2017-06-14, 11:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det håller inte ens den amerikanska polisen med dig om, i dagsläget så utgår polisen att du bär ett handeldvapen, de utgår från detta även vid rutintillfällen som att stoppa någon som kör en bil och därmed anser sig alltid vara i stridsläge.

Rörande att låta dem undersöka slumpmässiga medborgare så är det inte det som är problemet utan problemet är att vissa distrikt har tagit på sig att uppfylla en viss kvot som leder till onödigt många "pattdowns" vilket tyvärr har visat sig ske oftare i svarta områden än i vita av olika skäl men det leder även till att feltolkningar sker.

Det är helt enkelt inte ett problem som man löser genom att ge varenda individ ett vapen och sedan förvänta sig att polisen inte ska agera efter att dessa individer inte är en enorm risk.
Jag är medveten att det nog krävs fler åtgärder som att förbjuda rasistiska organisationer som BLM att härja. Vad jag försöker säga är att hårdare vapenlagar inte ser ut att hjälpa. Det är något annat som är tokigt och då får man titta på styret i nämnda stater.
2017-06-14, 11:25
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Kort sammanfattning av Jeff Sessions mest rättframma och klargörande svar under utfrågningen:

doesn't remember yesterday!! I do not recall... maybe... to best of my recollection... claiming executive privilege for the future... I know nothing....

Missade jag något?

Först citerade du CNN/Colbert. Nu citerar du kommentarer från YouTube

Men låt mig förklara, analfabeten! Han säger att sannolikt inte har träffat någon, men i fall han träffat (då ryssarna närvarade) att det INTE diskuterats något.

Tänk om det var på en fest för ett år sedan där du vet att din bekant X var med. Du kommer inte ihåg om ni hälsade på varandra, men ifall ni hälsade pratade ni om väder, inte om hur ni ska hacka CNN/Corbyn.

"executive privilege for the future" är alltså vanlig policy.

Förstår du nu eller ska jag göra en video, analfabeten?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-06-14 kl. 11:30.
2017-06-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag är medveten att det nog krävs fler åtgärder som att förbjuda rasistiska organisationer som BLM att härja.
Problemet är inte organisationer som blue lives matter utan den underliggande rasism som gör att poliser i stor omfattning trakasserar och mördar svarta. Polisen i USA är direkt infiltrerade av högerextrema vilket även FBI uppmärksammat.
2017-06-14, 12:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Problemet är inte organisationer som blue lives matter utan den underliggande rasism som gör att poliser i stor omfattning trakasserar och mördar svarta. Polisen i USA är direkt infiltrerade av högerextrema vilket även FBI uppmärksammat.
Lägg av! Fler vita dör av polisvåld. Det är t.o.m. så att fler vita obeväpnade dör. Problemet är svarta som skjuter svarta. Ungefär som i Sverige alltså där i huvudsak är invandrarna själva som stryker med:

http://www.dailywire.com/news/7264/5-statistics-you-need-know-about-cops-killing-aaron-bandler
2017-06-14, 12:39
Medlem
Jofs avatar
Lustigt att en del här tyckte Sessions gav ett trovärdigt intryck.

Tog mig igenom hela förhöret. Mest för att det ger en bild av hur am. politik kan fungera. Tycker vårt KU förhör har en del att lära av detta.
Många ställde sylvassa bra frågor.

Men förhöret gav eg. INGENTING i sak.
Ja det gav att Session för allt i världen ville hålla sig väl med Trump och bevaka sin karriär.

Han verkade lite gammal och rätt obegåvad. Vilket skapade en del irritation hos utfrågarna. Typ följdkommentarer som: Men du borde väl förstått vilka frågor du skulle få? och förberett dig?

Men detta är ett spel för gallerierna (väljarna). Och det finns en elefant i rummet. Trump. Som det eg. handlar om.
Hade varit bättre om han suttit där i förhörsstolen. Men det är inte aktuellt tyvärr.
2017-06-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad yrar du om?
Han, Bannon och Putin är Trump's mest lojala medarbetare

Han pratar extremt tråkigt, jag börjar somna. Comey var så mycket bättre.
https://www.nytimes.com/2017/06/13/us/politics/jeff-sessions-testimony.html

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så lugn och obesvärad som Sessions är under frågorna, så tror jag inte hans vilopuls är över 70..

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Kort sammanfattning av Jeff Sessions mest rättframma och klargörande svar under utfrågningen:

doesn't remember yesterday!! I do not recall... maybe... to best of my recollection... claiming executive privilege for the future... I know nothing....

Missade jag något?

Det var på pricken det!

Lägger till att han kan klämma fram en gammelmansgråtröst på kommande som han måste ha tränat mycket på. Ej till fulländning dock eftersom man hör klicket i huvudet på honom när han ska klämma fram med den. Ofta i samband med I maybe not recall anything from this morning but I worked for this country with great snyft honor.

Man hör så tydligt när han "ljuger" eller man ska väl säga när han vill låtsas som han inte minns.

OBS också att säger att han sett en film på Kislyak på väg in på hotellet. Det säger han för att ha något att falla tillbaka i från i fall han råkar säga något som han faktiskt minns, att han såg Kislyak där. Då kan han säga att jag såg det på filmen. Han är ju gammal och han vet att man under tryck plötsligt kan säga något sant. Och då måste han stå fast att han inte minns Kislyak där. Så råkar han säga det så beror det på filmen.

Finns filmen?
2017-06-14, 13:06
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Tog mig igenom hela förhöret. Mest för att det ger en bild av hur am. politik kan fungera. Tycker vårt KU förhör har en del att lära av detta.

Ja det gav att Session för allt i världen ville hålla sig väl med Trump och bevaka sin karriär.

Han verkade lite gammal och rätt obegåvad. Vilket skapade en del irritation hos utfrågarna. Typ följdkommentarer som: Men du borde väl förstått vilka frågor du skulle få? och förberett dig?

Men detta är ett spel för gallerierna (väljarna). Och det finns en elefant i rummet. Trump. Som det eg. handlar om.
Hade varit bättre om han suttit där i förhörsstolen. Men det är inte aktuellt tyvärr.

Men nu har han ju lovat "till 100%" att han ska vittna under ed.
När han lovar nogot i vanliga fall vet vi ju att han ljuger (visa taxeringarna etc.), men när han lovar till 100% måste vi väl ändå lita på honom. Eller
2017-06-14, 13:08
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Sessions är en lysande politisk begåvning. Juniordemokraterna i sina fina kostymer är som bebisar som försöker visa upp, det dem tror är politisk skicklighet, men det slår tillbaka. Högmod går före fall.
Elefanten i rummet är Obama. Sessions var lugnet själv. Demos får inte de svar de önskar, därav irritation som gynnar Sessions, se på Warner!
2017-06-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lägg av! Fler vita dör av polisvåld.
Du får ta hänsyn till att de vita är många fler också. Framförallt hamnar dock svarta i mycket större utsträckning i fängelse för småbrott eller rentav uppdiktade brott. En lönsam industri där de tvingas jobba gratis eller för nästan ingenting i privata fängelser.
2017-06-14, 14:34
Medlem
Citat:
Du får ta hänsyn till att de vita är många fler också. Framförallt hamnar dock svarta i mycket större utsträckning i fängelse för småbrott eller rentav uppdiktade brott. En lönsam industri där de tvingas jobba gratis eller för nästan ingenting i privata fängelser.

Det är utmärkt att man plockar bort dessa svin från gatan innan de begår ännu fler och grövre brott.
2017-06-14, 14:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Källa på det! Varför fler svarta hamnar i konflikt med polisen är att det är procentuellt fler av dem som är kriminella. Börja nu inte bråka om social utsatthet och strukturell rasism. Är du svart och sköter dig så kan du gå lika långt som någon i de andra etniska grupperna. Det finns gott om exempel på det. Du kan exempelvis bli polis som många svarta faktiskt är. Så min påstående att det är svarta som skjuter svarta gäller nog även i de fallen.
2017-06-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Wow. "Rentav uppdiktade brott." "En lönsam industri"...
Ja, det är i alla fall en industri som verkligen firat Trumps seger:
http://money.cnn.com/2017/02/24/investing/private-prison-stocks-soar-trump/index.html

Det grövsta fall jag hört om var en domare som fick betalt för att döma ut extra hårda straff, men han åkte faktiskt dit:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kids_for_cash_scandal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in