2017-06-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Ett tips som missas i 6 år!!!!
Utredningen har inte varit bra.

Men mannen i pilotglasögon lär ju vara inblandad på nåt sätt.

Skumt dock att de vek av vid höger efter bron. Det finns ingen anledning att ta den vägen, det är inte närmaste vägen till Helena.
Senast redigerad av fille277 2017-06-14 kl. 09:27.
Citera
2017-06-14, 09:34
Medlem
Åklagaren ville inte gå vidare med förhör för länge sedan av denne man om inte killen hade advokat närvarande. Objektet i fråga ville inte ha advokat och då sket dom i att gå vidare....?

Sverige, Sverige

http://www.expressen.se/gt/just-nu-man-anhallen-for-mordet-pa-helena/
Citera
2017-06-14, 09:43
Medlem
Men vem är denne man i pilotglasögon ?
Det finns uppgifter på att PU setts på bron med Helena. Han hade varit klädd i vitt.
Citera
2017-06-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Utredningen har inte varit bra.

Men mannen i pilotglasögon lär ju vara inblandad på nåt sätt.

Skumt dock att de vek av vid höger efter bron. Det finns ingen anledning att ta den vägen, det är inte närmaste vägen till Helena.

Kanske bilen var parkerad där.
Om han hade druckit "lite" och inte ville visa ev spanare att han skulle ta bil därifrån.
Var han inne på Statt hela kvällen?
Uppfattade BW om hon tog sällskap med någon när de sa hej då?
Såg han åt vilket håll hon gick?
Senast redigerad av exsist 2017-06-14 kl. 10:34.
Citera
2017-06-14, 10:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Den nu misstänkte mannen har varit intressant för utredarna i många år, men har aldrig tidigare varit frihetsberövad för inblandning i försvinnandet. Han var också, precis som kvinnan, en av besökarna på stadshotellet den aktuella kvällen.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/man-mordmisstankt-i-gammalt-forsvinnande/

Utesluter inte det flera av de tidigare misstänkta?
Citera
2017-06-14, 10:45
Medlem
Ankias avatar
Pilotglasögon!
Mitt i natten?
Citera
2017-06-14, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Pilotglasögon!
Mitt i natten?
Glasögon. Inte solglasögon
Citera
2017-06-14, 11:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Men vem är denne man i pilotglasögon ?
Det finns uppgifter på att PU setts på bron med Helena. Han hade varit klädd i vitt.

Det är sannolikt PU som nu äntligen delgivits misstanke om mord. Han var dessutom inne på förhör åter igen i slutet på 1990 talet, precis som det anges i artikeln.

De uppgifter som PK har lämnat till polisen, i slutet på 1990 talet, är säkert det som ligger till grund för förhöret med PU under samma tidsperiod och han har därefter varit misstänkt, enligt polisen.

Det var synd att polisen inte fick uppgifterna om PU redan i samband med försvinnandet, nu hann såren läka, eventuellt DNA från Helena försvinna och bilen bli städad.

Eftersom det inte finns några tekniska bevis idag så krävs det ett erkännande och ett utpekande av var Helenas kvarlevor är om någon ska bli dömd, vilket inte är så mycket att hoppas på.
Citera
2017-06-14, 11:05
Medlem
Jag blev tipsad om att jag var omnämnd här inne, så jag får väl kommentera lite igen.

Ja, jag blev kontaktad av P4 skaraborg angående medverkan i programmet.
Ett av avsnitten skulle handla om eftersöken och det kanske inte är så konstigt att just jag blev kontaktad, eftersom det var jag som höll i flertalet av de skallgångar som gjordes.
Det var ju trots allt ca 20.000 människor och närmare 100k mantimmar som jag organiserade.
Även GT hörde av sig till mig härom dagen då de också skriver om fallet nu.

Sedan får jag göra DesperateSourZ besviken.... Jag har aldrig varit misstänkt för inblandning i Helenas försvinnande. Jag fick däremot ett personligt tackbrev från dåvarande Polismästaren Björn Rodén, där han tackar mig för mina insatser med bl.a skallgångarna.

När det gäller "begravd i trädgården" så har jag förklarat det några hundra inlägg bakåt, men kan ta det lite kort igen här..
Jag sålde mitt hus uppe i Krontorp typ -05 och ett par ägare senare så pratade den ägaren med någon arbetskamrat om ett kors de hittat utanför staketet. "-Åhhhh, det måste ju vara Helena, svarade kollegan då"
Polisen kontaktades och Pelle Jenven ringde mig och frågade om jag visste något.
Och ja, där hade vi begravt barnens kanin, så det var inte mer dramatiskt än så.... och nej, det gjordes ingen grävning heller.

Jag kan också bekräfta att en kille för några år sedan kallade mig för "mördare" på krogen....
Det var en kille som är portad på grund av diverse anledningar och som kraftigt påverkad ville komma in en kväll. Han nekades detta och började gasta om att han skulle spöa mig och allt det där vanliga som ej välkomna personer brukar häva ur sig. Han sa också någonting i stil med "jag vet vad du har gjort din jävla Helenamördare" vid det tillfället.
Han är den enda (mig veterligen) som kallat mig för det här. Hans förnamn börjar på M.

Jag har också fått höra från ett håll vem "pilotglasögonmannen" är som anhölls nyligen och det är en person som omnämnts flitigt här inne. Jag har dock inte fått det bekräftat från säker källa än.

Och vill nu någon konspirationsteoretiker ha nåt att bita i, så använder jag numera emellanåt pilotglasögon i och med att jag tog flygcertifikat förra året !!

I övrigt så tror jag fortfarande personligen att Polisen är ganska övertygade om vem/vilka som är GM, men saknar bevis, så jag tror fortfarande på att fallet kommer att få sin lösning.
Citera
2017-06-14, 11:20
Medlem
Rudges avatar
Väl skrivet MickeR. Jag tror inte man ska dra i för höga växlar gällande dig. Du träffar massor av människor, kan inte älskas av alla. Du har säkert fått avvisa folk från din krog som varit mindre glada för det och behöver få dig att verka värre än dem och sedan är det igång... Du har lyckats med det du tagit dig för och bjuder på dig själv, vissa uppskattar, vissa olyckliga känner att det utgör ett hot emot deras manlighet.... Skvaller när det slår som hårdast! Tycker du ska behandlas med respekt och rättvisa! (Sa han som fick skäll för att inte visa respekt för en anonym skribent för några inlägg sedan &#128526 Gränsen måste dras någonstans, till och med här!
Citera
2017-06-14, 11:41
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Väl skrivet MickeR. Jag tror inte man ska dra i för höga växlar gällande dig. Du träffar massor av människor, kan inte älskas av alla. Du har säkert fått avvisa folk från din krog som varit mindre glada för det och behöver få dig att verka värre än dem och sedan är det igång... Du har lyckats med det du tagit dig för och bjuder på dig själv, vissa uppskattar, vissa olyckliga känner att det utgör ett hot emot deras manlighet.... Skvaller när det slår som hårdast! Tycker du ska behandlas med respekt och rättvisa! (Sa han som fick skäll för att inte visa respekt för en anonym skribent för några inlägg sedan &#128526 Gränsen måste dras någonstans, till och med här!

+1
Citera
2017-06-14, 11:43
Medlem
Trevligt att se Lalajlaj och Trojan i tråden.

Det hettar till. Bara att börja med uteslutningsmetoden då. Eftersom du Återvändsgränd4 är så vänlig och skriver då och då tänkte jag fråga om du var en av dem som hördes inledningsvis -92, blev hörd av polisen -98 samt nu för några veckor sedan? Och - hade du pilotglasögon den aktuella tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in