2017-06-28, 22:13
Medlem
MangoChutneys avatar
Jahaja, pengarnas makt talar. Ser ut som Pierre-Emerick Aubameyang är på väg att skriva på för kinesiska Tianjin Quanjian för £71M och en lön på £26M/år. Kan tycka det är lite tidigt att pensionera sig vid 28 år, han borde ha minst 4-5 år till i kroppen på högsta nivå.
Citera
2017-06-28, 23:35
Medlem
Auunis avatar
Efter dagens Confederations Cup-semi är min undran om Claudio Bravo stärkt sina chanser hos Pep? Ökat i värde lär han ju ha gjort med en cirka 2 miljoner pund i alla fall; först räddar han friläge under ordinarie tid, och sedan plockar han tre av tre straffar och ger Chile finalplatsen.

Frågan är dock om City är på jakt efter en ny målvakt fortfarande, eller om Pep nu kommer ge Bravo chansen, igen.

Pep har, enligt mitt tycke, verkat ganska less på CB under våren. Kanske är bäst att sälja av honom nu då han precis blixtrat till och trissat upp prislappen? Eller, kommer man köra på honom som förste-keeper? 35-årige Caballero är ju inte direkt ett namn att satsa på för framtiden. Däremot kanske man står fast vid WC en säsong/halv säsong till, och sedan värvar ett rekordelig förstamålis.
Dock bör det ju vägas in att CB faktiskt bara är ett år yngre än WC; 34. Det kan vara så att Pep vaskar en av CB och WC, gör den kvarvarande till andre-keeper, och köper in en yngre målis. Hade jag varit i Peps situation hade jag kört på det spåret. Sen får tiden utvisa om den nya målisen står konstant, eller om han slussas in under säsongen.

Hurdan är Flashback-panelens utsaga?
Citera
2017-06-28, 23:47
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auuni
Frågan är dock om City är på jakt efter en ny målvakt fortfarande, eller om Pep nu kommer ge Bravo chansen, igen.

Man har redan köpt en ny målvakt... Ederson från Benfica. Det kommer att bli han och Bravo nästa säsong.

Willy Caballero har redan lämnat, Chelsea eller Newcastle antagligen.
Senast redigerad av foool13 2017-06-28 kl. 23:49.
Citera
2017-06-28, 23:49
Medlem
Citat:
Efter dagens Confederations Cup-semi är min undran om Claudio Bravo stärkt sina chanser hos Pep? Ökat i värde lär han ju ha gjort med en cirka 2 miljoner pund i alla fall; först räddar han friläge under ordinarie tid, och sedan plockar han tre av tre straffar och ger Chile finalplatsen.

Pep har, enligt mitt tycke, verkat ganska less på CB under våren. Kanske är bäst att sälja av honom nu då han precis blixtrat till och trissat upp prislappen? Eller, kommer man köra på honom som förste-keeper? 35-årige Caballero är ju inte direkt ett namn att satsa på för framtiden. Däremot kanske man står fast vid WC en säsong/halv säsong till, och sedan värvar ett rekordelig förstamålis.
Dock bör det ju vägas in att CB faktiskt bara är ett år yngre än WC; 34. Det kan vara så att Pep vaskar en av CB och WC, gör den kvarvarande till andre-keeper, och köper in en yngre målis. Hade jag varit i Peps situation hade jag kört på det spåret. Sen får tiden utvisa om den nya målisen står konstant, eller om han slussas in under säsongen.

Hurdan är Flashback-panelens utsaga?
City har redan sålt Willy Caballero och värvat Benficas 23-årige keeper Ederson för en rekordsumma.

Om Bravo blir kvar så tror jag att han får sitta på bänken nästa säsong om inte Ederson gör bort sig i de inledande omgångarna.
Citera
2017-06-28, 23:50
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Man har redan köpt en ny målvakt... Ederson från Benfica. Det kommer att bli han och Bravo nästa säsong.

Willy Caballero har redan lämnat, Chelsea eller Newcastle antagligen.

Se där! Så bra koll hade jag.

Är tanken att Ederson blir förstavalet, eller kommer han att slussas in on the fly under säsongen? Eller dealar Ederson med WC/CB om ligan/CL?

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av FreddeF
City har redan sålt Willy Caballero och värvat Benficas 23-årige keeper Ederson för en rekordsumma.

Om Bravo blir kvar så tror jag att han får sitta på bänken nästa säsong om inte Ederson gör bort sig i de inledande omgångarna.

Redan klart, alltså. Oki, check! Ber om ursäkt för att jag är dåligt informerad.
Citera
2017-06-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umbingundulurump
Det är klart att de ska sälja Sandro om engelsmännen är beredda att betala 60 miljoner euro för honom. Eller tror du att Sandro spottar fram mål och assister? Hur ska Juventus ursäkta en sådan värdering på en vänsterback?
Allt handlar inte om mål och assists. På samma sätt som Chelsea gör det.
Citera
2017-06-29, 16:32
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umbingundulurump
Det är klart att de ska sälja Sandro om engelsmännen är beredda att betala 60 miljoner euro för honom. Eller tror du att Sandro spottar fram mål och assister? Hur ska Juventus ursäkta en sådan värdering på en vänsterback?

Jag läste en artikel igår om hur mycket Dani Alves producerade i Juventus och blev lite förvånad för jag hade hört att han verkligen inte producerade i Juve.. det kanske var mest i Serie A man avsåg då.

Citat:
Champions league 2016/2017 Chances Created
Player Club Chances
Toni Kroos Real Madrid 33
Dani Alves Juventus 31
Neymar Barcelona 26
http://www.skysports.com/transfer/news/11096/10929615/dani-alves-to-manchester-city-can-brazilian-be-pep-guardiolas-bargain-signing-after-juventus-exit

Alves situation var ju lite speciell.. men ändå.

Hur skall Juve bli bäst i Europa om man fortsätter att sälja sina bästa/mest producerande spelare.. och det var där bl.a. Alves producerade.
Bäst i Italien blir man antagligen ändå, men det saknas lite ambitioner. Det är en lite konstig attityd av det bästa laget, de spelar ju inte i Allsvenskan direkt..

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4650468/Massimiliano-Allegri-did-Paul-Pogba.html
Citat:
Allegri: "'I did nothing to keep Pogba, because when the club told me the numbers…"

Det är en jävla konstig attityd att vara så jävla nöjd med att sälja hela tiden, och nästan prata om det som om man lurar andra hela tiden... Buffon etc om Pogba.
Och nu den mest talangfulla vänsterbacken i "Europa"..?
Senast redigerad av foool13 2017-06-29 kl. 16:36.
Citera
2017-06-29, 17:07
Medlem
foool13s avatar
3 år fick Jermain Defoe i Bournemouth! crazy.. ge det till en 34-åring, jag vet inte om jag har hört om något liknande tidigare.. spelare blir ju allt äldre nuförtiden, men ändå..

http://www.skysports.com/football/news/11743/10931174/jermain-defoe-signs-three-year-deal-at-bournemouth
Citat:
Bournemouth have completed the signing of Jermain Defoe from Sunderland on a three-year deal.
The Cherries have now finalised his transfer, with Defoe set to earn £65,000-a-week to stay in the top flight with Eddie Howe's side, Sky Sports News HQ understands.

Han hade ju väldigt bra utgångsläge med fri transfer-relegation klausul från Sunderland o.s.v. dock.
Senast redigerad av foool13 2017-06-29 kl. 17:13.
Citera
2017-06-29, 21:36
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag läste en artikel igår om hur mycket Dani Alves producerade i Juventus och blev lite förvånad för jag hade hört att han verkligen inte producerade i Juve.. det kanske var mest i Serie A man avsåg då.

http://www.skysports.com/transfer/news/11096/10929615/dani-alves-to-manchester-city-can-brazilian-be-pep-guardiolas-bargain-signing-after-juventus-exit

Alves situation var ju lite speciell.. men ändå.

Hur skall Juve bli bäst i Europa om man fortsätter att sälja sina bästa/mest producerande spelare.. och det var där bl.a. Alves producerade.
Bäst i Italien blir man antagligen ändå, men det saknas lite ambitioner. Det är en lite konstig attityd av det bästa laget, de spelar ju inte i Allsvenskan direkt..

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4650468/Massimiliano-Allegri-did-Paul-Pogba.html

Det är en jävla konstig attityd att vara så jävla nöjd med att sälja hela tiden, och nästan prata om det som om man lurar andra hela tiden... Buffon etc om Pogba.
Och nu den mest talangfulla vänsterbacken i "Europa"..?

Fast Alves bad ju om att få lämna.
Citera
2017-06-29, 21:38
Medlem
gato12s avatar
Har Arsenal fortfarande inte sytt ihop en forwardsdeal...? Lacazette? Mbappé...?
Citera
2017-06-29, 21:47
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har Arsenal fortfarande inte sytt ihop en forwardsdeal...? Lacazette? Mbappé...?

Blir ingen av de två. De kostar för mycket för att Wenger skall vilja köpa in dem.
Citera
2017-06-29, 21:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Blir ingen av de två. De kostar för mycket för att Wenger skall vilja köpa in dem.
Mjoo, Wengers snålhet, eller ekonomiska sinne, är ju legendariskt vid det här laget...förstår ju att han inte är sugen på att gå över 1.2 miljarder för att landa Mbappé-där har han ju rätt, det är ju sjuka summor.
Men Lacazette hade jag hoppats lite på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in