2016-01-22, 15:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
Sportjournalist, verksam på C More och syns i kanalens hockeysändningar. Född 1986. Har synliga tatueringar på armarna. I podden Sporthuset, där hon med jämna mellanrum programleder, blev hon enligt egen utsago nästan gråtfärdig när hon hörde att Svenska basketbollförbundet har integrationsprojekt för "nya svenskar".

Mitt omdöme är att hon är intetsägande och substanslös. Vad vet ni om henne? Och namnet?
Citera
2016-03-25, 14:54
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Hennes roll som reporter innebär ju iofs inte att hon ska leverera några större insikter - det är ju något som intervjupersonerna ska stå för.

Hursom, är hon riktigt snygg, lite åt Veronica Maggio hållet.
Citera
2016-03-25, 14:56
Medlem
Dotter till Helena Giertta, PK chefredaktör på Journalisten?
Citera
2016-03-25, 16:06
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Skulle förklara varför hon är där hon är.
Citera
2016-03-25, 17:49
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nepotism verkar vara den vanligaste rekryteringsmetoden. Inte undra på att branschen fördummas i rasande takt.
Citera
2016-04-04, 01:50
Medlem
Systerdotter, tror jag. Såååå dålig är hon inte. Rätt average skulle jag säga. Men visst hjälper det att ha vassa kontakter även i den branschen...
Citera
2017-06-02, 19:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
SHL-spelaren tog av sig kläderna för tv-profilen

Två sportreportrar har sextrakasserats i direktsändning den senaste tiden.

Tyvärr inga ovanliga händelser, menar SVT:s Lovisa Giertta.

Nu berättar hon om när en SHL-spelare gick över gränsen efter en match.

– Han spände blicken i mig och stod där alldeles naken på en armlängds avstånd. Jag kände mig chockad och obekväm, säger hon.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/shl-spelaren-tog-av-sig-kladerna-for-tv-profilen/

Så vilken SHL-spelare och vem är nu denna profil Lovisa Giertta?
Citera
2017-06-02, 22:06
Medlem
Fast hon befinner ju sig i killarnas omklädningsrum.
Frågan är om hon inte överreagerar.

Hur hade det varit tvärtom? En manlig reporter i ett kvinnligt omklädningsrum?
Hade det öht varit möjligt?
Citera
2017-06-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Fast hon befinner ju sig i killarnas omklädningsrum.
Frågan är om hon inte överreagerar.

Hur hade det varit tvärtom? En manlig reporter i ett kvinnligt omklädningsrum?
Hade det öht varit möjligt?

Tror också att hon överdriver. Generellt så är idrottsmän sedan länge vana vid att journalister arbetar i och omkring omklädningsrummet utan att de bryr sig om det utan byter om och duschar som vanligt. Numera när det är en del kvinnor i sportjournalistkåren så kan man inte kräva att idrottsmännen ska uppträda som nunnor i omklädningsrummet utan de ska givetvis kunna byta om och duscha som vanligt.
Citera
2017-06-02, 23:43
Medlem
tcxx646s avatar
Det här med att kvinnliga reportrar kliver rakt in i ett manligt omklädningsrum verkar vara helt ok. Manliga reportrar i ett kvinnligt omklädningsrum sker som regel däremot inte. Men tvärtom är tydligen godtagbart.

Känner en manlig sportjournalist på lokaltidningen i staden där jag bor och han har sagt att om han bevakar en damfotbollsmatch exempelvis så får han knacka på dörren till omklädningsrummet och be någon eller några spelare att komma ut. Att bara kliva rakt in skulle vara otänkbart.

Det är väl så med riksmedia att de gärna är som gamar när det gäller att granska olika grejer. Nu är det machokulturen runt idrotten som ska nagelfaras och då går de all in på det och släpar fram än den ena, än den andra som blivit drabbad.
Citera
2017-06-03, 09:38
Medlem
Superpriviligerad tjej. Långt till vänster. Skulle inte få bekräftelse om hon inte hade detta jobb. Klart hon tar chansen att bli upprörd. Den vita mannen ska sättas på plats så ofta som möjligt.
Citera
2017-06-03, 15:41
Medlem
origamis avatar
Läste idag på nyheterna att hon hade gått in i killarnas omklädningsrum efter någon sportmatch och så hade hon blivit röd i ansiktet då någon kille var naken där i omklädningsrummet.

Kanske hon borde börja arbeta med något annat om sådant stör henne i den branschen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in