2017-05-31, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tråden tippar SCB:s stora partisympatimätning inför torsdagsmorgonen:

Brutenbrygga: 22,6% (+5,1)
FBerntsson: 21,0% (+3,5)
Enoch.Thulin: 20,5% (+3,0)
AdHominem: 20.0% (+2,5)
Flashbackdasen: 19,6% (+2,1)
M Nordström: 19,5% (+2,0)
Hasip: 19,3% (+1,8)
Jumalauta: 19,3% (+1,8)
SingMeToSleep: 19,0% (+1,5)
Tagganer: 19,0% (+1,5)
Sinewave: 19,0% (+1,5)
Mellbergan: 18,8% (+1,3)
8711: 18,5% (+1,0)
Returpapper: 18,5% (+1,0)
Djimmie: 18,3% (+0,8)
Cataphract: 18,2% (+0,7)
Milton-E: 18,2% (+0,7)
ShariaInstructor: 18,0% (+0,5)
Dr Krona: 17,9% (+0,4)
Mr.Woods: 17,7% (+0,2)
Roxyn: 17,6% (+0,1)
Lookalike: 17,5% (+-0,0)
Smoothman: 17,3% (-0,2)
dannee: 16,9% (-0,6)

24 tippande hittills.

Torsdag morgon 1 juni klockan 09.30 gäller det!!

Jag tippar 18,0!
2017-05-31, 08:45
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag tippar 18,0!

18,1% såg ledigt ut. Mitt tips.

SCB brukar underskatta uppstickare.
2017-05-31, 08:59
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
17,8
2017-05-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ligga mycket i det. Jag saxar här från TextTV:

Kanske har han fått lite läckt info om undersökningen?

Om den infon läckt ut till olika partier är det ytterligare ett bevis på vilket korrupt skitland Sverige har blivit. Det skulle inte förvåna mig ett dyft om precis hela skiten är tillrättalagd för att ge regimen bästa möjliga förutsättningar att behålla makten. Regimen = Sjuklövern - understödd av media och maktens män i Bilderberg-gruppen.

Regimens plan A var att M skulle ta tillbaka väljare från SD genom att anamma deras politik och blidka väljarna genom att inbjuda SD till samtal (givetvis bara i ren retorik). Detta misslyckades kapitalt och så gott som ingen Sverigedemokrat återvände till M, istället sjönk M som en sten.

Därför kommer nu plan B skrida till verket och AKB avsättas och bytas ut mot en SD-hatisk dito med massinvandring och New World Order i sikte. Huvudplanen är som alltid att SD(folket) ska förbli maktlösa, detta ska nu lösas genom en blocköverskridande regering efter valet och då måste den (i ord) Sverige-vänliga AKB bort. Precis allt inom svensk politik är ett enda stort skådespel för att ge den Bilderberg-köpta sjuklövern fortsatt makt. SCB och andra regimvänliga institut är bara redskap i mängden, nu när regimen bestämt sig för att AKB ska bort så passar det att sänka M.s siffror lite extra för att "rättfärdiga" hennes avgång.

När den nya SD-hatiska och ultraglobalistiska partiledaren tillträtt kommer siffrorna skjuta i höjden igen.

De som tror att M,C,L,MP,V,KD och S är olika partier med vitt skilda agendor är obotligt dumma.

Det positiva är att hur än regimen vänder sig så har de arslet bak, de kan köpa sig tid men de kan aldrig stoppa bollen som är i rullning.
Senast redigerad av AdHominem 2017-05-31 kl. 09:17.
2017-05-31, 09:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Om den infon läckt ut till olika partier är det ytterligare ett bevis på vilket korrupt skitland Sverige har blivit. Det skulle inte förvåna mig ett dyft om precis hela skiten är tillrättalagd för att ge regimen bästa möjliga förutsättningar att behålla makten. Regimen = Sjuklövern - understödd av media och maktens män i Bilderberg-gruppen.

Regimens plan A var att M skulle ta tillbaka väljare från SD genom att anamma deras politik och blidka väljarna genom att inbjuda SD till samtal (givetvis bara i ren retorik). Detta misslyckades kapitalt och så gott som ingen Sverigedemokrat återvände till M, istället sjönk M som en sten.

Därför kommer nu plan B skrida till verket och AKB avsättas och bytas ut mot en SD-hatisk dito med massinvandring och New World Order i sikte. Huvudplanen är som alltid att SD(folket) ska förbli maktlösa, detta ska nu lösas genom en blocköverskridande regering efter valet och då måste den (i ord) Sverige-vänliga AKB bort. Precis allt inom svensk politik är ett enda stort skådespel för att ge den Bilderberg-köpta sjuklövern fortsatt makt. SCB och andra regimvänliga institut är bara redskap i mängden, nu när regimen bestämt sig för att AKB ska bort så passar det att sänka M.s siffror lite extra för att "rättfärdiga" hennes avgång.

När den nya SD-hatiska och ultraglobalistiska partiledaren tillträtt kommer siffrorna skjuta i höjden igen.

De som tror att M,C,L,MP,V,KD och S är olika partier med vitt skilda agendor är obotligt dumma.

Det positiva är att hur än regimen vänder sig så har de arslet bak, de kan köpa sig tid men de kan aldrig stoppa bollen som är i rullning.

Jag gissar SD får 17% och jag gissar att M får 14% och att C passerar M.

Jag tror mycket av det du skriver kan stämma och jag skulle vilja lägga till delar av SD-toppen i denna rörelse. Rolf Malms krönika och det som följde efter det drog ner byxorna på avpixlat. Det finns sannolikt i delar täta band till SD och samma piska som kontrollerar avpixlat kontrollerar sannolikt också delar av SD. Delar av SD-toppen talar om minskad invandring och inte deportering, en ståndpunkt som inte kommer rädda svenskarna utan bara fördröja slutet.

Att SD är så stora, jag gissar 25-30% idag, ger en indikation om att detta är andelen som hittills i olika grad vaknat och väljer SD eftersom man uppfattar dem som alternativ till "etablissemanget", precis som man valde Trump av samma anledning. Stödet för dessa rörelser växer i västvärlden och kommer göra det i ännu större utsträckning kommande åren. Frågan är vad som händer när de som folket uppfattar ska göra skillnad visar sig vara femte kolonnare?

Kapplöpning mot tiden, ja -men frågan är vilken punkt de strävar mot? UK har 23000 jihadister och totalt ca 29000 militärer. Enligt amerikanska underrättelsetjänsten är 1% av alla "flyktingar" från "Syrien" radikala IS och man bedömer att ca var tredje av alla flyktingar snabbt kan radikaliseras.

Våra politiker trycker in potentiella terrorister/soldater i länderna vilka utgör ett hot mot folket och man gör det trots att stödet för sina partier rasar. Det går emot all logik inom politiken. En berättigad fråga är om vår regering och riksdag fortfarande är att betrakta som legitima eller om de arbetar för främmande makt/intressen
2017-05-31, 10:08
Medlem
TheAlamos avatar
18,5. Nu är SCB kassa i just den här situationen men alltid kul att betta.
2017-05-31, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Jag tror mycket av det du skriver kan stämma och jag skulle vilja lägga till delar av SD-toppen i denna rörelse. Rolf Malms krönika och det som följde efter det drog ner byxorna på avpixlat. Det finns sannolikt i delar täta band till SD och samma piska som kontrollerar avpixlat kontrollerar sannolikt också delar av SD. Delar av SD-toppen talar om minskad invandring och inte deportering, en ståndpunkt som inte kommer rädda svenskarna utan bara fördröja slutet.

Att SD är så stora, jag gissar 25-30% idag, ger en indikation om att detta är andelen som hittills i olika grad vaknat och väljer SD eftersom man uppfattar dem som alternativ till "etablissemanget", precis som man valde Trump av samma anledning. Stödet för dessa rörelser växer i västvärlden och kommer göra det i ännu större utsträckning kommande åren. Frågan är vad som händer när de som folket uppfattar ska göra skillnad visar sig vara femte kolonnare?

Kapplöpning mot tiden, ja -men frågan är vilken punkt de strävar mot? UK har 23000 jihadister och totalt ca 29000 militärer. Enligt amerikanska underrättelsetjänsten är 1% av alla "flyktingar" från "Syrien" radikala IS och man bedömer att ca var tredje av alla flyktingar snabbt kan radikaliseras.

Våra politiker trycker in potentiella terrorister/soldater i länderna vilka utgör ett hot mot folket och man gör det trots att stödet för sina partier rasar. Det går emot all logik inom politiken. En berättigad fråga är om vår regering och riksdag fortfarande är att betrakta som legitima eller om de arbetar för främmande makt/intressen

Citat:

Någonting sådant tror jag med än om jag inte tror att de törs hålla ner SD.s siffror riktigt så lågt, det är trots allt bara drygt ett år till valet.

Vilken krönika syftar du på? Den som ansågs vara antisemitisk?

Huruvida även SD är femtekolonnare är allt för tidigt att säga, att de i nuläget inte pratar så mycket om repatriering handlar som alltid om strategi, de har helt enkelt bedömt att de får svårare att nå det breda folklagret om de uttrycker allt för "radikala" ståndpunkter i nuläget. Jag tror och hoppas dock att de är långt radikalare än de utger sig för att vara, men SD har alltid haft is i magen(en av deras stora styrkor) och kommer invänta rätt tidpunkt innan bomben släpps. Det finns inte på kartan att Karlsson, Åkesson, Jomshof och grabbarna innerst inne vill ha hundratusentals muslimska araber som ränner omkring på våra gator, de vill självfallet bli av med packet lika mycket som vi.

Vi nätkrigare kan uttrycka oss precis hur vi vill utan konsekvenser, men det funkar inte riktigt om man är ett politiskt parti som aspirerar på regeringsmakten. SD vet att folk i gemen inte är i närheten så insatta och "radikala" som tex oss på Flashback, jag har har alltid högaktat SD för deras strategiska finess och förmågan att tänka långsiktigt. Jag litar fullt ut på att de vet vad de gör.
2017-05-31, 10:40
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
SCB:s mätningsperiod är avslutad och den stora partisympatiundersökningen publiceras på torsdag 1 juni klockan 09.30

Ska vi gissa lite vad den kommer att visa?

Jag tror på 18.6%. SCB är tvungna att ge SD en statistiskt säkerställd uppgång, men de håller den så låg som möjligt.
2017-05-31, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Jag tror på 18.6%. SCB är tvungna att ge SD en statistiskt säkerställd uppgång, men de håller den så låg som möjligt.

18.6% är möjligt även om jag själv gissat högre (då jag hoppas att bortfallet minskar i denna mätning).

Det är orättvist att anklaga SCB för att manipulera siffrorna. De har fullständigt öppna med både metod och rådata. De kör en metod som är vetenskapligt beprövad och sedan presenterar de det resultat som de får.

Att de får ett lägre resultat än vad som är rimligt beror inte på att de "håller den så låg som möjligt". Det beror på att de har problem med bortfallet som ger ett systematiskt fel som deras metod inte kan hantera. Det sätt de försöker lösa det på är att minska bortfallet. Lyckas de med det så skall du se att (SD) ökar.
2017-05-31, 11:31
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem

Hmm... det är möjligt att man får äta upp sina ord, men jag är faktiskt benägen att hålla med dig i väldigt mycket av det du skriver. Om vi vanliga dödliga hade sett omfattningen av den korruption, mörkläggning, det påhitt osv som pågår i kulisserna skulle vi alla förmodligen baxna. En sak man också måste hålla i minnet är att SCB är ett rent statligt propagandainstitut, de kommer självfallet att presentera siffror och annan statistik som gynnar etablissemanget och den globala agendan - och dit hör definitivt inte SD. Tycker din tankegång att det inte skulle vara förvånande "om precis hela skiten är tillrättalagd" är sympatisk, det ligger med stor sannolikhet mycket mer i det än vi anar. Nu låter man väl som värsta konspirations- och foliehatten, men det bjuder jag på...
2017-05-31, 11:48
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Den första fetningen: Folket kommer att revoltera - och göra det våldsamt. Inbördes stridigheter i flera länder, därefter fullt inbördeskrig.

Den andra fetningen: Tycker absolut inte att man kan betrakta dem som legitima längre. De har en egen agenda som är synkad med den globalistiska elitens ännu större agenda.

Man skulle kunna diskutera ihjäl sig om dessa frågor, men eftersom denna tråd handlar om SD i opinionsundersökningar får man ta det i en annan tråd. Ingen kan dock förneka att vi lever i spännande tider, där folket och ultraliberala globalister är på rejäl kollisionskurs med varandra - och än mer "spännande" tider lär komma...
2017-05-31, 12:03
Medlem
8711s avatar
Tråden tippar SCB:s stora partisympatimätning inför torsdagsmorgonen:

Brutenbrygga: 22,6% (+5,1)
FBerntsson: 21,0% (+3,5)
Enoch.Thulin: 20,5% (+3,0)
Eternal Glory: 20,3% (+2,8)
AdHominem: 20.0% (+2,5)
Flashbackdasen: 19,6% (+2,1)
M Nordström: 19,5% (+2,0)
Hasip: 19,3% (+1,8)
Jumalauta: 19,3% (+1,8)
SingMeToSleep: 19,0% (+1,5)
Tagganer: 19,0% (+1,5)
Sinewave: 19,0% (+1,5)
Mellbergan: 18,8% (+1,3)
Nycticorax: 18,6% (+0,6)
8711: 18,5% (+1,0)
Returpapper: 18,5% (+1,0)
TheAlamo: 18,5% (+1,0)
Djimmie: 18,3% (+0,8)
Cataphract: 18,2% (+0,7)
Milton-E: 18,2% (+0,7)
ShariaInstructor: 18,0% (+0,5)
Muppliberal: 18,1% (+0,6)
Oilkink: 18,0% (+0,5)
Dr Krona: 17,9% (+0,4)
Kolgrill-ftw: 17,8% (+0,3)
Mr.Woods: 17,7% (+0,2)
Roxyn: 17,6% (+0,1)
Lookalike: 17,5% (+-0,0)
Bennyviking: 17,5% (+-0,0)
Smoothman: 17,3% (-0,2)
Rudyard Kipling: 17,0% (-0,5)
dannee: 16,9% (-0,6)

32 tippande hittills.

Torsdag morgon 1 juni klockan 09.30 gäller det!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in