Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-15, 20:33
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är klart att det funkar att blåsa datorn och installera om, sk clean install.
Undvik dock att fippla med kontot i framtiden. Folk tror att det är bara att klicka runt för att det ser så enkelt ut i Windows, det är det inte. Tar man bort administratörsbehörighet från sitt konto utan att det inbyggda administratörskontot är aktiverat så är det kört.

Nu är du väl ute och cyklar..

Det finns en anledning till varför det "inbyggda" administratörskontot är inaktiverat redan från start...
Aktiverar du den så inaktiverar du alla nya skyddsfunktioner som finns i din Windows-version...
Därmed skall du ALDRIG aktivera det inbyggda administratörskontot.. (det är bara rena amatörer som sitter och googlar efter hur man aktiverar det...)

Det du istället gör är att du under installationen av datorn skapar ett KONTO vid namn: PCAdmin och därmed blir det datorns Administratörskonto.. först senare använder du detta konto för att skapa ett vanligt användarkonto... DITT EGET....

Hade TS gjort detta från start hade H*n aldrig kunnat låsa sig ute, så som h*n nu gjorde!

OBS! Man aktiverar ALDRIG det inbyggda administratörskontot (sådant sysslar okunniga 14 åringar med..)
Citera
2017-02-16, 00:09
Medlem
Hade ett liknande problem som gällde Nvidias drivrutiner.
Jag fick bort mappen genom att ta ägarskap av mappen.
Dock så behövde jag göra fler inställningar relaterat till detta, minns inte exakt vilka tyvärr men det går utan unlocker.

Jag har förövrigt ett separat admin konto men stötte ändå på detta.
Det är jobbigt i mitt tycke att använda datorn på detta vis, många fler problem och program som inte kan köras eller beter sig olika med ett vanligt konto.
Senast redigerad av _Challe_ 2017-02-16 kl. 00:11.
Citera
2017-02-18, 08:46
Medlem
Cecilia.s avatar
Du måste även lägga till "System", då fungerar det
Citera
2017-03-10, 08:56
Medlem
Kan du inte bara högerklicka på mappen och välja egenskaper, under fliken säkerhet har du möjlighet att ta över ägarskapet på en mapp eller fil och kan sätta dig som ägare med fullständiga rättigheter?

Jag brukar göra så när jag har liknande problem
Citera
2017-06-21, 17:35
Bannlyst
LÖSNING!!

Skapa en ny användare i windows med Administratörsbehörigheter!
Logga in på den och ta bort steam mappen.

KLART
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in