2017-07-03, 20:52
Medlem
Man kanske inte ska dra så stora växlar av vänlistan på fb eller ska man det? Riksdagens talman är en annan vän.
Citera
2017-07-03, 20:59
Medlem
Grandpas avatar
Den Thomas som bytte namn till Tummas bodde i Lund 1991 (Enl Mantalslängden)
Citera
2017-07-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Nja, att ytterligare ett alternativ på namn kommit fram snarare....

Det är ju många som de senaste dagarna pekats ut som "glasögonmannen" här.

Allt från rena spekulationer till andra-tredjehandsuppgifter.

Den dagen när namnet kommer från en säker källa så slipper man gissa vilt om vem det är...

Det här känns inte lika spekulativt. Ledsen att säga det men det bränner mer här.
Citera
2017-07-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Jag hade berörd TS som vikarie i mstad 1990 iaf så här i krokarna var han tidigare än så.
Citera
2017-07-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Jovisst! Men konstigt att han dyker in i tråden och vill berätta att han vet namnet på pilot och det visar sig att det likas bilder på varandras facebook... han känner ju TS men det säger han inte. Varför säga något i huvudtaget??

Nu får du nog läsa mitt inlägg igen, för nu rör du till det !!

Jag skrev ett inlägg där jag sa att jag hade ett obekräftat namn på vem glasögonmannen var och att det var en person som nämts flitigt här.

Då blev jag kontaktad av en annan bekant som läste det inlägget och som sa att den anhållne aldrig hade nämts här.
Denna bekant har insyn i utredningen och vet också vem "glasögonmannen" är.

Jag försökte luska med denne om ett namn, men fick inget svar på vare sig namn/ålder/ort...

Så jag har aldrig sagt att jag vet vem det är....och vet det tyvärr inte ännu....
Citera
2017-07-03, 21:06
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Nä, det finns inte så mycket att säga om det !!

Jag träffade honom första gången 98-99 när en gemensam bekant och granne till honom, introducerade TS i en förening som jag är medlem i.

Vi umgicks ganska mycket från typ -01 eller -02 och några år framåt.

Konstigare än så var inte det :-)

//Micke

Vet du om TS känner BW och PU och även BB.
Citera
2017-07-03, 21:06
Medlem
Citat:

Jag skrev ett inlägg där jag sa att jag hade ett obekräftat namn på vem glasögonmannen var och att det var en person som nämts flitigt här.

Då blev jag kontaktad av en annan bekant som läste det inlägget och som sa att den anhållne aldrig hade nämts här.

Jag försökte luska med denne om ett namn, men fick inget svar på vare sig namn/ålder/ort...

Så jag har aldrig sagt att jag vet vem det är....och vet det tyvärr inte ännu....

Taskigt om det är en av dina fb vänner.
Citera
2017-07-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Vet du om TS känner BW och PU och även BB.

Alla i stan känner väl BB mer eller mindre.
De andra har jag ingen aning om.
Citera
2017-07-03, 21:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flyttat runt i Skåne.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Verkar ha flyttat runt en del i Skåne. Enligt Sveriges befolkning 1980 så är han född i Hässleholm och bosatt detta år i Landskrona.
Citera
2017-07-03, 21:15
Medlem
Citat:
Då jag inte vet vem "glasögonmannen" som anhölls är så kan jag inte svara på det.

Det kan i alla fall inte vara samtliga som pekats ut här de senaste dagarna.....det kan möjligen vara max en av dem...eller någon helt annan.

Men jag är lika nyfiken som alla andra på vem det är !!

//Micke

Du kanske skulle kunna fråga din " vän från förr" hur det ligger till? Om det visar sig att det är tokfel blir han ju förskonad från mer snokande, förutsatt att han är ärlig med dig förstås.
Citera
2017-07-03, 21:18
Medlem
Citat:

Du har rätt, my fault! Men det är tamefan otroligt att så som det ser ut just nu att Pilot skulle vara en som du har på vännerlistan.
Citera
2017-07-03, 21:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Några iakttagelser:

Vi har nu tre manliga personer som var med när det begav sig och som samtliga har bytt namn. Dessa är:
HM till HJ
RA till RT och nu
Th St till Tu St.

Är detta en slump eller en "ledtråd" i bästa "Morden i Midsomer"-anda?

Vi verkar ha en "sjukhusanställd" (RA/RT) och en (före detta) "lärare" (Th St/Tu St) som båda har nämnts till sina yrken till och från i tråden. Något att fundera djupare över?

Observera nu att detta är bara iakttagelser och behöver inte betyda någonting.

En annan sak som jag funderar över är följande: Pernilla Wadebäck och hennes kollega Tomas verkar alltså ha blivit informerade av polisen om vem som är "pilotmannen". Är detta lagligt? Får polisen läcka sådana här uppgifter ens till journalister med tanke på förundersökningssekretessen? Är det på sin plats att polisanmäla polisen för tjänstefel? Och Pernillas roll? Är den "rumsren"? Dessutom ska Pernilla och Mats ha träffat den här personen och hållit vad som skulle kunna liknas vid ett "förhör" med den här mannen. Är detta verkligen lagligt - och seriöst?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-03 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in