2017-06-12, 20:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Du säger att Trump är en lögnare men det är altid någon annans fel?

Nej. Jag säger inte att Trump är en lögnare. Visst kan han överdriva. Men det är politik det handlar om. Klart överdrifter och fulheter kommer till godo.
2017-06-12, 20:24
Medlem
0rganets avatar
Chuck Schumer demokrat och senator reagerar på Donalds stabsmöte idag.
Så här illa beter sig Donalds motståndare:
https://twitter.com/SenSchumer/status/874327317748883456

Detta är ju ett tydligt förlöjligande av Presidenten!
2017-06-12, 20:28
Medlem
Donald J. Trump‏Verifierat konto @realDonaldTrump

Congratulations!

'First New Coal Mine of Trump Era Opens in Pennsylvania'

Paris avtal who
2017-06-12, 20:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Med tanke på hur fientligt klimatet i Washington är (många som motarbetar Trump och läcker information) måste Trump ta in personer han litar på. Jag tror att han litar på sin egen dotter.
Lite tragiskt att han måste ta till familjen för att hitta någon han litar på. Det säger en del om läget i USA just nu. Och med det kritiserar jag inte bara Trump, utan hela röran runt Washington och etablissemanget.
2017-06-12, 21:29
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebble
Ja, lovvärt att föreslå lite av en vapenvila bland kombattanterna. Som sagt inte särskilt konstruktivt att i replikskiften använda allehanda tillmälen som dumma och okunninga.

Sen detta med valet i Georgia. Är själv inte tillräckligt insatt i allt detta för att våga mig på någon slags analys. En mera tämligen hemsnickrad sådan skulle väl vara att unge Ossoff måhända kan inge hopp. Ja, tanken slog mig - en ny JFK och hittade faktiskt denna länk på nätet.
http://freebeacon.com/politics/democrat-john-lewis-praises-jon-ossoff-as-second-coming-of-jfk/

För övrigt utifrån erfarenheter av dina tidigare inlägg i denna tråd om amerikansk inrikespolitik skulle du ju själv kunna kunna utveckla och ge svar på din egen frågeställning.

Jag är visserligen inte inläst på kampanjen, men samtidigt har jag kommit att förstå att det kanske inte har nån större betydelse. Väljare i extra- och mellanårsval tar ofta ställning för kandidater utifrån hur de ser på det rådande federala ledarskapet.

1. Donald Trump är, oavsett vad folk i den här tråden fantiserar om, den minst effektive presidenten någonsin. Han signerar PM, understandings och dekret med vagt eller inget innehåll och säljer sedan detta som stora steg inom policy. Det är lur. Det värsta var häromdagen då han signerade en "att göra-lista" om lösa tankar om flygfart och gav bort pennor till de lismande stackare som valt att delta.

Han har fortfarande inte drivit igenom någon riktig lagstiftning genom kongressen. Då räknar jag inte de regleringar som kongressen på ett förenklat sätt kan rulla tillbaka (6 månader tillbaka) genom congressional review act. För övrigt har Trumps republikaner använt denna möjlighet mer än någon tidigare president. Därför att de är odugliga på att skapa policy och bara kan destruering.

2. Donald Trump är oerhört impopulär. Paul Ryan är än mer impopulär. Mitch M är jag mer osäker på, men skulle inte satsa pengar på att han har runt 10-20 % approval. I midterms brukar presidents approval ratings vara omvänt proportionella mot framgången för kandidater från presidentens parti.

3. Detta har lett till att demsen överpresterat i alla special elections hittills. I Montana som enbart har ett kongressdistrikt vann våldsbrottlingen Gianforte med några procents marginal i en av de rödaste staterna i unionen. I GA-6 borde inte någon demokrat kunna rubba GOP-kandidaten, men i nuläget ser det ut att kunna hända. Ossoff är obesudlad och är en duktig talare.

4. Demsen har sedan valet dragit in vansinniga pengar till sina swing districts-kassor. Jag har donerat genom Swing left. Ossoff har därför en större kampanjkassa än Nancy Pelosi.

5. Jag tror att Ossoff vinner, men i dessa små val är utgången alltid osäker. Om detta sker tror jag att GOP-lallarna i Huset kommer att skita knäck. Det innebär nämligen att inget distrikt är säkert 2018 (förutom de utan motståndare till the Incumbent).

6. Förhoppningsvis leder en Ossoff-seger till ett uppvaknande bland husets republikaner. Det finns nämligen en sak man alltid kan lita på - parlamentarikers osvikliga månande om sina egna arslen.
2017-06-12, 21:40
Medlem
Slottsherres avatar
nu säger Trumps advokater att det inte är uteslutet att Trump avskedar Mueller.
Förtäckt hot igen? Passa dig, annars åker du också.
Som två jurister kommenterade uttalandet. Isande otäckt angrepp på rättssystemet, som ska begränsa presidentens makt.
Vår lille amatör-diktator tror bestämt han är Putin redan.
2017-06-12, 23:12
Medlem
Kafka_Gods avatar
Såg att Trumps briljanta "Travel Ban" misslyckades ytterligare en gång i domstolen. Tänk om han hade spenderat mer tid till politik och mindre tid på att gnälla på media och domstolar genom twitter.

" A second federal appeals court has ruled against President Trump’s revised travel ban. The decision on Monday, from the United States Court of Appeals for the Ninth Circuit, in San Francisco, was the latest in a string of court rulings rejecting the administration’s efforts to limit travel from several predominantly Muslim countries."

https://www.nytimes.com/2017/06/12/us/politics/trump-travel-ban-court-of-appeals.html
2017-06-12, 23:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hur går det för Trump? Har han blivit avsatt än?

Om inte är det väl bra för då blir han inte martyr!

Varför ska han bli avsatt? GOP får igenom massvis av sin politik och Trumps väljare stödjer han.

Det är bara falsk media som visar felaktiga siffror, precis som i valet.

Marknaden går bra, Trump får massvis med gillningar på facebook, GOP är nöjd med Trump, Trump gör allt för att röda stater ska bli kraftiga...

Ja...varför avsätta när något går så bra?
2017-06-12, 23:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Såg att Trumps briljanta "Travel Ban" misslyckades ytterligare en gång i domstolen. Tänk om han hade spenderat mer tid till politik och mindre tid på att gnälla på media och domstolar genom twitter.

" A second federal appeals court has ruled against President Trump’s revised travel ban. The decision on Monday, from the United States Court of Appeals for the Ninth Circuit, in San Francisco, was the latest in a string of court rulings rejecting the administration’s efforts to limit travel from several predominantly Muslim countries."

https://www.nytimes.com/2017/06/12/us/politics/trump-travel-ban-court-of-appeals.html
Intressant. Ska han ta det här till HD eller ska han försöka på nytt för tredje gången? Jag har svårt att tro att han kommer ge upp det här...
2017-06-12, 23:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God

Den misslyckas för att den dagen Trump får igenom den så kommer USA gripas av panik då invandrare = billig arbetskraft och Amerikanare = Dyr arbetskraft.

Bakom beslutet att neka beslutet från Trump är ENDAST ett ekonomiskt beslut. Allt prat om "Allas lika värde" är bara lögner från domstolarna. Det handlar bara om pengar och inget annat.
2017-06-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant. Ska han ta det här till HD eller ska han försöka på nytt för tredje gången? Jag har svårt att tro att han kommer ge upp det här...

Frågan är vad som händer om högsta domstolen ger Trump rätt.

Skulle inte vilja åka fast i det landet med så politiska domstolar.
2017-06-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Bra.

USA behöver en stark ledare.

Nej Ryssland behöver ett USA i kaos där ingen litar på någon längre. Trump kunde inte vara bättre person som ledare över landet ur Putins synvinkel. USA är svagare och mer upptaget av sina egna problem att Putin snart kan ägna sig åt att rita om världskartan. USA vet inte ens vem som styr deras egna land och orkar inte byr sig. Precis som Putin önskat sig i julklapp.

Du vet vad de säger: De bästa juklapparna köper/fixar man åt sig själv.

USA ÄR under pågående attack från Ryssland men har inte en blekaste aning om vad som händer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in