2017-06-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Nu spekulerar jag kring vem jag tror den senaste personen som togs in till förhör är. Jag spekulerar inte kring vem som är GM.
Men, den som togs in till förhör tror jag är M.

Polisen blev onormalt(?) "överraskade" när de förstod vem mannen med pilotglasögonen skulle vara.

M. intervjuas i P3 podden. Kan naturligtvis vara av just den anledningen att han ledde skallgångsletningarna. Alternativt visste reportrarna innan intervjuerna att M. var den nya misstänkta och ville gärna ha med honom i podden.

M. var snabb med att komma in i tråden då det kom fram att en ny person blivit misstänkt.
2017-06-14, 11:05 "Jag blev tipsad om att jag var omnämnd här inne, så jag får väl kommentera lite igen."
M. var omnämd genom att han höll i skallgångsletningarna och/eller att han var kallad till förhör kanske?

Först har du en osäker källa som pekar ut en person med namn, och denne person är det flitigt skrivet om i denna tråden.
40min senare har en säker källa som nyss läste ditt inlägg ("god insyn i utredningen") kontaktat dig och uppger att det är en helt ny person som är misstänkt som aldrig omnämts i tråden. Så en polis som jobbar med utredningen kontaktar dig med information? Och denna polis? har då sagt att den nya misstänkta aldrig har omnämts i denna tråden?

Jobbar verkligen polisen på det sättet. Lämnar ut information till random människor på Flashback?

"Även GT hörde av sig till mig härom dagen då de också skriver om fallet nu."
Vad hade GT för frågor till dig?

Tunnt jag vet. Sedan har polisen uppenbarligen haft fel förut då det gäller GM och kan naturligtvis ha det nu med.
Om du syftar på Mikael R. så är du ute och cyklar, det är inte han som är "piloten".
Citera
2017-06-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steamie
Händer väl tyvärr att folk som blir avvisade tar till våld. Vem det nu än är är det ingen random person utan någon med en koppling till Helena. Typ mordet i Sparsör för några år sedan där en flicka blir mördad av en snubbe hon träffat på en fest.
Har inga teorier om vem GM är dock.
Håller med, det är den troligaste teorin anser jag.
Jag tror att han följt efter eller gått tillsammans med Helena hela vägen. Han tjatade på henne om sex, gjorde närmanden, hon ville inte och då brast det för idioten och han dräpte henne. Sen hämtade han sin bil och forslade bort kroppen. Bilen kan inte ha stått alltför långt därifrån så mycket möjligt att han bodde i närheten. Troligen ströp han henne och han var ensam om alltihop. Ungefär så tror jag.

Jämför med mordet på Viveka Larsfjäll i Linköping 1983, det finns en hel del likheter (obs, jag menar INTE att det skulle vara samma GM så ingen börjar spekulera om det)
(FB) Mordet på Viveka Larsfjäll i Linköping 1983
Senast redigerad av Barack.Obola 2017-06-16 kl. 18:25.
Citera
2017-06-16, 18:28
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
"Pilot" är som det verkar om vittnesmålet är korrekt den siste som sett henne i livet vad vi vet just nu. Han kan givetvis vara helt oskyldig. Men varför hörde han då inte av sig till polisen och berättade att han haft följe med HA? Vilken jävla soppa detta är...

Sätter lätt en miljon spänn på att han inte är oskyldig, finns inga bortförklaringar som duger.

Liknelse: Du köper ett begagnat skjutvapen i Biskopsgården, polisen tar dig med det. Det visar sig att skjutvapnet vart inblandat i ett mord och då åker du dit för det mordet med stor sannolikhet.
Därav den stora prisskillnaden mellan ett nytt skjutvapen resp. ett begagnat i den undre världen, i alla fall så som jag fått lärt mig.

"pilot" är "fucked upp", och det är bara en tidsfråga innan hans riktiga identitet kommer fram.
Citera
2017-06-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Om du syftar på Mikael R. så är du ute och cyklar, det är inte han som är "piloten".

Hur kan du vara så säker på det?

Men då frågorna tydligt var ställda till MickeR. och då han själv sagt att han svarar på frågor så ser jag såklart helst att han svarar.
Citera
2017-06-16, 18:37
Medlem
Citat:
Nu spekulerar jag kring vem jag tror den senaste personen som togs in till förhör är. Jag spekulerar inte kring vem som är GM.
Men, den som togs in till förhör tror jag är M.

Polisen blev onormalt(?) "överraskade" när de förstod vem mannen med pilotglasögonen skulle vara.

M. intervjuas i P3 podden. Kan naturligtvis vara av just den anledningen att han ledde skallgångsletningarna. Alternativt visste reportrarna innan intervjuerna att M. var den nya misstänkta och ville gärna ha med honom i podden.

M. var snabb med att komma in i tråden då det kom fram att en ny person blivit misstänkt.
2017-06-14, 11:05 "Jag blev tipsad om att jag var omnämnd här inne, så jag får väl kommentera lite igen."
M. var omnämd genom att han höll i skallgångsletningarna och/eller att han var kallad till förhör kanske?

Först har du en osäker källa som pekar ut en person med namn, och denne person är det flitigt skrivet om i denna tråden.
40min senare har en säker källa som nyss läste ditt inlägg ("god insyn i utredningen") kontaktat dig och uppger att det är en helt ny person som är misstänkt som aldrig omnämts i tråden. Så en polis som jobbar med utredningen kontaktar dig med information? Och denna polis? har då sagt att den nya misstänkta aldrig har omnämts i denna tråden?

Jobbar verkligen polisen på det sättet. Lämnar ut information till random människor på Flashback?

"Även GT hörde av sig till mig härom dagen då de också skriver om fallet nu."
Vad hade GT för frågor till dig?

Tunnt jag vet. Sedan har polisen uppenbarligen haft fel förut då det gäller GM och kan naturligtvis ha det nu med.

👌 Skriver inget mer 👌
Citera
2017-06-16, 18:38
Medlem
Hur lång lista med indicier behövs ?
BW
*sist att se henne
*vitklädd
*Kände Helena och familjen
*hittar i skogen och i närområdet
*intresserad av Helena
*nobbad av annan tjej tidigare samma kväll
*åkte i en vit bil tillsammans med en minst sagt suspekt engelsman (fyllekörde)den aktuella natten
*var på fest i radbyn, skulle komma tillbaka efter besöket på stadt, men kom ej tillbaka
*letade i skogen redan före polisen
*drog tillsammans med BB och HM (J) igång de första skallgångarna
*orolig mamma
*var på flera förhör
*drog igång en scen på tinget när E häktades

frågor:
Bar BW pilotglasögon?
Finns det något känt alibi, om ja varför flera förhör?
Citera
2017-06-16, 18:39
Medlem
Citat:

Och det vet du för att...? Jag bara undrar hur du km vara så säker på det?
Citera
2017-06-16, 18:53
Medlem
BlurryFace69s avatar
Om killen med Pilotglasögonen var på Stadt och blev avvisad av Helena så
borde flertalet Mariestadsbor sett detta
och kunnat berätta om det.

Frågan är om han hade dem på sig på Stadt???
Var han kanske inte från Mariestad
med omnejd så ingen vet vem han var?

Annars tycker jag det är märkligt att inte det kommit fram vem det var?????
Citera
2017-06-16, 18:56
Medlem
Citat:
Håller med, det är den troligaste teorin anser jag.
Jag tror att han följt efter eller gått tillsammans med Helena hela vägen. Han tjatade på henne om sex, gjorde närmanden, hon ville inte och då brast det för idioten och han dräpte henne. Sen hämtade han sin bil och forslade bort kroppen. Bilen kan inte ha stått alltför långt därifrån så mycket möjligt att han bodde i närheten. Troligen ströp han henne och han var ensam om alltihop. Ungefär så tror jag.

Jämför med mordet på Viveka Larsfjäll i Linköping 1983, det finns en hel del likheter (obs, jag menar INTE att det skulle vara samma GM så ingen börjar spekulera om det)
(FB) Mordet på Viveka Larsfjäll i Linköping 1983

Citat:
Ursprungligen postat av iwannarock
Och det vet du för att...? Jag bara undrar hur du km vara så säker på det?
Därför att det inte var han som satt anhållen 1998. Jag syftar alltså på M.R. ,,att han inte kan vara "piloten".

Om du menar samma gubbe som dödade Viveka? ja du, inget är omöjligt, men jag håller det för mycket osannolikt.
Senast redigerad av Barack.Obola 2017-06-16 kl. 18:59.
Citera
2017-06-16, 19:11
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
MickeR.

Jag blir lite fundersam när jag läser dina inlägg i denna tråden. Så därför vänder jag mig istället direkt till dej då jag förstått att du inte har något emot att svara på frågor som rör detta fallet. Detta är såklart jag och många andra väldigt tacksamma för!

Förstår jag dig rätt här nedan? Annars så får du gärna korrigera mig.

Du skriver ett inlägg här i denna tråden 2017-06-14, 11:05 att du vet vem den anhållne är. Källan är en osäker källa. Några minuter senare har en person med god insikt i utredningen och som också jobbar med fallet suttit och läst på Flashback. Denne person har läst just ditt inlägg. Denne person med en god insikt i utredningen och som också jobbar med fallet väljer då att kontakta dig, senast 40min efter ditt första inlägg. Denna personen vill bekräfta för dig att den senaste anhållne personen är en person som inte har omnämnts här i tråden. En helt ny person alltså. Din säkra källa ville också vara mycket tydlig med att den nu misstänkte personen aldrig har nämnts i denna tråden på Flashback.

1. 2017-06-14, 11:05. Jag har också fått höra från ett håll vem "pilotglasögonmannen" är som anhölls nyligen och det är en person som omnämnts flitigt här inne. Jag har dock inte fått det bekräftat från säker källa än.

2. 2017-06-14, 11:43. 30min senare. Nu fick jag precis bekräftat från en säker källa att den nyligen anhållne "glasögonmannen" är en person som INTE omnämnts här i tråden.
En helt ny person alltså !!

3. 2017-06-14, 12:02. Jag blev kontaktad av en person som läste mitt inlägg nyss och den personen känner jag och vet att den personen har god insikt i utredningen, dvs är en säker källa.
Den personen följer också den här tråden noggrant.

4. 2017-06-15, 10:54. Min källa var mycket tydlig med att personen aldrig nämnts i den här tråden. Jag försökte luska lite om det var en Mariestadsbo eller ålder eller koppling till Helena osv, men fick inget svar på det.

Jag har ingen anledning att betvivla min källa som jag vet sitter med mycket mer information i och med att källan jobbar med fallet.

Är det polisen Pelle Jenven som har gett dig informationen ovan? Eller är det någon annan polis? Jag förutsätter här, kanske felaktigt, att personen som gett dig informationen är en polis.
Jag förmodar att du och den här källan har en rätt god kontakt privat? Eller är det en felaktig slutsats?

Du har alibi på kvällen och natten då Helena försvann skriver du. Jag har inte kunnat läsa mig till vad som är ditt alibi. Jag undrar därför hur ditt alibi ser ut?
Sedan undrar jag också vad GötebortsTidning hade för frågor till dej?

Jag läste dina tidigare trådar och såg att du gärna svara på frågor om detta fallet. Så jag hoppas att du kan bemöta mina frågor också. Tack på förhand!

Rätt av dej att vara fundersam. Det borde utredarna varit för 25 år sen. Då hade detta vart löst. Men vissa fula fiskar slinker igenom. Det kommer alldeles snart upp i dager. DNA:t på skon skulle snabbehandlas. Polisen satsar allt nu för att samla bevis.
Citera
2017-06-16, 19:14
Medlem
Citat:
Därför att det inte var han som satt anhållen 1998. Jag syftar alltså på M.R. ,,att han inte kan vara "piloten".

Om du menar samma gubbe som dödade Viveka? ja du, inget är omöjligt, men jag håller det för mycket osannolikt.

Och du vet att han inte satt anhållen -98? Jag bara undrar nu inte på nåt spydigt sätt alltså. Vet vi det med all säkerhet?
Citera
2017-06-16, 19:15
Medlem
Citat:

Pilotglasögonmannen har ju aldrig vaŕit anhållen tidigare! Han har varit misstänkt sedan 1998. Enbart 2 personer har tidigare suttit anhållna. Pilotmannen är ingen av dessa 2 personer.
Pilotmannen satt anhållen nu senast i 1 dygn. Han är en ny misstänkt för allmänheten, inte för polisen. Så förstår inte vad du menar.
Senast redigerad av Pungont 2017-06-16 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in