2017-06-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jeansjacka känns spontant som ett plagg bara för äldre, framförallt herrar. Återfinns vanligen på medelålders män i valfri park i närheten av ett systembolag.

Sliten blå jeansjacka och gärna lika slitna blåjeans, då är man hemma.

Jo, men det var just den där "rutinerad finsk alkoholist"-looken jag inte ville skapa.
Citera
2017-06-12, 12:17
Bannlyst
Kids och fyllon använder jeansjackor, skulle aldrig få för mig att sätta på mig en.
Citera
2017-06-12, 12:43
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jo, men det var just den där "rutinerad finsk alkoholist"-looken jag inte ville skapa.

Jaha, du tänker så ja. Jag trodde du menade att jeansjacka är ett ungdomligt plagg.

Nej men, det finns ju jeansjackor av alla slag. Vissa väldigt flashiga för tiotusentals kronor. Så länge du inte använder dig av en blå från åttiotalet så är det lugna puckar.
Citera
2017-06-12, 12:58
Medlem
Tagelbergs avatar
Jag skulle säga att det inte finns någon skarp gräns men ju äldre man blir desto färre tillfällen blir det som det passar sej.

Öht tycker jag att det som äldre (Jag är lite över sextio) är problematiskt med att man på nåt sätt måste tänka mer på vilka kläder man har på sej i olika sammanhang.
Citera
2017-06-12, 13:10
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna

Då köper du en rå otvättad artesantillverkad ekologisk japanskvävd selvedge genuin äkta hipster western jeansjacka, så kommer du inte se ut som en rutinerad finsk alkis innan du verkligen är det. Fira med en microbryggd artesan-ipa på en ny parkbänk så kan ni ses igen om 20 år, du parkbänken, ölen och jackan och lägga upp en selfie med taggarna #fadefriday och #grimfades. Extra plus om du har samma udda cykel på bägge korten.
Citera
2017-06-12, 14:17
Medlem
Om det är en stil du gillar - aldrig!
Som någon skrev tidigare, det har mycket med modell och snitt att göra också. Gå mer på din kroppsform, övriga stil, vad du tycker är snyggt och trivs i än på ålder.

Haha, fast jag lever inte riktigt som jag lär. Brukar snegla avundsjukt på amerikanska hiphoppare som glider runt i överdimensionerade mjukiskläder - ser galet bekvämt ut, men jag skulle verkligen se ut som en idiot om jag försökte mig på den stilen. Kanske när jag blir panchis o "to hell with it all" liksom?
Citera
2017-06-12, 14:21
Medlem
Man är för gammal samma dag som man ställer sig frågan; är jag för gammal för jeansjacka?
Citera
2017-06-12, 19:36
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Tillsammans med jeans upp till 7-8 års ålder,

Är man äldre än så och bär jeans och jeansjacka samtidigt så kommer man aldrig ifrån känslan av ett blåställ.

Om man vill ge det där ständiga intrycket av att man precis bytt däck på Amazonen även om man är på restaurang eller besöker BB så är det iofs en optimal kombination.

Ja, det är lite där haken är med blå jeansjacka, d.v.s. att jag inte gärna skulle vilja ha både blåa jeansbyxor och jeansjacka. Samtidigt passar inte blå jeansjacka till så värst många byxor heller. Känns som det vore lättare med någon annan slags jeansjacka, t.ex. vit. Men ett sätt att kringgå det är väl att t.ex. ha svarta jeansbyxor som inte är för 'jeansiga'? En snyggare blå jeansjacka (jag föredrar i så fall lite mörkare variant), svarta jeans och t.ex. en röd skjorta.
Citera
2017-06-13, 08:24
Medlem
Panzarphungens avatar
Gött att man inte anses alldeles för WT när man som 55-åring går runt i jeansjacka

Har dessutom en svart, med Kevlar, som jag brukar använda riktigt varma sommardagar när jag åker på hojen

Slår mig förmodligen "sönder & samman" om jag går omkull, men får iaf ingen asfalteksem.

(jäpp, mc-byxorna är också svarta Kevlarjeans)
Citera
2017-06-25, 12:41
Bannlyst
funkar för ryan gosling, 31, i drive.

https://totakethetrain.files.wordpress.com/2011/09/dv-0034.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto