2017-06-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
http://www.expressen.se/gt/vuxna-i-slagsmal-pa-skolavslutning/

Bild på mannen. Ja... jättemörk....

Även vita Svenskar kan vara idioter också you know. Vi är inte felfria vi heller.

Ehh! Menar du att de flesta invandrare inte är vita? Är vit=svensk?

Det som skulle tala för att mannen på bilden är etnisk svensk är i så fall inte hudfärgen utan snarare bristen på armbehåring.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2017-06-14 kl. 23:21.
Citera
2017-06-14, 23:26
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
4 av 5 inlägg gissar på invandrare trots att det egentligen inte finns någon information som pekat i den riktningen än.

Saxar ur GP.se:
"- De som bråkade är bekanta och det ligger en relation i botten. Det var inte helt främmande människor som rök ihop, mer kan jag inte säga, säger Ulla Brehm, polisens presstalesman för region Väst."

För historiskt sett har väldigt många skolavslutningar med stolta svenska föräldrar slutat med storbråk?
Citera
2017-06-14, 23:27
Medlem
urmamaspimps avatar
Äh, få nu inte någon att tro att media brunpixlar också...
Citera
2017-06-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Äh, få nu inte någon att tro att media brunpixlar också...

De verkar inte ha brunpixlat men väl tatueringspixlat högerarm vilket gjorde att oddsen på att det är en etnisk svensk plötsligt sjönk.
Citera
2017-06-14, 23:51
Medlem
Araber kan vara vita i skinnet (ge mig poäng för min klarsynthet). Varför pixlar man en del av armen. Kan det vara på grund av en mindre tatuering, det finns väl ingen vettig människa som ändå kan identifiera personen efter en OTYDLIG tatuering.

Jag tycker han ser ut som en vit blatte. Dom är ju ofta lite mindre än Svenskarna men naturligtvis finns många undantag. Babbe är han inte utan rätt beteckning är blatte.

Det är inget Svenskt beteende precis.
Citera
2017-06-14, 23:55
Medlem
Som åskådare på plats vid denna incident vill jag bara klargöra att det var araber som startade bråk över en svensk kvinna. Typ något triangeldrama där hela jävla släkten gick in och skulle bråka med "nya killen". Avskum. Gick rop i luften om att "så går det när man låter dessa komma in", något som rektorn dementerade senare i mikrofonen.
Citera
2017-06-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerboll
Som åskådare på plats vid denna incident vill jag bara klargöra att det var araber som startade bråk över en svensk kvinna. Typ något triangeldrama där hela jävla släkten gick in och skulle bråka med "nya killen". Avskum. Gick rop i luften om att "så går det när man låter dessa komma in", något som rektorn dementerade senare i mikrofonen.

Vad dementerade rektorn?
Citera
2017-06-15, 00:22
Medlem
Kanindrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Fast detta rörde ju en annan händelse, inte den i Uddevalla. Vet inte varför man länkar in en annan händelse dock när risken för förvirring är stor.

Oj sorry, borde jag verkligen förstått när jag följde länken! Att Smålandsposten skulle skriva om en lokal incident i Uddevalla går väl inte riktigt ihop. Ja, lite förvirrande att länken låg i denna tråd. Tack för rättelsen!
Citera
2017-06-15, 00:31
Medlem
Exakt, inte en chans att det här handlar om svenska föräldrar. Inte ens värsta sortens WT-morsa skulle sabba ungarnas avslutning med att slåss. Jag sätter mina pengar på kusinknullande muskiga män från mellersta östern. Kusinknull leder till inavel och inavel leder till aggressivitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Mina ögon skulle bokstavligen poppa ur ögonhålorna ifall det var etniska svenskar.

* Slagsmål vid barnens student (EDIT: ser nu att Unnerödsskolan är för förskolebarn till åk 5, oddset på att det är etniska svenskar sköt i och med det i höjden ytterligare)
* Tio inblandade
* Slog sig för bröstet
* Spottade en kvinna i ansiktet

Det finns många svenska idioter men sällan för att inte säga aldrig använder de något av det Moderus operandi som beskrivs i punkterna ovan

Hade bekanta som var på nedanstående studentavslutning. Läser du texten så kan du säkert lista ut ifall de inblandade hade svensk bakgrund eller inte.

EDIT: För de som inte har förstått det ännu så är nedanstående länk inte från det aktuella slagsmålet i Uddevalla utan hänvisar till en skolavslutning i Växjö.

http://www.smp.se/vaxjo/tva-man-brakade-pa-katedral-vid-utslappet/
Citera
2017-06-15, 00:54
Medlem
75Sailormans avatar
Vilken skola var det på?
Citera
2017-06-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Förfärligt att barnen på Unneröd inte kunde få en värdig skolavslutning.
Det var fantastisk stämning till de djävlarna förstörde allt.
Stackars K arin nyförordnad rektor som är värd en så mycket bättre start.

Om du har lite riktig information om händelsen, snälla dela med dig innan en artikel i smålandsposten blir trådsanning om vad som hänt i bohuslän (dvs var det etniska svenskar eller ej)?

Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerboll

Ok, tack för klargörandet, på en skolavslutning för barn, tjena.
Senast redigerad av doktorwestring 2017-06-15 kl. 01:08.
Citera
2017-06-15, 01:08
Medlem
Unnerödsskolan presenterar sig:
Citat:
Vi vill skapa en relevant skola som väcker elevernas drivkraft i en föränderlig värld och stimulerar till hög målppfyllelse där eleverna vill och kan ta ett personligt ansvar för sitt lärande.

Trivsel, Trygghet och Kunskap är våra ledord i verksamheten. Skolan ska vara en utvecklande, varm och trygg plats, där barnen blir sedda och stimulerade för att utvecklas på bästa
https://www.uddevalla.se/utbildning-och-barnomsorg/grundskola/grundskolor/unnerodsskolan.html

Mantrat "en föränderlig värld", hög "målppfyllelse" och en text med några saknade ord på slutet känns klart relevant här, men knappast att "skolan ska vara en utvecklande, varm och trygg plats."

Citat:
Rektorn på skolan, där det går cirka 250 elever, säger att skolan tänker gör allt för att barnen ska minnas skolavslutningen som fin.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article25056092.ab

Lycka till!
Senast redigerad av Psykosomalisk 2017-06-15 kl. 01:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in