2017-06-19, 17:43
Bannlyst
Här kan man se en filmsnutt där Carina beskriver var bilen stod parkerad :

https://sv-se.facebook.com/P4Skaraborg/
Citera
2017-06-19, 17:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Polisen på plats hela natten mot måndagen den 15 juni?

Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Enligt polisen söktes området efter första fyndet hela natten fram till morgonen...osv.
Vad de måste ha missat mkt, alla bilar, på körningen, andra skon, div av Hs saker, .!!!....alla andra som smög runt...

Det betvivlar jag starkt med tanke på vad som tidigare har framkommit. Det var nog s. a. s. "fritt fram" för vem som helst fram till måndag morgon den 15 juni efter att hundföraren med hund lämnade området.

Om så ev. skulle ha skett så missade de allt detta som du här har räknat upp. Hur kunde de göra det om de var på plats hela natten?
Citera
2017-06-19, 17:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag sitter och tänker på det där inslaget om vittnet som såg en bil stå parkerad på cykelvägen med fronten vänd mot Ekuddenvägen.

Det mest sannolika måste ju vara att det är den bilen som killarna på Hällristningsvägen såg. De har ju sagt att de såg bilen runt 02:30 till 02:45 (Jenvén säger ju något liknande i ett TV-inslag). Om det är samma bil som killarna ser som - när den återvänder efter cirka tio minuter - parkerar på cykelvägen strax före Ekuddenvägen betyder ju detta att bilen med förare och passagerare uppehåller sig i området från då kanske 02:30 ändra fram till minst 03:30 (enligt vittnet) och troligen då ändå längre, kanske ända fram till 04:00. Ska vi säga totalt kanske 90 minuter?

Vad i hela friden gör man under så lång tid om detta har med Helenas försvinnande att göra? Städar man undan så mycket man kan i mörkret men missar några saker? Eller är man inne i någons hus? Rätta mig om jag har fel, men var det inte någon som tidigt i tråden skrev att Helena skulle ha gömts i ett garage i området?
Eller har bilen kört från platsen och återkommit flera gånger? Valet av parkeringsplats på cykelvägen kan faktiskt säga en hel del om bilen har med Helenas försvinnande att göra. Vilken enorm risk man tar i så fall. Det är så synd att vittnet inte tog registreringsnumret när hon ändå sa i radion att hon blev nyfiken på bilen och till och med tittade in i den.

Så, om bilen har med Helenas försvinnande att göra, varför uppehåller den sig då så länge i området alternativt åker därifrån och återkommer flera gånger?

Eller så var det så att bilen inte hade med Helenas försvinnande att göra, utan föraren med passagerare bara skulle till en kompis och det var därför som bilen fanns i området? Hur sannolikt låter detta? Någon? Om den här bilen inte hade med försvinnandet att göra kanske det bara var så som "Hanna" sa, att hon hörde bråket i Kohagen, mansröster som pratade i munnen på varandra, en kvinna som skriker "Neeeej, så får/kan ni inte göra", bildörrar som slås igen ute på Ekuddenvägen, en bil som kör ner till "Bäcken" och vänder och försvinner upp mot Marieforsleden för att sedan observeras på Lockerudsområdet av nästa vittne - och inget mer?
Men då å andra sidan: Hur förklarar vi då hjulspåren i sanden på lekplatsen? Det måste ha kommit dit en bil senare, antagligen den som killarna ser runt 02:30 till 02:45 (när "Hanna" hade hunnit gå in) och som då sannolikt är den som vittnet ser 03:30.

Eller så var det tre bilar som fanns i området? Först den som "Hanna" hör, sedan den som killarna på Hällristningsvägen ser och så då denna bilen? Vita bilar var ju dessutom i majoritet på den tiden. Kanske var just den bilen som Carina såg bara helt "oskyldig"? Men då uppstår nästa fråga: Varför står den parkerad just där i typ "ingenmansland"? Känns ju helt onaturligt att parkera där om man ska till en kompis på någon av gatorna. Allt det här tål att tänka på.
Citera
2017-06-19, 18:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Sedan kan jag inte begripa varför det här vittnesmålet dyker upp först nu. Varför har polisen suttit på detta i all hemlighet i 25 år? Det här vittnesmålet är väl inte "känsligare" än det från killarna på Hällristningsvägen? Och nästa fråga: Sitter polisen på fler sådana här "basic information" som borde ha kunnat släppas redan från början utan risk för att utredningen hade blivit lidande? Jag tycker att polisen gör bort sig mer och mer i det här fallet. Följande fråga känns berättigad: Har polisen gjort något rätt?
Citera
2017-06-19, 18:16
Medlem
[quote=BlurryFace69|60978138]Alla som rörde sig ute i Mariestad den kvällen har varit inne på förhör om jag inte misstar mig.
Har själv flera vänner som kallades till förhör, men de blev inte misstänkta utan hade antingen
varit på Stadt eller kört runt i sina bilar.

M*kael startade ju skallgångar , var får du info från att hans gäster kallade honom

Ja många var ute och många har blivit förhörda
Citera
2017-06-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det betvivlar jag starkt med tanke på vad som tidigare har framkommit. Det var nog s. a. s. "fritt fram" för vem som helst fram till måndag morgon den 15 juni efter att hundföraren med hund lämnade området.

Om så ev. skulle ha skett så missade de allt detta som du här har räknat upp. Hur kunde de göra det om de var på plats hela natten?

Instämmer...
Helt plötsligt dyker annan ny info upp.
Det har genom åren kritiserats i media varför de inte spärrade av efter första fyndet samt att de avbröt söket för att fortsätta måndag.

Finns att finna i chatten om Helenafallet hur frågan besvarats att enligt polis så fortsatte dom letandet hela natten o morgonen....(kedja)....hörs även en polis som hävdar detta i serien.
Finns mer sk nyheter vid granskning.
Citera
2017-06-19, 18:55
Medlem
Shut up donnies avatar
Kan hon ha bragts om livet i något hus i närheten och den/de som ska forsla bort henne inte vill parkera mitt framför huset?
Citera
2017-06-19, 19:14
Medlem
BlurryFace69s avatar
[quote=Etziiia|61024080]
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Alla som rörde sig ute i Mariestad den kvällen har varit inne på förhör om jag inte misstar mig.
Har själv flera vänner som kallades till förhör, men de blev inte misstänkta utan hade antingen
varit på Stadt eller kört runt i sina bilar.

M*kael startade ju skallgångar , var får du info från att hans gäster kallade honom
Ja många var ute och många har blivit förhörda

Ursäkta. men är deten fråga till mig?
Kan du ta den såjag förstår vad du vill ha svar på är du vänlig
Citera
2017-06-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sedan kan jag inte begripa varför det här vittnesmålet dyker upp först nu. Varför har polisen suttit på detta i all hemlighet i 25 år? Det här vittnesmålet är väl inte "känsligare" än det från killarna på Hällristningsvägen? Och nästa fråga: Sitter polisen på fler sådana här "basic information" som borde ha kunnat släppas redan från början utan risk för att utredningen hade blivit lidande? Jag tycker att polisen gör bort sig mer och mer i det här fallet. Följande fråga känns berättigad: Har polisen gjort något rätt?

Endera ansåg polisen att det här tipset nog inte hade med försvinnandet att göra. Jo, dom fick nog in tips så att det både räckte och blev över. ELLER, och nu spekulerar jag bara är det kanske bäst att säga, så bodde någon man var intresserad av just där i närheten. Dom brukar ju hålla på information som dom själva anser viktig. Men av någon anledning-nya tips som inkommit?-så slänger dom nu åt oss(=allmänheten) ett ben. Som sagt, bara en spekulation. Ytterligare en i mängden.
Citera
2017-06-19, 19:18
Medlem
BlurryFace69s avatar
Hur jobbigt det än kan bli känns det som man måste ställa en viss fråga.
Och det känns obekvämt men Fanns det någon slags relation mellan HA och BB?
Mer än goda grannar eller att de råkade arbeta ihop nån gång??

De 2 killarna som satt i en bil och vittnade, hade de alibi?
Hur länge satt de där? Kan den andra bilen tillhöra en av dem??

Bryter mig ut lite! Vet man det om dem??
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-06-19 kl. 19:34.
Citera
2017-06-19, 19:34
Medlem
Ja exakt. Hur jobbigt det än kan bli är denna fråga väsentlig! Och även det faktum som tidigare varit ute om att BB är mannen som föll i diket. Är det bekräftat på ett trovärdigt sätt? Bedömdes skadorna som just ett dikesfall? Sen är det detta med MRs info att det är en man som inte är nämnd här innan. Hur starkt är det?
Citera
2017-06-19, 19:37
Medlem
som framgår i tidigare inlägg så hade HA ju jobbat på turistbyrån där en viss BB var boss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in