2017-06-12, 21:37
Medlem
finns det något flyktingboende i närheten?
Citera
2017-06-12, 21:37
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja vem vet om Mjölby har fostrat en Johanna Möller i myllan. Annars är det väl rent statistiskt sett över de senaste åren låga odds på öststatare. Araber känns lite tveksamt, det håller jag med om. Inte bara är de normalt sett främmande för lantbruksmiljöer, de brukar väl sällan använda denna typ av tillvägagångssätt heller.

Just i detta fall så sätter jag slantarna på öststatare. Jag tror inte på familjedrama, de brukar ju inte riktigt gå till så utan vara "snabbare".

Risk för offT. Araber har mer gängrelaterat och rånar mer folk på stan eller i lägenheter. Nu finns ju i o f MENA överallt, men ligger det inget boende i närheten så tror jag inte på arabspåret, men finns det ett boende för så kallade ensamkommande så höjs ju sannolikheten. Men detta var kanske FÖR lantligt.
Citera
2017-06-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jan Olsson, förre chefen för Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp, har varnat i flera år att det kan finnas ett samband mellan Brattås-, Långared- och Kalamarksfallet:
"Det vore egendomligt och obehagligt om man inte nu från poliser ser till att börja utreda dem tillsammans."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6704432
Kanske samma gärningsmän igen nu? De andra fallen är fortfarande ouppklarade.
Intressant om det finns ett samband mellan dessa mord. Får verkligen hålla tummarna för att detta inte blir ännu ett ouppklarat brott.

Min magkänsla säger likadant som många andra, brottet har begåtts av någon från ett öststatsland.
Citera
2017-06-12, 21:39
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Jan Olsson, förre chefen för Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp, har varnat i flera år att det kan finnas ett samband mellan Brattås-, Långared- och Kalamarksfallet:
"Det vore egendomligt och obehagligt om man inte nu från poliser ser till att börja utreda dem tillsammans."
Kanske samma gärningsmän igen nu? De nämnda fallen är fortfarande ouppklarade.

Ja det är verkligen inte omöjligt. Är det tejp inblandat är väl saken klar?
Citera
2017-06-12, 21:39
Medlem
Venators avatar
Citat:
Kanske samma gärningsmän igen nu? De nämnda fallen är fortfarande ouppklarade.

Långared är uppklarat, paret Antbys mördare sitter inlåsta.
Citera
2017-06-12, 21:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Förlåt, fel av mig där. Sitter båda fortfarande inne?
Senast redigerad av Draifos 2017-06-12 kl. 21:44.
Citera
2017-06-12, 21:42
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Pratade med min make för någon vecka sedan om att jag INTE ville flytta ut på landet i en villa/gård när vi blir pensionärer. Syftade förstås på risken att bli tejpad och sedan rånmördad.

Så nu är det alltså dags igen...
Citera
2017-06-12, 21:42
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
finns det något flyktingboende i närheten?
Nej det finns inte.
Citera
2017-06-12, 21:45
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Dom grep väl någon i Polen för det? Öststaterrna är sannolikt den gemensamma nämnaren, inte gärningsmannen i sig själv.
Citera
2017-06-12, 21:46
Medlem
Venators avatar
Citat:
Förlåt, fel av mig där. Sitter båda fortfarande inne?

Ja, båda de som dömdes fick 15 år, åtminstone den ene av dem överförd till Polskt fängelse. Fanns inga uppgifter om någon ytterligare GM.
Citera
2017-06-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laffe
Mantorps gård 5 bor par i ca 70 års åldern. Enligt hitta-bilder tycks det vita huset tillhöra ett annat nummer. Men kanske relevant i sak.

Men det är ju Hydingevägen de gjort avspärrningar på
Citera
2017-06-12, 21:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Pratade med min make för någon vecka sedan om att jag INTE ville flytta ut på landet i en villa/gård när vi blir pensionärer. Syftade förstås på risken att bli tejpad och sedan rånmördad.

Så nu är det alltså dags igen...
Risken är ändå liten. Hur många har egentligen blivit tejpade och sedan rånmördade i Sverige i modern tid? Det rör sig väl ändå inte om mer än tre-fyra äldre par?
Senast redigerad av Draifos 2017-06-12 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in