2017-05-29, 19:01
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Men eftersom de tagit så kraftfullt avstånd från JDG så vore att ta tillbaka JDG som diskvalificera sig själva.

" När någon av våra närmaste bryter mot dessa grundläggande principer vore det därför hyckleri från vår sida att fortsätta upprätthålla kontakten med den personen. Den nationella oppositionen har alldeles för många gånger sett mellan fingrarna med antisocialt och ickenationellt beteende, och Motgift vill inte gå i den fälla som så många andra gått tidigare."

Självklart gjorde dom rätt, helt klart! Det ända att göra va att ta avstånd från JDG. Björn skulle absolut inte ställa sin plats till förfogande, hade varit helt absurt.

Tycker även att Björn är favoriten i Motgiftgänget så hade nog tagit det ännu hårdare om han valt att lämna.

Hela grejen är så färsk så egentligen är det svårt att säga nånting om det hela mer, men hoppas ändå att alla inblandade kan sätta sig ner när tiden är mogen och reda ut det hela. Om det blir så får framtiden utvisa.
Citera
2017-05-29, 19:09
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Självklart gjorde dom rätt, helt klart! Det ända att göra va att ta avstånd från JDG. Björn skulle absolut inte ställa sin plats till förfogande, hade varit helt absurt.

Tycker även att Björn är favoriten i Motgiftgänget så hade nog tagit det ännu hårdare om han valt att lämna.

Hela grejen är så färsk så egentligen är det svårt att säga nånting om det hela mer, men hoppas ändå att alla inblandade kan sätta sig ner när tiden är mogen och reda ut det hela. Om det blir så får framtiden utvisa.

Jag håller med. JDG gjorde något riktigt ruttet, men samtidigt har han bidragit med mycket, tagit Motgift till en annan nivå, en annan läse/lyssnarkrets(mig inräknat). Jag är inte så het på det gamla skinnskalle-köret.
Citera
2017-05-29, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Nu är ju inte Motgifts redaktion en samling på hundratals anställda, utan mer en handfull skara vänner som driver detta.

Jag tror att om Björn kan förlåta honom när det gått en tid så kommer han tillbaka.
Sen är det ju den där detaljen att man inte kan mässa om moral och absolutism (den filosofiska inriktningen, inte den alkoholpolitiska) när det gäller andra och sedan själva vara lite sisådär så fort det gäller den egna kamratkretsen.

Det som skiljer nationellt sinnade från resten av den degenererade pöbeln är moralen, eller åtminstone ambitionen att ha moralen. Detta avspeglar sig i allt, men inte minst i undvikandet av porr och degenererande kultur och i de uppbyggliga konsterna som exempelvis träningen och bildningen. Moralen är viktig. Predikar man detta går det sedan inte att halka på koncepten själva. Då försvinner trovärdigheten.
Citera
2017-05-29, 19:22
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Sen är det ju den där detaljen att man inte kan mässa om moral och absolutism (den filosofiska inriktningen, inte den alkoholpolitiska) när det gäller andra och sedan själva vara lite sisådär så fort det gäller den egna kamratkretsen.

Det som skiljer nationellt sinnade från resten av den degenererade pöbeln är moralen, eller åtminstone ambitionen att ha moralen. Detta avspeglar sig i allt, men inte minst i undvikandet av porr och degenererande kultur och i de uppbyggliga konsterna som exempelvis träningen och bildningen. Moralen är viktig. Predikar man detta går det sedan inte att halka på koncepten själva. Då försvinner trovärdigheten.

Ja dubbelmoralen lyser igenom lite väl ibland när det gäller Motgiftsgänget, syftar främst på deras kroppsform och träning, nånting stämmer inte där. Och nu har Jonas syndat ganska så ordentligt kan man lungt säga. Först det här med alkoholproblemen och nu detta. Möjligt att det bägge hänger ihop. Så håller med dig helt klart.
Citera
2017-05-29, 19:26
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jag håller med. JDG gjorde något riktigt ruttet, men samtidigt har han bidragit med mycket, tagit Motgift till en annan nivå, en annan läse/lyssnarkrets(mig inräknat). Jag är inte så het på det gamla skinnskalle-köret.

Exakt samma för mig. Är för ung för att minnas Skinheadkulturen för när en annan växte upp så va den så gott som död. Det som fått upp mina ögon för den nationella rörelsen är just sådana människor som Jonas. Därför är det extra viktigt att försöka hålla i dessa, för det är inte någon subkultur som drar till sig människorna till rörelsen idag.
Citera
2017-05-29, 19:27
Bannlyst
Där begick motgift nyss självmord. För oss som varit med sen start, så är Pastorn och Hajens svek mot Jonas ofattbart. Utan Jonas hade "Radio Framåt" varit en lika menlös podd om "radio realism".

Att man ens överväger att ta med Expo-avhoppar Björkkuk från början är brist på dåligt omdöme om man inte är haschrökande bedragare som Dan Eriksson.

Att sen välja en judas istället för mannen som ser till att du DAN kan sitta i Tyskland och äta ost och pimpla vin är skandal.

Dan Eriksson och Magnus Söderman bör ses folkförrädare i klass med Palme. Reinfeldt och grabbarna.
Jimmie Åkesson har tom mer heder än kräk som Pastorn och Hajen.

Att sen det sitter påstådda NS:are i tråden och tycker kuksugaren (Förmodligen bokstavligt talat) Marcus Folin borde ersätta Jonas är en sådan stor skam att Hitler vrider sig i graven.

Hell Jonas De Geer, vi är med dig överallt!
Senast redigerad av Roland.Andersson 2017-05-29 kl. 19:37.
Citera
2017-05-29, 19:35
Medlem
NirvanAs avatar
De säger nu att JDG "inte var intresserad av att lösa det med Björn".. han hade mellan fredag-söndag på sig men var ointresserad.
Citera
2017-05-29, 19:35
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Vad tror ni om att ta in Conrad som ersättare, det skulle nog uppskattas av "vissa" här.

Inte mycket att säga om detta i övrigt. Har i Ingrid & Conrad tråden uttryckt frågetecken kring Jonas vad gäller hans omfamnande av katolicismen och detta övertygar bara åtminstone mig ännu mer om att något inte står riktigt rätt till med människan. Vem beter sig så här? Som sagt, han fick en chans till nystart i.o.m flytten och hade alla möjligheter att åstadkomma någonting bra, och så går han och bara förstör allt - både för sig själv, projektet och kollegorna. Vet inte vem denna kvinna är men hon måste vara något alldeles speciellt om man bara är beredd att släppa allt på det sättet.

Personligen kommer jag inte sakna honom nämnvärt då mina favoriter i podden ändå är Dan och till viss del Magnus. Visst innebär avbräcket att projektet förlorar de intellektuella muskler som man ändå får medge att Jonas bidrog med men jag kommer med nöje fortsätta följa Motgift trots det här beskedet.

Nej, Conrad skulle inte funka som ersättare. Conrad är en väldigt trevlig person med bra radioröst, men någon intellektuell gigant är han inte.

Jag kommer såklart också att fortsätta att följa Motgift, men jag är övertygad om att redaktionen måste stärkas/kompletteras på ett intressant sätt för att man på sikt ska fortsätta att vara konkurrenskraftiga. Till skillnad mot när Radio Framåt startade så finns det flera och bra poddar idag.
Citera
2017-05-29, 19:40
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland.Andersson

Att sen det sitter påstådda NS:are i tråden och tycker kuksugaren (Förmodligen bokstavligt talat) Marcus Folin borde ersätta Jonas är en sådan stor skam att Hitler vrider sig i graven.

Hell Jonas De Geer, vi är med dig överallt!

Att Marcus Folin ska ersätta Jonas är det nog ingen direkt som tror, men att han kan fylla ut sändningarna fram till en lösning är klar funkar helt klart för mig.
Citera
2017-05-29, 19:47
Bannlyst
Detta är alltså motgifts nya gigant http://expo.se/2003/jag-hoppar-av_719.html

Känns stabilt, ni som vill vara anonyma med era åsikter bör genast ta bort era konton/medlemskap från motgift nu när de anställt en expoit.
Citera
2017-05-29, 19:50
Medlem
Antagonist88s avatar
Är det bara jag eller känns inte detta mer och mer som ett enda stort skämt?
Citera
2017-05-29, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roland.Andersson
HAha "förrädare" kommer från kille som satt hemma hos mamma och runkade till bilder på Paula Bieler 2016.
Det är bra att du kommer med diverse påståenden sådär. Du visar verkligen vilken lögnhals du är. Och lögnhalsar som figurerar i sådana här sammanhang, framförallt genom att kasta ur sig tramsiga inlägg som ovan, har bara ett enda syfte - att så osämja. Du försöker tutta fyr lite här och där och hoppas att det tar eld någonstans.

Du är inget annat än en vänsterextremist som är full av skit och som försöker så osämja. Du bör ignoreras, vilket jag kommer att göra från och med nu.

God kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in