2017-06-26, 18:34
Medlem
I natt/morse stals ett antal kalvar från en gård i Lindberg, Varberg. En knivskuren kalv hittades.

Citat.
"VARNING alla djurägare! Denna kalv hittade vi i morse, levande, med dessa KNIVSÅR. Några sjuka, jävla idioter har varit HEMMA på VÅR gård, gått in till våra kalvar och STULIT djur! Vi har spårat dem ner till landsvägen och Gud vet hur de har behandlat våra stackars djur! Denna stackaren som vi genast räddade från mer lidande blev kvar, hur många vi blivit av med vet vi inte i dagsläget.
Så se upp, vakta era djur, kolla grannens och larma polis om ni ser minsta antydan till konstigheter! Detta är polisanmält och vi har vidtagit åtgärder för att förhindra ytterligare stölder och djurplågeri!"

Någon som sett eller hört något ovanligt?
Citera
2017-06-26, 18:39
Medlem
Browngreeneyess avatar
Inte sett eller hört något. Men låter som ett importerat problem. Antingen var det eu-migranter som fixa kvällskäk till hela lägret eller är det restaurang ägare som ordna råvaror och säljer av dyra kalv kotletter.....tror dock det sistnämnda är ganska vanligt, hur många lamm har inte försvunnit och blivit kebab?

Förjävligt är det i alla fall!!!!!!!!!!
Citera
2017-06-26, 20:23
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Inte sett eller hört något. Men låter som ett importerat problem. Antingen var det eu-migranter som fixa kvällskäk till hela lägret eller är det restaurang ägare som ordna råvaror och säljer av dyra kalv kotletter.....tror dock det sistnämnda är ganska vanligt, hur många lamm har inte försvunnit och blivit kebab?

Förjävligt är det i alla fall!!!!!!!!!!

Inte orimligt. Men frågar mig själv varför man knivhugger och lämnar kvar en kalv. Såg bilden på FB för en stund sedan, såg inte trevligt ut alls.
Citera
2017-06-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myblueeyes
I natt/morse stals ett antal kalvar från en gård i Lindberg, Varberg. En knivskuren kalv hittades.

Citat.
"VARNING alla djurägare! Denna kalv hittade vi i morse, levande, med dessa KNIVSÅR. Några sjuka, jävla idioter har varit HEMMA på VÅR gård, gått in till våra kalvar och STULIT djur! Vi har spårat dem ner till landsvägen och Gud vet hur de har behandlat våra stackars djur! Denna stackaren som vi genast räddade från mer lidande blev kvar, hur många vi blivit av med vet vi inte i dagsläget.
Så se upp, vakta era djur, kolla grannens och larma polis om ni ser minsta antydan till konstigheter! Detta är polisanmält och vi har vidtagit åtgärder för att förhindra ytterligare stölder och djurplågeri!"

Någon som sett eller hört något ovanligt?

Muslimer och zigenare. På Rosengård brukar de ha täckta vagnar stående med djur i på parkeringen som de sedan svartslaktar på parkeringen och låter slaktavfallet ligga helt öppet. Rosengård har jag får mig är en no go zon. Där poliserna inte har kuk att åka in i.
Citera
2017-06-26, 22:03
Medlem
Citat:
Detta är polisanmält

Att detta kunde hända tyder väl på att man haft bristande uppsikt över djuren, och sådant kan få allvarliga konsekvenser om det kommer till myndigheternas kännedom.
Den som utfört själva handlingen bemödar man sej inte om att leta upp, utan man klämmer åt den som finns inom räckhåll.
Om jag varit djurägaren hade jag inte vågat anmäla en sådan händelse.
Citera
2017-06-27, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Att detta kunde hända tyder väl på att man haft bristande uppsikt över djuren, och sådant kan få allvarliga konsekvenser om det kommer till myndigheternas kännedom.
Den som utfört själva handlingen bemödar man sej inte om att leta upp, utan man klämmer åt den som finns inom räckhåll.
Om jag varit djurägaren hade jag inte vågat anmäla en sådan händelse.

Förmodar att detta var ironi! Man måste som ägare av kreatur i ladugård och tillhörande ängar och hagar ha uppsikt över djuren så att de inte kan bli offer för pengatörstande kreatur.
Citera
2017-06-27, 02:37
Medlem
Citat:
.. [edit] .. hur många vi blivit av med vet vi inte i dagsläget.

Öhh... what?

Om jag säger att en bil stulits från mig borde jag kunna säga vilken och åtminstone kunna räkna antalet före och efter.
Citera
2017-06-27, 05:08
Medlem
Sperssons avatar
.
Zigenare har i alla tider stulit boskap av svenska bönder.
Det är ingen raketforskning att misstänka att så är fallet även denna gång.
Citera
2017-06-27, 05:58
Medlem
Citat:
Förmodar att detta var ironi! Man måste som ägare av kreatur i ladugård och tillhörande ängar och hagar ha uppsikt över djuren så att de inte kan bli offer för pengatörstande kreatur.

Ironi? Jämför tex. med Molstaberg i Sörmland där ägarna blev polisanmälda av länsstyrelsen för brott mot djurskyddslagen efter att fåren blivit angripna av varg.
Att man inte lyckades hitta alla skadade får som flytt långt ut i markerna förrän efter flera dagar ansågs också som bevis på bristande uppsikt.
Har ägaren i detta fall lyckats hitta alla kalvar? Annars brister väl uppsikten över dessa?
Det är illa nog det som hänt, utan att man dessutom ska få myndigheterna efter sig, man bör tänka sig noga för innan man går ut offentligt med sådana händelser.
Citera
2017-06-27, 06:54
Medlem
Angående tillsyn så skall djuren ses till dagligen att de mår bra och har vatten. Finns inga krav att man behöver sitta och titta på dem under minst 24 av dygnets timmar.

Fruktansvärd händelse. Blir bedrövad över att man inte skall kunna ha djur i en hage och att de skall kunna få vara fredade från andra människor. Hur man kan knivskära någon utan anledning övergår mitt förstånd.
Citera
2017-06-27, 12:48
Medlem
JDAMs avatar
100% muslimsk halal slaktat djur inga konstigheter i denna mångkulturella soppa.
Citera
2017-06-27, 21:48
Medlem
Oj så lägligt nu precis när mussarna firar Eid al-pedofilifest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in