2017-07-02, 11:09
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Är det spekulation att han dumpstrat eller fakta?

Det har börjat gå inflation i att diskutera andras spekulationer här.

Så här skrev en gruppmedlem igår:
"Han har dumpstrat (av miljöskäl, hindra att mat bara slängs) tidigare, så han vet hur det går till."

Av texten att döma är det en person som känner till Patriks vanor.
Citera
2017-07-02, 11:52
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Är det mycket reservmark för industri/företag norr om stationen?
https://objektvision.se/industritomter
Hallsberg Rala nämns.

Finns det några hål som går att falla ner i?

Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Så här skrev en gruppmedlem igår:
"Han har dumpstrat (av miljöskäl, hindra att mat bara slängs) tidigare, så han vet hur det går till."

Av texten att döma är det en person som känner till Patriks vanor.

Ok.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-07-02 kl. 11:59.
Citera
2017-07-02, 12:59
Medlem
Det är måste ju vara helt fruktansvärt för föräldrarna, går inte ens att föreställa sig våndan!
men nog måste dom ändå ha tänkt tanken att han kanske inte finns längre.
Att hålla sig helt borta och osynlig i 6 veckor utan pengar är väl inte det lättaste.
Kommentarerna och idéerna om vad som kan ha hänt Patrik är på fb-sidan "Hitta Patrik" extremt naiva. "Kan han ha sökt sig till en sekt av något slag? Någon som hämtade upp honom vid tåget och som gömmer honom" "Kan han ha hoppat in i en långtradare vid bygghandeln? vilka leveranser hade de den 22-23 Maj?" Jag tror han finns att hitta i Hallsberg och att man borde sikta in sig på otillgänglig terräng där.
Citera
2017-07-02, 13:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Men vad fan? Att vara fikus i dessa dagar är väl inte så stigmatiserat att det ska leda till självmord?

Tror att det finns många varianter på hur människor ser på saker och ting. Nu vet vi ju förstås inte alls om Patrik var homo ens.

Men om han var det, är det inte ens säkert att han berättat det för sina föräldrar. Om han gjort det kan hans föräldrar accepterat det. Det vet vi ju inte heller.

Men det finns människor trots allt som är väldigt homofobiska. Kan bero på olika saker förstås. En faktor är machokulturer, en annan är religion.

Tror inte att han tog livet av sig av den anledningen i första hand. Det verkar ju vara någon slags utbrändhet det är frågan om här, depression och eventuellt en psykos. Klart att varje annan belastning (menar att vara homo inte alltid är enkelt) inte är ett plus i sådan situation. Kan ju dessutom kompliceras av en olycklig kärlek, vem vet.
Citera
2017-07-02, 14:21
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du är ju alltid lite skämtsam och ironisk, så du kanske är det även denna gång?
Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle gömma Patrik (och även att Patrik skulle gömma sig), medan polis, föräldrar, vänner och allmänhet letar i fem hela veckor.

Det är klart att inte alla föräldrar accepterar om ett barn skulle vara gay. Men varför hoppa av tåget i Hallsberg, strax efter att man pratat i telefonen med sin mor?

Skulle säga uteslutet. Hur skulle en fortsättning se ut?

Det är INTE befäst!
Citera
2017-07-02, 14:22
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Det, som är spekulationer saknar fakta!
Citera
2017-07-02, 15:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ej bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är INTE befäst!

Det är bl. a. detta som är ett stort problem. Det mesta är inte bekräftat utan endast teorier och spekulationer. Ideligen frågetecken.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-07-02 kl. 15:25.
Citera
2017-07-02, 15:16
Medlem
Liberty75s avatar
Hur kan föräldrarna veta att han hade exakt 400:- på sig? Skulle inte ha en susning hur mycket min son har i plånboken just nu. Det sägs i gruppen att de har kollat uttagen men det säger väl inte mycket, han kan ha handlat upp det mesta eller tvärtom, haft mer cash hemma.

Om de diskuterat det på telefon - varför? Han hade ju kortet med sig.

Dessa frågetecken 😉
Citera
2017-07-02, 15:32
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Det här ÄR en spekulationstråd i första hand med inslag av fakta eller TÄNKBARA fakta - det vill säga "fakta i andra hand!"

"Spekulationer om andras spekulationer" kommer sig nog mycket av, att e hel del inte har tillgång till Facebook och därför undrar vad vi menar och var vi läst olika påståenden!
Citera
2017-07-02, 15:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är bl. a. detta som är ett stort problem. Det mesta är inte bekräftat utan endast teorier och spekulationer. Ideligen frågetecken.

Ja! Det finns ytterst FÅ verkliga fakta.
Därför är det svårt, att greppa vad, som är lögn och vad, som är förbannad dikt!

Nu har det framkommit -i "Hittagruppen", att Patriks Facebooksida fått ändrade sekretessinställningar så, att hans vänlista inte är synlig.
Någonting VERKAR hållas inom en trängre krets.
Det KAN vara så, att obehöriga tagit kontakt med Patriks vänner och utsatt dem för frågor, men jag vet inte!
Citera
2017-07-02, 15:43
Medlem
CallePhilles avatar
Jag har för mig att man kan läsa i gruppen utan att vara medlem på Facebook.

Det har idag spekulerats om fälten och de som verkar känna till området skriver om rapsfält.
Jag vet inte, men jag har en dålig känsla för de där fälten. Självmord sker ofta i en miljö som är bekant för personen. Jag tänker mest på Skåne när jag ser rapsfält och Patrik var ju uppväxt i Skåne. Han kanske kände sig som hemma? Bara spekulationer från mitt håll. Man har ju inte heller fått söka av fälten till fots
Citera
2017-07-02, 15:49
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Det är faktiskt intressant, han hade kanske kommit ut med att han är homosexuell och föräldrarna kanske inte accepterade detta? Brukar oftast vara pappan som är emot sånt och han verkar ju vara aktiv i sport där homosexualitet är oftast inte acceptabelt då man ska vara "macho". Jag tror inte föräldrarna har berättat allt men det är ju deras privata sak.

För längesedan började jag se likheter med den stackars godtrogne mannen i Värmland, som var så lycklig över sin nye pojkvän, som han skulle till Thailand med.
Det kom "SMS", att allt var bra och, att föräldrarna inte skulle oroa sig om han inte hördes av på ett tag!
Han hördes aldrig av - utan hittades avliden i sin källare.
Jag har läst på olika ställen, att Patrik är godtrogen.
En "Flashbackare" höll oss underrättade med fortlöpande information om vad, som hände runt huset och när polis / ambulance anlände!
Jag menar inte, att det faktiskt är så nu - jag bara såg parallellerna på ett tidigt stadie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in