2017-06-30, 16:08
Medlem
NinaBes avatar
Av de cirka 16000 medlemmar i "Hitta" var det 7 personer, som anmälde intresse, att deltaga i gårdagens "FIKKSÖK"!
Dyker det upp allt FÄRRE deltagare trots, att det ältas, att ingenting görs för, att hitta pojken så lär snart såväl "MPS", som "FIKK" ge upp! sökandet!
Citera
2017-06-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag skrev, att det VAR så en gång i tiden!
Så var det inte alls, högerörat är bögörat och så var det i början av 70-talet när jag gjorde hål i vänsterörat och det var i kungliga huvudstaden.
Citera
2017-06-30, 17:14
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Så var det inte alls, högerörat är bögörat och så var det i början av 70-talet när jag gjorde hål i vänsterörat och det var i kungliga huvudstaden.
Jag har fortfarande inte skrivit, att det JAG hört är sanning!
Så är det med anekdoter, amsagor, sägner och myter- det ligger oftast ingen sanning i det! De byggs på, omarbetas och tolkas olika av olika personer!
Citera
2017-06-30, 18:22
Medlem
CallePhilles avatar
FIKK söker i Hallsberg på söndag
Citat:
Vi ger oss inte utan arrangerar åter igen en sökinsats. Det behövs många ögon för att söka av närområdet i jakten på Patrik.
Alla frivilliga resurser hälsas välkomna, privatpersoner som frivilligorganisationer. Man måste inte vara med under hela tiden utan kan du bara en stund så kom ändå så vi får sökt av mer område.
Dag: Söndag 2 juli 2017.
Kl. 15:00 - 21:00. Det går bra att ansluta under hela sökinsatsen.
Plats: Parkeringen Pizzeria Milano Västra Storgatan 15 Hallsberg
Kartlänk till samlingsplats: https://goo.gl/maps/D4RsXe9rLUs
Åldersgräns 18 år.
Patrik är deprimerad och förvirrad och behöver hjälp.
Tror ni att ni ser Patrik så ring Polisen på 112 omedelbart.
Uppge: Patrik Linfeldt 950508
Stannar kvar och släpp han inte ur sikte tills polisen ankommer.
Läs mer om försvinnande här: https://goo.gl/eTg5Pj
Citera
2017-06-30, 18:29
Medlem
Hjalmars avatar
Jag har en hypotes om vad som kan ha hänt. utgångspunkterna är att Patrik steg av av misstag, och att han sedan gick norut från stationen.

För många längre tågresor gäller byte i Hallsberg, och ibland när man närmar sig stationen uppstår en masseffekt; nästan samtidigt reser sig varenda passagerare i tåget och gör sig klar att gå av. Närmar man sig då själv ett byte men inte är helt klar på var man är (musik i örona t ex) så är det lätt att bli stressad och helt enkelt hänga på de andra.

Väl ute på perrongen ska ofta hela skocken byta till samma tåg, och det kan innebära att man hamnar i ett lämmeltåg som går i en bestämd riktning. Detta raska följe kan gå från södra perrongen upp över spåret och ner på norra perrongen. Om man, då eller senare, kommer på att man är fel så måste man gå tillbaka upp för samma trappa. När man sedan kommit upp på övergången TROR jag att det är skyltat UTGÅNG år vänster, alltså norrut, vet någon eller kan kolla?

När man sedan kommer ut från stationens norra utgång kan man tror att man är i nån ruffig 70-talsrulle och blivit avsläppt i South Bronx. Det är ett jävla ställe helt enkelt, fult, ödsligt och ogästvänligt, som kan göra den starkaste modfälld, jag har själv stått där en mörk natt och väntat på en taxi. Länk: Google Maps, Långgatan 32 Streetview.

Det kan vara förklaringen till att han inte bara knallade ut på stan som ligger 50 meter åt andra hållet, en betydligt socialare kontext, utan istället hamnade på ett skitställe där han med lätt till ångest inte kunde hantera att han intet ont anande hamnat helt å h-e.

Ska jag försöka gissa vad han gjorde sen så kan han ju gått mot villaområdet (trevligare än resten) i tron att här nånstans är stan, men sen bara fortsatt över gärdena.

Ska jag även gissa var man bör leta, så vore det i vattendragen norrut, dammarna som har nämnts, Puttlabäcken och Ralaån och vad dom heter.

Jag har inte följt hela tråden så jag kan ha missat om nån tagit upp liknande tankar, jag ber om överseende i så fall.
Citera
2017-06-30, 18:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, absolut. Men varför inte lämna väskorna på tåget då? Varför vandra iväg en bra bit och lämna först en väska på ett ställe och den andra väskan på ett annat?

Förklaringen kan vara att han mådde akut dåligt och trodde att en promenad i friska luften skulle göra susen. Tillståndet förvärras när han tar en promenad och glömmer först en väska, går en bit, glömmer en till, och därefter spatserar ut i spenaten och avlider.

Mycket tragiskt om så är fallet, men det är en alternativ förklaring till teorier om att P gick av tåget för att därefter försöka ta sig hem på det svåraste sättet istället för att fortsätta åka med tåget till Malmö.
Citera
2017-06-30, 18:37
Medlem
Eoppoyzs avatar
Hur har folk letat efter honom? Har de endast tittat på marken och i eventuella vattendrag? Man kanske kan titta upp i träden utifall att han har hängt sig eller klättrat upp i ett träd och tagit en överdos och dött?
Citera
2017-06-30, 18:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förklaringen kan vara att han mådde akut dåligt och trodde att en promenad i friska luften skulle göra susen. Tillståndet förvärras när han tar en promenad och glömmer först en väska, går en bit, glömmer en till, och därefter spatserar ut i spenaten och avlider.

Mycket tragiskt om så är fallet, men det är en alternativ förklaring till teorier om att P gick av tåget för att därefter försöka ta sig hem på det svåraste sättet istället för att fortsätta åka med tåget till Malmö.

Man avlider inte spontant av en depression alternativt en psykos. Man måste ta självmord för att dö. Och det är vad jag hela tiden sagt. Det gäller bara att hitta kroppen. Att han spontant skulle avlida av att gå i skog och mark i Hallsberg känns mindre troligt.
Citera
2017-06-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Hur har folk letat efter honom? Har de endast tittat på marken och i eventuella vattendrag? Man kanske kan titta upp i träden utifall att han har hängt sig eller klättrat upp i ett träd och tagit en överdos och dött?

Det här undrar jag också! Jag antar att de inte har börjat leta i vattendrag eller sjöar, om man ens nämner sånt i gruppen så tar admin bort meddelandet typ. Jag vet inte hur många gånger de har varit ute och sökt efter honom men det är väl minst 10 gånger? Efter varje gång de har gått ut så har de inte hittat ett endaste fynd, jag tror inte det har funnits ett sådant här fall innan :S. Varför kan de inte åtminstone söka i vattendragen och sjöar? Om de inte hittar honom så kan man ju nästan anta att ett brott har begåtts ju.
Citera
2017-06-30, 18:56
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz

Förslaget, att titta upp i träden har förekommit!
Säkert har det gjorts av någon av de få deltagarna i söken.
Folk letar i omgångar på ställen där han EVENTUELLT sågs i början av sitt försvinnande!
Vi verkar vara många, som undrar hur de ambitiösa söker och hur många, som ställt upp på de senaste söken.
Citera
2017-06-30, 18:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Det här undrar jag också! Jag antar att de inte har börjat leta i vattendrag eller sjöar, om man ens nämner sånt i gruppen så tar admin bort meddelandet typ. Jag vet inte hur många gånger de har varit ute och sökt efter honom men det är väl minst 10 gånger? Efter varje gång de har gått ut så har de inte hittat ett endaste fynd, jag tror inte det har funnits ett sådant här fall innan :S. Varför kan de inte åtminstone söka i vattendragen och sjöar? Om de inte hittar honom så kan man ju nästan anta att ett brott har begåtts ju.

Ja! Det recenseras rejält där och kommentarer tas bort så, att vissa svar saknar logik!
Senast redigerad av NinaBe 2017-06-30 kl. 19:04.
Citera
2017-06-30, 19:01
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88

Någon i "Hittagruppens" alla deltrådar har svarat, att det sökts i vattendrag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in