2017-06-24, 22:55
Medlem
happilappis avatar
Någon lägg upp skärmdump på facebook från somalierns fb sida tack
Citera
2017-06-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han är inte etnisk svensk, det stämmer. Men kan han svenska, lever efter svenska normer, traditioner och seder, betalar skatt och liknande så tycker faktiskt att han är, kulturellt sett, svensk.
Tyvärr är det inte så enkelt. Vi vet ju inte vilket bagage han bär på inombords och hur detta kan påverka hans handlingar här. Och vems parti tar han egentligen - Sveriges invånares eller "de rasifierades"? Uppenbarligen det senare, vilket framgår när man googlar fram hans uttalanden.
Citera
2017-06-24, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Är från järva även invandrare dessutom, håller inte alls med niggern. Vem fan är han? Hans ungar är säkert involverad i kriminalitet. Somalier är bland den värsta gruppen när det kommer till samhällsproblem, inte undra på att han vill att jimmie kommer. Jimme har jävligt starkt stöd bland utbildade invandrare kan jag säga, det är bara MENA slödder propagerar så här.

Det var jävligt mkt läpp på niggern måste jag säga...

Efter Åkessons tal på Järva nämnde även SVT detta efter hans tal

Det vet kahin om det var därför han skrev på nyheter 24 för att provocera

Hade Jomshoff inte skrivit hade alla hållit käften
Citera
2017-06-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Då kan man fråga sig vad Richard Jomshof tycker om medlemmar i Svenska Motståndsrörelsen? Är de heller inte välkomna i landet? Med tanke på att han, på frågan om han formulerat sig likadant om en svensk skrev likadant, skrev "Det återstår ju att se." måste man sluta sig till att (svenska) medlemmar i SMR är välkomna i landet.
Principen som gäller är att ansvar för ett samhälles problembarn i första hand vilar på individernas ursprungsland. Det är en tankegång som redan finns inbäddad det system som sjuklövern skapat, långt innan SD kom in i riksdagen. Vi utvisar rutinmässigt utländska medborgare som begår brott i Sverige, och de utvisas inte till rymden eller vilket random landområde som helst, utan till det land de kommer från. I konsekvensens namn kan vi således inte skicka etniska svenskar som begått grova brott till ett annat land.

Dessa är självklarheter som ingen tjafsar om, med undantag för ljushuvudet Victoria Kawesa som i våras ifrågasatte varför utländska grova brottslingar ska kunna utvisas från Sverige, eftersom "vita som fängslas för grova brott inte utvisas".
Citera
2017-06-24, 22:57
Medlem
SVT har satt det som huvudnyhet på sin sajt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/richard-jomshof-till-m-politiker-du-ar-inte-valkommen-i-sverige

Det roliga är att Kahins debattinlägg på nyheter24

https://nyheter24.se/debatt/887698-du-ar-inte-valkommen-i-fororterna-jimmie-akesson
5028 som håller med och 327 som inte håller med.

Uttalandet låter i första hand rasistiskt, men tänker man på det är det egentligen inte det. I den svenska identitetspolitiken identifierar vi bl a folk som "rasifierade". Men det behöver inte vara så. Jomshof hade kunnat skriva samma sak om Mona Sahlin eller något annat lufthuvud: "du är inte välkommen i Sverige om du inte tror på yttrandefrihet". Samma regler gäller ju för alla.

Övriga partier vill gärna ge en skyddad zon för "utsatta grupper". De kan t.ex. utan problem säga att SD inte är välkomna i Sverige, men man får inte lov att säga att en utlandsfödd inte är välkommen i Sverige.

Sen skiter jag i att uttalandet är lite främlingsfientligt, kanske "rasistiskt" (som allt är numer). Alla i Sverige måste inte hålla varandras händer och stå enade mot "rasism och främlingsfientlighet". Det är OKEJ i Det Nya Sverige att säga att den som inte tror på yttrandefrihet inte är välkommen i Sverige. Om man gör det på just detta sättet är man innanför ramarna.

Det är som vanligt. Utlänning talar om för svensken att svensken är dålig och hatar Sverige osv. Ingen reagerar. Svensken säger att den utlandsfödde hatar Sverige. Media sätter den som förstanyhet, det ska manifesteras mot rasism, debattörer ska utkräva ansvar, bla bla bla. Men nån jävla gång är det NOG. Vi svenskar har fått ta sådan här skit i årtionden nu, bli förolämpade och spottade i ansiktet och sen få höra vi får skylla oss själva för vi är "rasister".

Alla är inte vänner i denna världen. Acceptera fakta.
Citera
2017-06-24, 22:58
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Sverige är uppbyggt av demokrati, skiter man i det så har man INGENTING att göra i Sverige. Då kan han åka tillbaka till somalia för han har såpass störda och ålderdomliga värderingar. Om du är emot demokrati så har du ingenting att göra här enligt mig, vare sig du är svart eller inte. Åk till nordkorea - eller i det här fallet - till somalia.
Nej, du kanske borde läsa på lite om Sveriges historia. Sverige är inte uppbyggt på demokrati.
Och förresten är jag pursvensk. Svenskhet är inte beroende av om man är demokrat eller inte, din nöt. I så fall fanns det inga svenskar innan Sverige blev en demokrati 1921.
Citat:
Ahmed är inte svensk, det ser du på hans utseende. Han är en somalier. Det är en anledning till att folk är svarta i afrika och vita i norden. Medborgarskap har inget med rasism att göra. Gå och lägg dig din tomte
Ja, du är med andra ord en rasist. Good to know, då behöver jag inte ödsla mer tid på dig.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-06-24 kl. 23:01.
Citera
2017-06-24, 22:58
Bannlyst
Moderat politiker hävda att han rätt kalla sej för Svensk för han har en exmannen i Sociologi.. Dessutom hoppar han på Richard för han fått kicken pga kritisera islam. En moderat idiot som försvara islam, deportera fanskapet nu.
Citera
2017-06-24, 23:00
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
99% av hans vänner på FB är invandrare.
Han skiter i demokratin och att Sveriges största parti ska kunna delta i det politiska samtalet.

Han är INTE svensk.

Jag är inte same för att jag flyttar till Lappland. Och jag blir inte somalier bara för att jag bor i Somalia. Även om jag jobbar där och betalar skatt i 18 år.
Han är inte etnisk svensk, det stämmer. Men att vara svensk handlar också om sociala koder, normer, traditioner och kultur i allmänhet. Någonting som alla kan anamma oavsett bakgrund. Jag känner inte Kahin Ahmed och kan omöjligen uttala mig om han är svensk, men det kan inte Jomshof heller göra.
Citera
2017-06-24, 23:01
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Han är inte etnisk svensk, det stämmer. Men kan han svenska, lever efter svenska normer, traditioner och seder, betalar skatt och liknande så tycker faktiskt att han är, kulturellt sett, svensk.
Hur fan vet du efter vilka seder han lever?
PK-människor som du och äckelmedia tar alltid fokus ifrån den riktiga nyheten.
Att blatten inte tycker att Svenskar är välkomna var dom vill i sitt eget land är skrämmande.
Det är viktigare att kalla Jomshof för rasist än att ställa den odemokratiske Moderaten till svars.
Citera
2017-06-24, 23:02
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Skämtar du med mig?
Du menar alltså att man måste vara en demokrat för att vara svensk? Well, jag är etnisk svensk och har etniska svenska förfäder så långt tillbaka som det går att forska, och jag är emot demokrati. Betyder det då att jag inte är svensk? Skärpning.

Vi vet båda två att enda anledningen att Jomshof inte anser att Ahmed är svensk beror på att han är svart och invandrare. Det vill säga rasism 101.
Självklart betyder det inte att du inte är svensk, det betyder bara att du är dum i huvudet och borde hållas inlåst.
Själv har jag bott och jobbat i Somalia i nästan ett år, är jag somalier då?
Svenskafro?
Idioten har skrivit mängder med artiklar om hur kränkt han är och att svenskar inte respekterar dom mänskliga rättigheterna...själv är han en av dom som jobbar emot kvinnorna i förortens mänskliga rättigheter och jobbar aktivt för att kvinnor inte skall få den frihet svensk lag ger dom.
Citera
2017-06-24, 23:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Tyvärr är det inte så enkelt. Vi vet ju inte vilket bagage han bär på inombords och hur detta kan påverka hans handlingar här. Och vems parti tar han egentligen - Sveriges invånares eller "de rasifierades"? Uppenbarligen det senare, vilket framgår när man googlar fram hans uttalanden.
Förstår ärligt talat inte vad detta har med "svenskhet" att göra. Att vara svensk handlar sällan om politisk åskådning, utan snarare om sociala koder, traditioner och kultur i allmänhet.
Citera
2017-06-24, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Richard Jomshof blev kränkt när den moderate politikern Kahin Ahmed
Helt rätt. Internera, deportera, repatriera.

Det här handlar inte om en "moderatpolitiker" utan om en islamistisk kolonisatör som likt en trojansk häst döljer sig i M samtidigt som han bidar sin tid tills det är läge att byta ut slipsen mot kroksabel.

Kahin Ahmed ska bara knipa käft och det ska även du göra, din folkförrädare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in