2017-06-14, 17:46
Medlem
Pilotbrillor var ute i början av nittiotalet, så den personen borde vara lätt att komma ihåg för de som kände till honom. Inte ens som solglasögon var de populära, det var Rayban Wayfarer som gällde.
Citera
2017-06-14, 17:52
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
Väntar febrilt på greenskys svar till allihop ,han vet svaret världsmästeren på allt som är svårt svara oss

Tack för komplimangen! Du kan ha i åtanke att det finns personer som aldrig skulle erkänna ett brott trots vittnen bevis etc..
Som t.ex en hisingspolis (utredare?) sade till ett ögonvittne från Hisingen ( ca: 25 år sen) angående ett brott, ordagrant: Du skall veta det att när du vittnar så kommer dom att blåneka trots ditt vittnesmål för de här grabbarna erkänner aldrig nånting även om man tar dom på bar gärning med "fingrarna i syltburken". (gm i det fallet var kändisar hos polisen).

Något att ha i åtanke om vad för typ av folk man kan ha att göra med.
Citera
2017-06-14, 17:57
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aralia
Pilotbrillor var ute i början av nittiotalet, så den personen borde vara lätt att komma ihåg för de som kände till honom. Inte ens som solglasögon var de populära, det var Rayban Wayfarer som gällde.

Jag är av en annan uppfattning! Anser mig till och från sett sånt under hela 80-90-talet, fast det har aldrig någonsin slagit igenom stort utan just det: Lite då och då man sett det!
Citera
2017-06-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag är av en annan uppfattning! Anser mig till och från sett sånt under hela 80-90-talet, fast det har aldrig någonsin slagit igenom stort utan just det: Lite då och då man sett det!
Ovanligt då, om man inte vill använda ordet ute. Det var inget som man såg på var och varannan människa i varje fall. That's my point.
Citera
2017-06-14, 18:34
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Jag håller med, man såg det då och då och de var inte särskilt vanliga glasögon. I mitt minne användes de bland annat av folk som var militär/skytte intresserade på den tiden.
Citera
2017-06-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aralia
Ovanligt då, om man inte vill använda ordet ute. Det var inget som man såg på var och varannan människa i varje fall. That's my point.
Kan bero på var du bodde och vad för sorts gäng du tillhörde.
Citera
2017-06-14, 18:42
Medlem
Citat:

Håller med. Titta bara på ena bilden de lagt ut under "Fallet Helena". Tagen vid en genomgång inför ett sök, lite till hö står en ljushårig kille i blått som ser ut att ha pilotglasögon.
Citera
2017-06-14, 18:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Håller med. Titta bara på ena bilden de lagt ut under "Fallet Helena". Tagen vid en genomgång inför ett sök, lite till hö står en ljushårig kille i blått som ser ut att ha pilotglasögon.

Glöm det här med pilotglasögon, har funnits i alla tider som jag minns, brukar själv köpa sådana att ha när jag kör eller är ute på sjön av kvalitet polaroid som inte förstör ögonen. Blev bestulen av ett par sådana i höstas så ska faktiskt köpa nya sådana nu (polaroid) att ha när jag kör samt jag är ute på havet med fritidsbåt. Bra glasögon som täcker hela ögonen. Har vi ngn optiker på tråden som kan berätta mer?
Citera
2017-06-14, 19:06
Medlem
Rudges avatar
Jag har en fråga till er som är mer insatta Enligt vad jag fått för mig så står fängelset i vägen för att de ska ta av höger efter bron om de inte vill bada Det grämer mig så jag undrar, fanns där en väg jag missat och vart ledde den isåfall?
Och när jag ändå är frågvis VEM ÄR DEN OMTALADE MANNEN????
Citera
2017-06-14, 19:21
Medlem
Nullisecunduss avatar
En fråga för de insatta, är det så att den som benämns som godsägarens ena son i Lisa Holm-fallet, på något sätt haft misstankar mot sig från det polisiära i något skede av alla år som passerat i Helena-fallet?
Citera
2017-06-14, 19:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Jag har en fråga till er som är mer insatta Enligt vad jag fått för mig så står fängelset i vägen för att de ska ta av höger efter bron om de inte vill bada Det grämer mig så jag undrar, fanns där en väg jag missat och vart ledde den isåfall?
Och när jag ändå är frågvis VEM ÄR DEN OMTALADE MANNEN????

Om man tittar på en karta över Mariestad (gatuvy?), så ser man att det går en cykel-/gångväg ner till höger direkt efter Marieholmsbron, längst med ån, om man kommer från centrumhållet. Är det den som åsyftas? Fanns den även -92?
Citera
2017-06-14, 19:25
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullisecundus
En fråga för de insatta, är det så att den som benämns som godsägarens ena son i Lisa Holm-fallet, på något sätt haft misstankar mot sig från det polisiära i något skede av alla år som passerat i Helena-fallet?

Kan jag inte tänka mig, i alla fall inget jag vet ngt om! Simma lugnt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in