2017-07-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AABBCC112233
Kan inte stämma om han var död innan han hamnade i Hjälmaren... Om inte åran snuddat tänderna när han fösts ut en bit från bryggan ...?

Eller hur tänker ni andra?
Jag kom just in igen för att fråga om det ens finns en tillstymmelse till möjlighet att Aki hann avlida på väg till dränkningen? I så fall skulle JJs berättelse stämma, men justeras så att han/de inte förstått att Aki inte bara var medvetslös utan redan död.
Kroppen måste sedan styras iväg mot stranden/bryggan och då kom åran till nytta? Och som någon nyss sade, poängen var att hålla huvudet under vattnet för att drunkningsdöd genom olycka skulle bli verklig. De räknade med att åtminstone alkoholhalten skulle uppmärksammas och bidra till trovärdigheten.
"Mitt ute i sjön" tar jag inte så bokstavligt, han kan ha avsett vilken sträcka som helst som inte var helt strandnära. Och sedan kom Johannas eftertanke: om inte liket hittas, så måste hon vänta alldeles för länge på pengarna. Redan de fyra dagar hon måste ge sig till tåls måtte ha varit långa som nödår för henne.
Citera
2017-07-05, 18:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag har av och till funderat över Johannas planerande och just den här egendomliga mixen av utstuderat och improviserat. Vore det möjligt att "tänka sig in" i henne? Det kan se ut som hon varit smart, men impulserna har fått henne att "outsmart" sig själv. Jag är precis som alla övertygad om att hon ligger bakom allt, men att hon planerat i grova drag och sedan varit tvungen att improvisera lite här och där. Det är på improvisationerna hon stupar, det mest iögonfallande är väl den övernattade middagen på bryggan - stor cred till den forummedlem som observerade den fadäsen, hoppas det når fram till åklageriet inför nästa rond! Att oroa sig för att de nuvarande besluten ska hävas i nästa instans är inte detsamma som att gå i pakt med hin onde själv, så varför inte älta allt en gång till? To play safe

Finns det något planerande överhuvudtaget?

Allt verkar ju gå på impuls när det gäller Johanna, inget konsekvenstänk alls, bara pang på rödbetan.

Johanna verkar inte fatta att djävlas man med någon tillräckligt mycket så kommer det en motreaktion förr eller senare, manipulerar man och härjar loss kommer förr eller senare backlashen t.ex i form av den film som de utnyttjade flyktingarna använde mot henne., det gäller allt man tar sig för gentemot någon annan, förr eller senare så kommer det en motreaktion och då brukar det inte vara lika kul för den som manipulerat och ljugit.

Min åsikt är att Johanna är för dampig för att kunna företa sig en vettig planering, det är improviserat kaos som gäller och hur det slutar ser vi ju nu.
Citera
2017-07-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Finns det något planerande överhuvudtaget?

Allt verkar ju gå på impuls när det gäller Johanna, inget konsekvenstänk alls, bara pang på rödbetan.

Johanna verkar inte fatta att djävlas man med någon tillräckligt mycket så kommer det en motreaktion förr eller senare, manipulerar man och härjar loss kommer förr eller senare backlashen t.ex i form av den film som de utnyttjade flyktingarna använde mot henne., det gäller allt man tar sig för gentemot någon annan, förr eller senare så kommer det en motreaktion och då brukar det inte vara lika kul för den som manipulerat och ljugit.

Min åsikt är att Johanna är för dampig för att kunna företa sig en vettig planering, det är improviserat kaos som gäller och hur det slutar ser vi ju nu.
Jo, jag tror att hon planerade på sitt sätt. Aki; från en lös önskan ("släpp soffan på honom!) till en mer genomtänkt plan. Pappan: från tanken på arvet någon gång till varför inte nu? ("han är ju ändå så gaggig") och sedan med förfärande hast till mordet när stugan ska säljas. Säkert fanns ett "sommarstugemord" med i planen redan tidigt, men hon fick brått i och med att huset skulle säljas. Allt har legat och grott, diffusa hugskott som sedan fått konturer och verkat mer möjliga.
Citera
2017-07-05, 18:36
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Lol nu kanske jag inbillar mig eller såvar det bara ett försök av någon att vara rolig. Men, sas det inte att Julia hade bett Jafar om tillåtelse att ha sex med Mohammad?
hahahahhahahahha what???? hahhahahaha jag orkar inte. det här är en surrealistisk Dali eller Bosch dröm jag vaknar inte upp!!!! hahahahah
Citera
2017-07-05, 18:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jo, jag tror att hon planerade på sitt sätt. Aki; från en lös önskan ("släpp soffan på honom!) till en mer genomtänkt plan. Pappan: från tanken på arvet någon gång till varför inte nu? ("han är ju ändå så gaggig") och sedan med förfärande hast till mordet när stugan ska säljas. Säkert fanns ett "sommarstugemord" med i planen redan tidigt, men hon fick brått i och med att huset skulle säljas. Allt har legat och grott, diffusa hugskott som sedan fått konturer och verkat mer möjliga.

Känns det inte mer som hugskott som poppar upp i JM,s skeva skalle?

Jag kan då inte se en ordentlig plan i något av fallen, visst JM hade tur i fallet med A*i tills hon blev för het på gröten och började propsa på pengarna alldeles för fort och i Fallet med GM och AM så verkar ju allt ha gått på rus.
Citera
2017-07-05, 18:39
Medlem
Citat:

Jag kan då inte se en ordentlig plan i något av fallen, visst JM hade tur i fallet med A*i tills hon blev för het på gröten och började propsa på pengarna alldeles för fort och i Fallet med GM och AM så verkar ju allt ha gått på rus.
Jag propsar inte på att ha rätt - det kan du ha, det kan någon annan ha
Suck!
Citera
2017-07-05, 18:49
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Varför postar Julia detta på fb samtidigt som Aki mystiskt dör?

https://minfil.org/QaX7S2b9bd/IMG_0274.PNG

Postas på Facebook av JB ca tre timmar efter att Aki påträffats död (2015-08-08, 13:02).

Fem av JBs vänner gillar detta och två kommenterar med hjärtan.

Texten var:

"DONT BELIVE EVERYTHING YOU HEAR
REAL EYES,
REALIZE,
REAL LIES."

(Tupac Shakur, 2Pac)

https://www.youtube.com/watch?v=fa8WN9jQ5YE

Tupac Shakur sköts i Las Vegas 7/9-96 och dog på sjukhuset några dagar senare, 13/9, 25 år gammal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tupac_Shakur#Death

Sammanträffande?

PS. Kuriosa om 2Pac och Madonna:
http://www.nydailynews.com/entertainment/music/tupac-admitted-breaking-madonna-white-article-1.3302457

Senast redigerad av lasternassumma 2017-07-05 kl. 19:10. Anledning: PS
Citera
2017-07-05, 18:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
/.../ Men man kanske ska börja i andra änden och se om det finns turkosa årblad på Granliden.
Man fotade i samband med utfärden till G-liden drygt två veckor efter AP:s frånfälle. I Tilläggsprot. 2017-04-13, del 3 (3), s. 480, hålls en av årorna rakt upp i luften med bladdelen mot ljuset. Denna del borde ha sett annorlunda ut om den varit målad med en turkos färg. - Frånsett detta hade AP bara som max kunnat få in någon flaga i munnen - som vattnet strax sköljt bort.
Citera
2017-07-05, 18:57
Medlem
powderfuckers avatar
tror på kvävning med någon blå, ljusblå eller turkås slitstark påse bakifrån. ikeakasse typ
Citera
2017-07-05, 19:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man fotade i samband med utfärden till G-liden drygt två veckor efter AP:s frånfälle. I Tilläggsprot. 2017-04-13, del 3 (3), s. 480, hålls en av årorna rakt upp i luften med bladdelen mot ljuset. Denna del borde ha sett annorlunda ut om den varit målad med en turkos färg. - Frånsett detta hade AP bara som max kunnat få in någon flaga i munnen - som vattnet strax sköljt bort.

Gediget! KAnske inte lika övertygad om din slutkläm men en del ligger det nog i det också.

Ni ser, det blir inte så mycket kvar av idéerna.
Citera
2017-07-05, 19:09
Medlem
Citat:

Kanske att JM haft en plan som vi andra har svårt att förstå eller se någon logik i.

Har man försökt att sätta sig in i hur vissa personer med adhd, personlighetsstörningar och olika former av npf tänker när de är i affekt kan man här anta att hon själv har ansett sig ha en bra planering.

Utifrån mina erfarenheter i kontakter med personlighetsstörda tror de sig ofta stå över, vara smartare än oss andra och därför avslöjar de sig ibland på att vi rätt enkelt avslöjar det som de själva ser som vattentätt. Dessa personer erkänner aldrig en lögn eller ett misslyckande. Det är alltid någon annans fel, någon annan som ljuger, beskyller och inte ser sanningen. Vi kan inte ser ett misslyckat kaos, de ser att de lyckats bra. Kan inte så mycket om detta men vet att många likt JM är mästare på att ljuga och manipulera så varken de själva eller omgivningen tillslut vet varken in eller ut. Ena stunden ängel andra stunden djävulen själv...

Tänker på JMs barn, mamma och syster som drabbats av detta, tror de stackars barnen inte kan förstå att mamma är både djävul och ängel. Tror också de är rädda för hennes humörsvängningar och vrede. Extra synd om Julia och David som hon säkert har manipulerat och dragit med i karusellen UTAN att de själva velat bli inblandade och nu har svårt att reda upp sitt eget elände de dragits in i pga en störd vuxen som skulle varit deras trygghet.

All styrka till JMs anhöriga och även Akis andra barn.
Senast redigerad av AABBCC112233 2017-07-05 kl. 19:15.
Citera
2017-07-05, 19:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Att hon citerar Tupac visar bara att den ruttna hyndan Julia tror hon är en VIP-gangster som svävar bland molnen.

Ja det var JJ:s "fru" det ja. "Den ruttna hyndan".

Planksteken från kvällen före måste ha lagt sig på tvären.

Ska man förstå det som nåt slags hot? (Eller kanske ligga tajt på ryktesspridning?)

Gick ju inte så bra för Tupac dock.
(Antar att det inte är m*sterkocken som avses).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in