2017-06-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
"Ann-Sofie Sannemalm
Amanda Hikes: Och då kan man ju se det som åklagarna valt att inte spela upp - från 27 september - när pojken säger: "Sen ringde jag igen, typ klockan 23, då svarade hon inte heller". Men han ringde i själva verket 22.50, inte klockan 23, säger Hikes.

Domaren: Och det säger du för att?
- För att det är hans egen minnesbild, att det är klockan 23, till och med tidigare, det är hans minnesbild. Den stämmer ju, men det var lite tidigare till och med."

Någon som förstår varför denna invändningen hade poäng?

Hikes har tidigare hävdat att åklagarens tidslinje inte håller och att JM inte hade haft tid att medverka vid mordet. Bland annat hänvisar hon till Eniro som ger väsentligt längre körtid och till att JM kom hem tidigare än vad AG minns.
Citera
2017-06-12, 13:56
Medlem
Helt otroligt hur hennes barn sänker henne. Med all rätt. "Pengakåt"
Citera
2017-06-12, 13:58
Medlem
Wenna: Vad tror du själv? Tror du att din mamma är inblandad på det?
- Jag är 100 procent säker. Vem skulle det annars vara? Varför skulle man åka dit och hoppa på två sovande pensioner? Och inte ens ta något.
Wenna: Och motivet?
- Pengar. Hon var jävligt pengakåt.
(svt, 13:55)
Citera
2017-06-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helt otroligt hur hennes barn sänker henne. Med all rätt. "Pengakåt"

Jag hoppas aldrig hon kommer ut igen. Jag tror uppriktigt att hon kan vara en fara för dem.
Citera
Medlem
Cleve: Din mamma har ju sagt att hon var gränspsykotiskt vid den här tiden?
- Alltså, jag har jobbat med dem som är det, och nej, det var hon inte.
idag 13.59
Citera
Medlem
develis avatar
... och JM som då sagt att GM var så döende...
Citat:
Wenna: Vad tyckte hon om att de skulle sälja Granliden?
- Ja, min mamma ville ju köpa det. Hon tyckte det var en samlingsplats för oss, vid påsk och sånt.
Citat:
Wenna: Kan du säga något annat om hans mående?
- Han var väl jävligt less på min mamma.
Din mamma har sagt att han döende, att han var bräcklig?
- Nej, det var han inte alls.
Citat:
Wenna: Vad tror du själv? Tror du att din mamma är inblandad på det?
- Jag är 100 procent säker. Vem skulle det annars vara? Varför skulle man åka dit och hoppa på två sovande pensioner? Och inte ens ta något.
Ja, AB - det är väl den krassa verkligheten... Hedersmotiv och knark faller platt jämfört med de här orden. Ihop med en "jävligt pengakåt" JM och sugen på Granliden..
Citera
2017-06-12, 14:01
Medlem
Varför är arbogakvinnans mamma och syster p flykt men inte hennes barn?
Citera
2017-06-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag förstod rätt så i förmiddags ville inte mamman lyssna på sonens förhör. Just nu har dottern yrkat på att mamman inte fick vara inne i rättssalen när hon vittnade.

Precis! Två skilda grejer. Det jag svarade på och också vad jag tror frågan gällde var i förmiddags då 42-åringen valde att sitta i ett annat rum och inte lyssna.
Citera
2017-06-12, 14:02
Medlem
Gizurs avatar
Tycker lite synd om Hikes. Visst, hon får bra betalt och JM måste ha ett biträde men ändå. Hur kan hennes dialoger med JM se ut, sannolikt är det otroligt rörigt från JM’s sida och med ständigt olika bud. Måste vara en mardrömsklient.

Ska Hikes nu åter behöva vidareförmedla JM’s desperata galenskaper genom att ställa frågor av typen ”hör du röster?” till dottern? Att ens försöka angripa något vittnes trovärdighet efter JMs föreställning i rätten förra veckan blir bara tragikomiskt.
Citera
2017-06-12, 14:03
Medlem
Hikes: Sen tänkte jag på den här livförsäkringen som din mamma inte fick - när fick hon det beslutet?
- Det var väl en vecka innan mordet.
idag 14.02

(här går det undan!)
Citera
2017-06-12, 14:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Låt oss då hoppas att det inte är socialsekreterare av Johanna Möllers sort som gör utredningarna.

Hoppas att SSR har regler som gör att socionomer som döms för två mord och ett mordförsök inte är välkomna att längre få vara medlemmar.
Ser fram emot den debatt som lär komma när hela Sverige med omnejd har fått veta vad Johanna Möller är utbildad till och att flera kommuner haft henne anställd.

Ja verkligen!

Men media är verkligen tysta, märkligt tysta. De flesta läkare som begår brott brukar hängas ut med yrke....varför inte socionomer??

En socionom har bra mycket mer makt än en läkare.

Socionomer utdelar lagens hårdaste straff, att bli av med sina barn för alltid, utan någon som helst insyn!!
Citera
2017-06-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ann-Sofie Sannemalm
Cleve: Din mamma har ju sagt att hon var gränspsykotiskt vid den här tiden?
- Alltså, jag har jobbat med dem som är det, och nej, det var hon inte.

AB lägger ingenting emellan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in