2017-06-26, 21:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Svensk media. Trump fick "bara" delvis rätt.

Jag tror han är rätt nöjd med utfallet. Undantagen som domstolen vill ha kan han säkert leva med.

Som sagt, det är bara ogifta/singlar som nekas just nu och det är fram till oktober när de ska gå igenom hela inreseförbudet så det är väldigt korrekt av svensk nyhetsmedia och säga att han endast har delvis rätt enligt högsta domstolen i USA.
2017-06-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt, det är bara ogifta/singlar som nekas just nu och det är fram till oktober när de ska gå igenom hela inreseförbudet så det är väldigt korrekt av svensk nyhetsmedia och säga att han endast har delvis rätt enligt högsta domstolen i USA.

Det kan hända mycket till oktober när det gäller Trump och amerikansk politik. Så jag skulle inte ut några slutsatser i förskott, oavsett vilket håll.
2017-06-26, 21:52
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-wiretapping-claims-no-evidence-james-comey-fbi-director-barack-obama-trump-tower-a76397 66.html

Det är verkligen den egna fantasyvärlden som gäller, va? Allt som händer utanför den är fullkomligt irrelevant?

Kan du inte läsa? Jag skrev att han inte attackerade Obama för att han inte agerade mot Rysslands påstådda hackning.
2017-06-26, 21:52
Medlem
Citat:

Yuuuge win for Trump, låter det i USA. Men så ska de då alltid dra på allting.
2017-06-26, 22:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det kan hända mycket till oktober när det gäller Trump och amerikansk politik. Så jag skulle inte ut några slutsatser i förskott, oavsett vilket håll.

Absolut men i dagsläget så stämmer det, efter oktober får vi det slutgiltiga svaret
2017-06-26, 22:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Yuuuge win for Trump, låter det i USA. Men så ska de då alltid dra på allting.

Med tanke på allt "loosing" han har gjort så är detta hans första vinst även om en svag sådan
2017-06-26, 22:06
Medlem
Citat:
Med tanke på allt "loosing" han har gjort så är detta hans första vinst även om en svag sådan

Kan man tro om man bara ser ensidigt på hans prestationer. Jag har dock inte koll på om han ligger plus eller minus. Men han har infriat mycket han har lovat. I de fall det gått göra.
2017-06-26, 22:07
Medlem
Citat:

Med tanke på det han vann presidentvalet. Låt oss inte glömma det.
2017-06-26, 22:31
Medlem
FlashyBears avatar
Dagens 'Muslim Ban' är en viktig PR-seger. Det innebär nog också att det blir enklare för Trump's administration att skapa liknande EO i framtiden.

Men återigen... Trump måste börja fightas med GOP.
2017-06-26, 22:55
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Dagens 'Muslim Ban' är en viktig PR-seger. Det innebär nog också att det blir enklare för Trump's administration att skapa liknande EO i framtiden.

Men återigen... Trump måste börja fightas med GOP.

Jag har inte orkat läsa hela FB-tråden om dagens SCOTUS opinion (för ingen i den kan konstitutionell rätt), men ni som ser detta som en seger för Trump förstår inte innebörden av "mootness". Google it. Trump-administrationens rationalitet bakom EO:n var att det handlade om en temporär åtgärd. SCOTUS skriver ganska tydligt mellan raderna att de förväntar sig att EOn är överspelad då målet återupptas på höst-docketen.
2017-06-26, 23:01
Medlem
WarWarrens avatar
Annars hade Thomas, Alito och Gorsuch inte varit så sura.

Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag har inte orkat läsa hela FB-tråden om dagens SCOTUS opinion (för ingen i den kan konstitutionell rätt), men ni som ser detta som en seger för Trump förstår inte innebörden av "mootness". Google it. Trump-administrationens rationalitet bakom EO:n var att det handlade om en temporär åtgärd. SCOTUS skriver ganska tydligt mellan raderna att de förväntar sig att EOn är överspelad då målet återupptas på höst-docketen.
2017-06-26, 23:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Då vissa inte klarar av att länka eller ens hänvisa till något annat än twitter...

https://apnews.com/amp/9c78ee01f1ab45ffba852974fb229487

Så det är inte hela reseförbudet utan om individen kan visa att denne har en partner i USA (Make/maka, sambo eller dylikt) så kommer den att kunna resa in i staterna men överlag så har hans 90-dagars gräns införts men den är inte permanent, resten av reseförbudet skall gås igenom i oktober så vi får se det kanske blir ett inreseförbud men det kan lika väl falla ihop och stängas ner igen och då lär det bli för gott.
Men vad är detta? HD ger ett tempotärt domslut!!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in