På sajten “blankspot.se” som drivs av en grupp asylhaverister, däribland den i utlandet terrordömde och våldsbejakande kommunisten Martin Schibbye, postas regelbundet berättelser av pekoralkaraktär som syftar till att framställa Sverige som ett migrationspolitiskt inhumant land. Fokus för sajten ligger särskilt på så kallade “ensamkommande flyktingbarn”.
En relativt färsk historia sticker ut eftersom den beskriver vad som inte kan tolkas på annat sätt än att det förekommer ett omfattande sexuellt utnyttjande av dessa unga män från Afghanistan och Somalia. Förövarna är medelålders eller äldre vänsterkvinnor, sådana som i folkmun en smula elakt brukar gå under beteckningen “batikhäxor”.
Inlägget uppmärksammas på lördagen av Ann Heberlein på sajten Ledarsidorna som skriver att “alla varningsklockor ringer” när hon läser om hur dessa svenska kvinnor tar med sig de “ensamkommande flyktingbarnen” i sängen. Heberlein skriver att hon förstår, när hon tar del av vad den svenska vänsterkvinnan berättar, varför kvinnan valt att vara anonym.
https://ledarsidorna.se/2017/06/vilka-overgrepp-sker-pa-de-ensamkommande-har-vi-lart-nagot/
En relativt färsk historia sticker ut eftersom den beskriver vad som inte kan tolkas på annat sätt än att det förekommer ett omfattande sexuellt utnyttjande av dessa unga män från Afghanistan och Somalia. Förövarna är medelålders eller äldre vänsterkvinnor, sådana som i folkmun en smula elakt brukar gå under beteckningen “batikhäxor”.
Inlägget uppmärksammas på lördagen av Ann Heberlein på sajten Ledarsidorna som skriver att “alla varningsklockor ringer” när hon läser om hur dessa svenska kvinnor tar med sig de “ensamkommande flyktingbarnen” i sängen. Heberlein skriver att hon förstår, när hon tar del av vad den svenska vänsterkvinnan berättar, varför kvinnan valt att vara anonym.
Citat:
Varför skulle inte kvinnor kunna känna sig attraherade av de mörkögda unga män som kommer till Sverige och påverkas av det? Var finns logiken? Inte att undra på att dessa kvinnor protesterar hej vilt och gråter floder vid avvisningarna av de ensamkommande "barnen"!! Det är alltså deras älskare det handlar om och inget medlidande med dem, som man i sin naivitet har gått här och inbillat sig!! helt plötsligt blir det mer förståeligt med grupper som "#vistårinteut" och liknande. De blir ju av med sina påsättare... Klart de strider och kämpar för dessa "barn", hur ska de annars kunna få tillgång till partners? Kan inte direkt säga att jag häpnar, däremot kan man häpna över myndigheternas flathet. Är inte detta att klassas som pedofili? Vad hade hänt om det varit det omvända? att det varit män som utnyttjat ensamkommande flickor (inte för att det finns särskilt många)? Dessa kvinnor gastar från morgon till kväll om hemska vita män och att de inte ges samma villkor. Hur vore det att inse att kvinnlig pedofili är precis lika illa som manlig, eller ska det vara särbehandling just på det området? Hädanefter ska jag hålla utkik efter eventuella batikhäxor som stryker omkring dessa boenden i jakt på villebråd! Fy faan för dessa äckliga hycklande kåta kärringar säger jag bara!
Ursprungligen postat av Heberlein
Alla varningsklockor ringer när jag läser ett inlägg med rubriken ”Jag tar emot en levande död” på den ”medborgarfinansierade reportagesajten” blankspot.se. Under vinjetten ”röster” bjuder redaktionen, bestående av Martin Schibbye, Brit Staktson och Nils Resare in läsare, i allmänhet anonyma, att dela med sig av sin verklighet. Texten som får mig att studsa är, av lätt insedda skäl, författad av en anonym person.
Den namnlösa skribenten berättar, målande och känslomättat, hur hon hämtar en pojke, ett ”ensamkommande flyktingbarn” vid tåget. Han är traumatiserad, ångestfylld och knappt talbar. När de kommer hem till henne ger hon honom en smörgås, och låter honom sova på hennes soffa. Berättelsen fortsätter:
”Det blir fler besök, han är placerad på migrationsverkets boende, men får en natt då och då hemma hos mig. Nu funkar inte soffan längre, han får följa med till min säng. Jag textar en vän, hjälp – jag måste ha honom i min säng! Får svar: Det gör vi allihopa, ta det lugnt. Det är så, ge honom närhet, det är det du kan göra. Jag ger honom närhet, han håller mig i ett skruvstäd, så hårt att det gör ont.”
Vad är det egentligen som beskrivs i texten? Det är inget annat än en beskrivning av hur en vuxen person – sannolikt en kvinna – tar en sårbar, traumatiserad pojke alternativt ung man till sin säng för att ”ge honom närhet”. Det är en isande beskrivning av hur en vuxen kvinna utnyttjar en ung man, en pojke, som befinner sig i stark beroendeställning till henne.
Den namnlösa skribenten berättar, målande och känslomättat, hur hon hämtar en pojke, ett ”ensamkommande flyktingbarn” vid tåget. Han är traumatiserad, ångestfylld och knappt talbar. När de kommer hem till henne ger hon honom en smörgås, och låter honom sova på hennes soffa. Berättelsen fortsätter:
”Det blir fler besök, han är placerad på migrationsverkets boende, men får en natt då och då hemma hos mig. Nu funkar inte soffan längre, han får följa med till min säng. Jag textar en vän, hjälp – jag måste ha honom i min säng! Får svar: Det gör vi allihopa, ta det lugnt. Det är så, ge honom närhet, det är det du kan göra. Jag ger honom närhet, han håller mig i ett skruvstäd, så hårt att det gör ont.”
Vad är det egentligen som beskrivs i texten? Det är inget annat än en beskrivning av hur en vuxen person – sannolikt en kvinna – tar en sårbar, traumatiserad pojke alternativt ung man till sin säng för att ”ge honom närhet”. Det är en isande beskrivning av hur en vuxen kvinna utnyttjar en ung man, en pojke, som befinner sig i stark beroendeställning till henne.
https://ledarsidorna.se/2017/06/vilka-overgrepp-sker-pa-de-ensamkommande-har-vi-lart-nagot/
En kort men utmärkt sammanfattning!