2017-05-30, 13:03
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drebel
Inget nytt område. Det området söktes igenom i söndags. Dock fanns inte tillräckligt med frivilliga för att göra en 100%ig sökning.

Finns många intressanta ställen däråt, bla ekoparken med många vattendrag och terräng.

Okej, men första gången som de har den platsen som samlingsplats och utgångsläge iallafall då. I alla de tidigare skallgångarna har de ju utgått från återvinningscentralen. Ekoparken är ett viktigt område att söka av helt klart. Även fältet som ligger bakom vårdcentralen och åkrarna på andra sidan järnvägen längsmed Tisarleden. Sedan finns det ju en bit av ekoparken nere bakom området Tallbacken också med terräng.
Citera
2017-05-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Okej, men första gången som de har den platsen som samlingsplats och utgångsläge iallafall då. I alla de tidigare skallgångarna har de ju utgått från återvinningscentralen. Ekoparken är ett viktigt område att söka av helt klart. Även fältet som ligger bakom vårdcentralen och åkrarna på andra sidan järnvägen längsmed Tisarleden. Sedan finns det ju en bit av ekoparken nere bakom området Tallbacken också med terräng.

Du verkar kunna Hallsberg.
Har du inget viktigt för dig i eftermiddag så tycker jag att du ska ansluta och gå på sök.
De gånger jag gått på sök så har jag tänkt att det är viktigare att anhöriga får ett avslut än att min tvätt måste vikas etc.
Citera
2017-05-30, 13:25
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ny skallgång idag klockan 16. Ny samlingsplats den här gången - Hotell Stinsen. Det ligger ca 50 meter från stationen om man går ut på framsidan så alltså ger de sig på ett helt nytt sökområde nu.

Där ser man, jag undrar om de sett något på en övervakningskamera eller liknande som gjort att man nu söker söder om järnvägsstationen. När jag först hörde talas om fallet var ekoparken det första som dök upp i mitt huvud. Jag har själv många gånger haft väntetid i samband med tågbyte i Hallsberg och har då ofta gått söderut där jag hamnat i ekoparken och tagit promenader. Anledningen till att fokus i den här tråden (och själva sökinsatserna) hamnat på området norr om stationen antar jag har att göra med att det var där man fann resväskorna.

Hade jag haft tid och möjlighet hade jag åkt till Hallsberg och deltagit i sökandet. Det vore som sagt skönt för de anhöriga att få ett avslut.
Citera
2017-05-30, 13:29
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drebel
Du verkar kunna Hallsberg.
Har du inget viktigt för dig i eftermiddag så tycker jag att du ska ansluta och gå på sök.
De gånger jag gått på sök så har jag tänkt att det är viktigare att anhöriga får ett avslut än att min tvätt måste vikas etc.

Jag hade gärna varit med, men tyvärr så jobbar jag ända till sena kvällen så jag kan dessvärre inte. Har inte varit ledig vid en enda skallgång, men har jag möjlighet så ansluter jag självklart. Under tiden så håller jag självklart ögonen öppna när jag är i krokarna.
Citera
2017-05-30, 13:49
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jag hade gärna varit med, men tyvärr så jobbar jag ända till sena kvällen så jag kan dessvärre inte. Har inte varit ledig vid en enda skallgång, men har jag möjlighet så ansluter jag självklart. Under tiden så håller jag självklart ögonen öppna när jag är i krokarna.

Källa och länk till kartan.:

Missing People Sweden har lagt till 4 nya foton.

ÖREBRO/HALLSBERG SKALLGÅNG:

Hjälp oss och anhöriga att hitta 22-årige Patrik som är försvunnen sedan den 22 maj 2017.

DATUM: Tisdag 30 maj 2017.

TID: 16.00.

Patrik är deprimerad och troligtvis förvirrad. Påträffar du Patrik så behöver han tas väl om hand.

SAMLING: Bakom Hotell Stinsen i Hallsberg.

LÄNK TILL KARTAN: https://goo.gl/maps/MsYhc3qvbaz

KONTAKTPERSON VID SÖKET: Per 070-609 29 58

ÖVRIGT: Det går utmärkt att ansluta senare för den som inte hinner till kl 16!
Citera
2017-05-30, 17:34
Medlem
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/ny-sokinsats-efter-forsvunne-patrik-i-hallsberg-finns-folk-som-har-sett-unga-man-som-de-tycker-likna r-honom

Ny artikel i NA
Citera
2017-05-30, 18:14
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Han har 500 vänner på Facebook? Särskilt ensam av sig kan knappast ha varit i Falun, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/ny-sokinsats-efter-forsvunne-patrik-i-hallsberg-finns-folk-som-har-sett-unga-man-som-de-tycker-likna r-honom

Ny artikel i NA
Glöm inte att citera.
Citera
2017-05-30, 18:56
Medlem
Browngreeneyess avatar
Patrik har ett relativt vanligt utseende någon kan ju ha misstagit han för någon annan. Hoppas dom såg han i alla fall..
Citera
2017-05-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Oerhört tragiskt om killen vilket jag misstänker vandrat någonstans ut i bergslagen och avslutat sitt liv.

Bergslagen? Då får han gå långt.
Citera
2017-05-30, 19:32
Medlem
Jag vet inte om detta är OT, men finns det statistik över hur många personer som försvinner varje år i Sverige samt hur många som återfinns levande/avlidna? Kollar man Missing Swedens Facebook känns det ju som VÄLDIGT mycket folk försvinner varje år.
Citera
2017-05-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rexus
du ser, du känner till fallet. jag va osäker på tiden. men vet att det va ett tag, trodde det bara var veckor.

Han försvann 21/2-11 och hittades 6/8-11, hoppas Patrik hittas snart! Så fruktansvärt med ovisshet för anhöriga!!
Citera
2017-05-31, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Han har 500 vänner på Facebook? Särskilt ensam av sig kan knappast ha varit i Falun, eller?

Kan någon av dessa finnas på denna ort. Sen har det väl inte framkommit om det finns någon på skolan i Falun som har anknytning till Hallsberg.

Patrik kanske inte hade för avsikt att åka till Malmö. Utan besöka någon i Hallsberg. Eftersom föräldrarna pröjsade biljetten kanske det inte blivit något biljett om han uppgivit denna ort som resmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in