2007-01-16, 17:00
Medlem
Någon här på flashback som vet vad för jobb detta är lite mer specifikt:
http://platsbanken.ams.se/direkt/25/070116,030030,120912,71,947025.shtml ?

Det märkliga är att denna annonsen kommer upp med jämna mellanrum, den är uppe ca 1 vecka var 5-6 vecka eller så. Varför är det så? Jättehög personalomsättning(dvs ett skitjobb eller man måste vara en speciell person för att tycka det är ok) kanske?
Sen ringer ju en varningsklocka när de specifikt går ut med att de har väldigt låga krav vad gäller gymnasiekompetensen i annonsen också. Någon som vet vad man gör och vem man jobbar för på det jobbet?
Citera
2007-01-16, 22:39
Medlem
carrotcakes avatar
Jag antar att det rör sig om jobb på antingen Volvo personvagnar Torslandafabriken, Johnson controll, LEAR eller Plastal.
Citera
2007-01-18, 10:04
Medlem
så man kan anta att det är på grund av den höga tillgången av platser som behöver tillsättas som lernia sätter ut den här annonsen så ofta och inte pga att det skulle vara skitjobb med extremhög personalomsättning?
Citera
2007-01-18, 11:59
Medlem
erikgottfrids avatar
Varför kraven är så låga beror på att de ger en dålig lön till den arbetande medan de tar hem stora pengar själva på att vara inhyrda.
Vet ej vad lönen är för en fast anställd industriarbetare men jag antar att den är väldigt mycket lägre hos en inhyrd, därav vill ingen jobba åt Lernia då man kan få mycket bättre om man är direktanställd.
Citera
2007-01-18, 12:17
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Varför kraven är så låga beror på att de ger en dålig lön till den arbetande medan de tar hem stora pengar själva på att vara inhyrda.
Vet ej vad lönen är för en fast anställd industriarbetare men jag antar att den är väldigt mycket lägre hos en inhyrd, därav vill ingen jobba åt Lernia då man kan få mycket bättre om man är direktanställd.

stämmer inte riktigt, jag var anställd hos lernia en längre tid. men då på längre uppdrag 7-8 mån.
och vad jag hade i lön baserades på lönerna i företaget.Lika hög lön som dom som var anställda fick.
Fick till och med mer än vissa som var anställda .
Citera
2007-01-18, 13:44
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
stämmer inte riktigt, jag var anställd hos lernia en längre tid. men då på längre uppdrag 7-8 mån.
och vad jag hade i lön baserades på lönerna i företaget.Lika hög lön som dom som var anställda fick.
Fick till och med mer än vissa som var anställda .
Jaha, det vara bara ett antagande. Jag baserade det från min egen bransch där det funkar så men tydligen är det ingen gemensam nämnare för alla Lernias uppdrag.
Citera
2007-01-18, 15:37
Medlem
p2xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontet
Någon här på flashback som vet vad för jobb detta är lite mer specifikt:
http://platsbanken.ams.se/direkt/25/070116,030030,120912,71,947025.shtml ?

Det märkliga är att denna annonsen kommer upp med jämna mellanrum, den är uppe ca 1 vecka var 5-6 vecka eller så. Varför är det så? Jättehög personalomsättning(dvs ett skitjobb eller man måste vara en speciell person för att tycka det är ok) kanske?
Sen ringer ju en varningsklocka när de specifikt går ut med att de har väldigt låga krav vad gäller gymnasiekompetensen i annonsen också. Någon som vet vad man gör och vem man jobbar för på det jobbet?

jo det är hög personalomsättning. Har du inga problem med att jobba inom industrin så är nog Lernia inget problem för dig. Dom som jobbar på Lernia vill oftast därifrån då lönen är bättre som anställd hos det företag man blir uthyrd till. Då man blir uthyrd så lägger köparen ingen större vikt vid att lära dig så mkt av jobbet som möjligt. Varpå jobbet lätt kan bli monotomt.
Dock kanske skall påpekas att många på Lernia fått jobb hos företagen varpå man kan anse att det är rätt väg om man vill få en fot in. Dock hänger det mycket på dig som person hur pass väl du visar att du vill lära dig. Samt om du har turen att slippa bli uthyrd till olika ställen varje dag.
Citera
2007-01-18, 19:08
Medlem
Baalzamons avatar
Jag jobbade på Lernia under en kort period. Jag var också uthyrd till fordonsindustrin, dock inte volvo själva utan en underleverantör som heter Lear, och ligger i Tanum.

Det var nog de värsta skitjobb jag haft. Totalt hjärndött. Jag fick in några pallar med dörrhandtag till SAAB. Sedan fick jag packa upp dom ett efter ett, och kontrollera att ett speciellt genomslagsgummi fanns på plats. Vet inte hur många dörrhandtag jag gick igenom, och sammanlagt ETT enda saknade detta lilla gummi. Fy fan vad meningslöst det kändes. Slutade ganska omgående med det jobbet, var nog bara där två eller tre dagar. Inte konstigt att dom inte har några krav på kunskaper, en chimpans eller ett mongo hade klarat det jobbet utan problem.
Citera
2007-01-19, 00:18
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Jaha, det vara bara ett antagande. Jag baserade det från min egen bransch där det funkar så men tydligen är det ingen gemensam nämnare för alla Lernias uppdrag.

såg det nu .
men man kan se det såhär att lernia (och alla bemanningsföretag över huvudtaget) har jobb som vem som helst kan göra .. totalt hjärndött javisst , men då är ju lönen därefter.
Du som konsult har rätt till en rättvis lön som baseras på lönen på det företaget du jobbar på .
tog upp lite sånt här med mitt lerniakontor , och han sa såhär till mig .
Du kan begära att få 30.000 kr i månaden det gör oss ingenting men kunden kommer nog troligtvis inte gå med på det . även fast vi hyr ut dig för 150:- eller 30 k så får vi ju dom pengarn vi vill ju tjäna så mycket som möjligt men att du också ska känna att du har en bra lön för det jobbet du gör .
Lönen var väldigt bra på lernia måste jag säga , men då ska tilläggas att jag har 7 års truckvana 1,5-15 ton och Teknisk Data/it utbildning mm så man måste ha kompetensen , precis som vilket annat jobb ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in