2017-06-11, 22:02
Medlem
Facebook gruppens hemsida har lagt upp två videofilmer på Patrik! Han verkar ju vara helt normal och verkar vara lite blyg. Om jag ska vara ärlig så tror jag att brott har begåtts och han har blivit kidnappad eller något.
Citera
2017-06-11, 22:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
P var klädd som vem som helst i den åldern, hur många stämmer inte in på signalementet.

Om P försöker att hålla sig undan så rimmar det illa med att exponera sig på Donken och traktens kollektiva färdmedel.

Ja, folk är om inte rabiata så väldigt naiva.

Patrik är säkert ganska ensam om, att vid 22 års ålder använda blommiga gymnastikskor eller vad det är för skor.
Väldigt blommiga är de!
Citera
2017-06-11, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Patrik är säkert ganska ensam om, att vid 22 års ålder använda blommiga gymnastikskor eller vad det är för skor.
Väldigt blommiga är de!

Har du sett skorna? Kan du länka en bild?

Jag tror att det finns ett visst allmänintresse.

EDIT; Jag tror inte att P är särskilt ensam om sådana skor. Det finns en uppsjö av blommiga Converse. Ungdomar går ofta i Converse.
Senast redigerad av OY 2017-06-11 kl. 22:25.
Citera
2017-06-11, 22:27
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Facebook gruppens hemsida har lagt upp två videofilmer på Patrik! Han verkar ju vara helt normal och verkar vara lite blyg. Om jag ska vara ärlig så tror jag att brott har begåtts och han har blivit kidnappad eller något.
Ja, vanliga unga svenskar som tillfälligt befinner sig på en småort han inte har någon koppling till är ju verkligen ett uppenbart kidnappningsoffer... Möjligen om det var en tjej men knappt ens då skulle det vara ens troligt.

Nej, han ligger med 99% säkerhet död i Hallsberg. 1% att han fått någon kris och håller sig undan och 0% att ett brott begåtts.
Citera
2017-06-11, 22:32
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:

EDIT; Jag tror inte att P är särskilt ensam om sådana skor. Det finns en uppsjö av blommiga Converse. Ungdomar går ofta i Converse.
Skulle säga tygskor snarare än gymnastikskor. De är ganska dämpade i färgen. Mönstrade med blommor/växter. Det är även någon ödla med hatt/sombrero på dem.
Citera
2017-06-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, vanliga unga svenskar som tillfälligt befinner sig på en småort han inte har någon koppling till är ju verkligen ett uppenbart kidnappningsoffer... Möjligen om det var en tjej men knappt ens då skulle det vara ens troligt.

Nej, han ligger med 99% säkerhet död i Hallsberg. 1% att han fått någon kris och håller sig undan och 0% att ett brott begåtts.

Det finns väldigt liten chans att Patrik har överlevt 3 veckor utan mat eller pengar när man kollar på bilden de laddade upp som var tagen på gotlandsfärjan den 18:e maj. Man ser ju att han är helt mager. Jag kan heller inte tänka mig att han har vandrat till Köping eller Västerås så jag tror också han har avlidit någonstans i Hallsberg. MPS borde att börja söka igen i Hallsberg, jag vet inte varför de slutade bara för folk har "sett" honom i andra städer.
Citera
2017-06-11, 22:52
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
En fråga någon som sett en enda kommentar som är trovärdig, eller anspelar på
att han inte skulle vara i livet på FB-tråden? Eller plockas dem bort?
Eller är det verkligen så att alla som kommenterar är så pass naiva?
Några har ifrågasatt en del som skrivits, att han setts här och där o.s.v. Påpekat att det är snart tre veckor sedan han försvann. Finns en del som tänker till tack och lov, men det drunknar i allt det andra när det kommer "tips".
Föräldrarna själva håller ganska låg profil och delger mestadels relevant information om Patrik.
Det var helt fruktansvärt när folk vallfärdade till Västerås tågstation för att en person setts sova där och den ena efter den andra taggade föräldrarna i kommentarerna. Fanns en del som skrev att de skulle sluta med det.
Tror många är inne och läser "för nöjes skull", för det är tyvärr tragikomiskt när de sätter igång och kommenterar. Ett fåtal får i alla fall nog och lägger in kloka kommentarer.
Administratörerna verkar ha rätt bra koll, vara strukturerade och försöker organisera och rensa upp. Ingen hysteri från deras sida tack och lov.

Jag hoppas såklart att han hittas vid liv och tipset om Köping och McDonalds för några dagar sedan gav hopp, men det känns som att det är som att leta efter en mål i en höstack. Övervakningsfilmer från McDonalds måste kunna ge svar på om det var han som var där då.
Citera
2017-06-11, 23:25
Medlem
Citat:

Finns det möjlighet att länka till filmerna som nämns ovan?
Citera
2017-06-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Finns det möjlighet att länka till filmerna som nämns ovan?

Synd att han såg så konstig ut på stillbilderna. Filmen visar ju en normal person.

https://www.facebook.com/jorgen.linfeldt/videos/g.309599029461663/1408495715898706/?type=2&theater

Misstänker att han finns i närheten av sina väskor
Citera
2017-06-11, 23:59
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Synd att han såg så konstig ut på stillbilderna. Filmen visar ju en normal person.

https://www.facebook.com/jorgen.linfeldt/videos/g.309599029461663/1408495715898706/?type=2&theater

Experter på mänskligt beteende här? Finns det något större samband mellan hur han ser ut och agerar på film och vad som kan ha hänt? Känns osäkert.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-06-12 kl. 00:01.
Citera
2017-06-12, 00:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire

Ja, han ser ut som en vanlig, snäll och söt ung man. En som försvinner i mängden.

Idag måndag har han varit borta i 3 veckor. Inget bankkonto har rörts, mobilen har inte använts. Han var deprimerad och psykotisk. Tror jag att Patrik vandrat runt i södra Sverige på egen hand? Nej, en deprimerad och psykotisk människa ser inte världen som vi. Det är ett sånt kaos att det är mer troligt att han gått runt i cirklar än kunnat följa en väg eller å. Lever han? Nej, det har gått för lång tid nu. Kan det dröja till hans kropp hittas? Ja, det kan till och med bli så att han aldrig återfinns.
Citera
2017-06-12, 00:10
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Jag kan inte göra "bildfiler", men här är en länk till en tydlig "skobild" : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155107330229550&set=gm.3111545726 39442&type=3&theater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in