma sak på FM flera gånger.

Är sådana här deals verkligen en grej? Känns som att "säljande" klubb är mer än desperata att bli av med sin spelare om man går med på att skriva ett sådant kontrakt...

Det låter dock på dig som att det i alla fall har förekommit förut. Har faktiskt helt missat det här konceptet när det kommer till transfers.

OffT: Inlägg 100, skål!
Citera
2017-07-05, 20:44
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auuni
Är sådana här deals verkligen en grej? Känns som att "säljande" klubb är mer än desperata att bli av med sin spelare om man går med på att skriva ett sådant kontrakt...

Det låter dock på dig som att det i alla fall har förekommit förut. Har faktiskt helt missat det här konceptet när det kommer till transfers.
Ja, det händer hela tiden.

Tänk dig att ha en spelare som sitter på ett alldeles för långt kontrakt, och dessutom med en monsterlön. Spelaren platsar inte längre och klubben gör allt för att få bort honom. En mindre klubb erbjuder 20 millar för att köpa honom vilket är OK, men sen erbjuder de en lön som är betydligt lägre än spelaren har nu. Givetvis säger han nej. Den säljande klubben är trött på situationen och erbjuder sig att betala mellanskillnaden så länge hans kontrakt med den säljande klubben hade gällt. På så sätt får klubben ändå 20 millar i fickan, blir av med spelaren, och blir av med 60% (låt oss säga) av lönen. Då kan man stå ut med att betala 40% av hans lön ett par säsonger till.
Citera
2017-07-05, 20:45
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
När Lacazette kommer igång lär han göra 22-28 mål i ligan, men då måste nog både Alexis och Mesut stanna så att någon kan spela fram han.

När börjar utrensningen dock undrar man? Finns en 6-10 spelare Arsenal behöver sälja enligt mig.

Det första fetade ställer jag mig tveksam till. Lacazette är i himmelsk form, ja, men några 25-ish mål i PL tror jag inte det blir. I alla fall inte första säsongen (vilket jag antar att du åsyftar). Däremot kan han mycket väl landa på ~25 mål totalt under första året (med cuper inräknat, då). Det tar tid att ställa om sig till PL (och engelskt ligaspel) från L1 (och franskt dito), vill jag påstå. PL innehåller betydligt mer närkamper - och kroppskontakt överlag.

Men om vi blickar framåt ett år; säsongen 18/19 tror jag att Lacazette (förutsatt att han är kvar, men det tror jag) kan vara med och tävla om skytteliga-titeln.

Gällande fetning nummer två; Instämmer! Det finns för många dussinlirare i Arsenal. De är ett resultat av Wengers värvningsstrategi; gå för "talanger" och hoppas att de blommar ut, istället för mer renodlade toppspelare. Allt som oftast går han bet på konfekten, och blir sittande med en spelare som håller medelklass i PL.
Citera
2017-07-05, 23:10
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ja, det händer hela tiden.

Tänk dig att ha en spelare som sitter på ett alldeles för långt kontrakt, och dessutom med en monsterlön. Spelaren platsar inte längre och klubben gör allt för att få bort honom. En mindre klubb erbjuder 20 millar för att köpa honom vilket är OK, men sen erbjuder de en lön som är betydligt lägre än spelaren har nu. Givetvis säger han nej. Den säljande klubben är trött på situationen och erbjuder sig att betala mellanskillnaden så länge hans kontrakt med den säljande klubben hade gällt. På så sätt får klubben ändå 20 millar i fickan, blir av med spelaren, och blir av med 60% (låt oss säga) av lönen. Då kan man stå ut med att betala 40% av hans lön ett par säsonger till.
Eller så gör man som Real Madrid med Casillas och skänker honom till Porto OCH dessutom betalar halva lönen.
Citera
2017-07-05, 23:20
Medlem
Wolves nye manager Espirito Santo har bekräftat att signering av Ruben Neves är nära förestående.
Vidare flyger ihärdiga rykten omkring att vi dessutom skall göra ytterligare en sign från Porto.
Denna gång skall det handla om den franske försvararen Willy Boly på lån med möjlighet till senare friköp om 12 miljoner pund.
Citera
2017-07-06, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Pris?

£46.5M.
Övergångsrekord för Arsenal.
Citera
2017-07-06, 09:18
Medlem
gato12s avatar
Den stora frågan här är väl om Lacazette är så mycket bättre än Giroud. Är inte så säker på det.
Citera
2017-07-06, 09:25
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Den stora frågan här är väl om Lacazette är så mycket bättre än Giroud. Är inte så säker på det.

Giroud går före Lacazette i landslaget! Om det nu säger något.
Citera
2017-07-06, 09:36
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Detta är wengers sista chans. Han vill att folk ska tro detta kommer bli den nya Henry. Good luck, ska bli kul och se om han kommer orka spruta in mål i en 30 gånger bättre liga.
Citera
2017-07-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Detta är wengers sista chans. Han vill att folk ska tro detta kommer bli den nya Henry. Good luck, ska bli kul och se om han kommer orka spruta in mål i en 30 gånger bättre liga.

Du är City fan vars historia började 2007, din röst hörs och räknas ej, gloryhunter.

Sen undrar jag om du har kontakt med Wenger på whatsapp eller dylikt då du vet vad han tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in