Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Om det är så att det väntas in DNA-svar på avskrapet under Akis naglar och det samtidigt finns ännu inte avskrivna misstänkta för mord på Aki, så borde vissa personer ha lite ont i magen idag.
Kanske de som "inte hade några kommentarer"under rättegången?
Kan det ena vittnes tårar egentligen varit skuldtårar för det han gjort och kanske kommer åtalas för?
Ja! Här tror jag du har ett poäng!! Tänka tänka....
JJ är inte rädd, han är arg. Arg för att hans leverne ska visas och han ska bli tagen av polisen för det, antagligen olika narkotikabrott. Han vill inte bli involverad i någon utredning. Jag kan tänka mig att han på något sätt varit involverad
efter APs bortgång (Kom ihåg att han sa att AP drunknade från båten ute på vattnet, för mig låter det som någon har förklarat och detaljerna förvreds /missförstods).
DB är pissrädd. Han är också, det ser vi fortfarande under rättegången, en son som gör som mamma säger. Han är under hennes kontroll, helt och fullt. Har JM tutat i honom att AP är en kvinnomisshandlare och narkoman, så är jag övertygad om att DB trott på detta och gör allt för att skydda sin mamma. Att han nu får se att allt var lögn, och han har blivit indragen i detta helt utan grund måste kännas förödande.
Jag tror också att chansen för att DB skulle bry sig så mycket att man tar livet av en annan människa för JM, sin egen mamma, är på en helt annan nivå än känslorna JJ har gentemot JM.
Sen tror jag JM har förberett allt. Drogat ner AP med något som inte syns på testerna som hittills tagits.
1. Hon har testat sig fram med detta tidigare
2. Det var det första hon sa som dödsorsak till vissa; troligen en OD...
3. Hennes kommentar till IF ang obduktionen.
Jag tror AP satt i en stol nere vid bryggan, påverkad av vad det nu var JM testat sig fram till är den bästa drogen, kvävdes av DB med en ___(?) ica påse? Kudde? Sätt in valfri turkos sak.....
Sen fick DB dumpa honom i vattnet för att hjälpa mamma att städa upp brottsplatsen. JJ fick komma och hämta DB? Eller tog emot honom hemma efter DB varit på Granliden?
Jag tror inte någon presenning är involverad.
Har man översikt över allas telefoner när AP dog? Eller är det bara JM och AP?
Reagerade även på att AP var förbi och köpte korv på väg ut till Granliden, när det fanns såååå mycket - och fin - mat de skulle "mysa" med. Var det meningen att AP skulle äta den maten?