2017-05-22, 21:37
Medlem
Tack TheyKeymaker för svaret! Jag ska tillägga att jag absolut inte tror på sierskor eller att denne skulle vara en potentiell mördare. Tyckte bara att det är spännande att pappan och syster dyker upp på den plats som Mats sedan dyker upp på barbröstad.
Det känns så planerat på ett sätt jag inte riktigt fattar varför?
Och att bägge gångerna var syskonen Gauffin på plats på sitt landställe. Det är ju också en slump (eller är det?) Mats kanske visste att dom skulle vara på plats? Pappan kanske sagt det till Mats efter att ha samtalat med Gauffin när dom var där typ "hur ofta är ni här då?" Och vidarebefordrat det till Mats.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-22 kl. 21:40.
Citera
2017-05-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
(hon sade däremot att Linda var vid liv och att hon trodde att Linda fick mat av de som fört nort henne - känner vi igen den storyn :-) ?).

Ja, mat tycks vara en 'röd tråd' genom mysteriet. Pepparbiff, friterade räkor, matsedel för en hel månad mm.

Citat:
Victoria berättar att hon tycker att det var så att Mats ville bestämma och hon berättar om när det gäller inköp av mat så planerade Mats vad de skulle äta för mat. Han planerade i almanacka i förväg tex för en hel månad och Victoria upplevde detta mycket konstigt för hon visste inte vad hon ville äta om en vecka.

Ovanstående citat är från förhör med ex-frun Victoria:

(FB) Den blivande bruden är försvunnen. Linda Chen-fallet
Citera
2017-05-22, 22:53
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Han blev intervjuad 6/8-2009 i Expressen!
Haha älskar hur selektiv du är när du väljer källor. Det som står i fup verkar du inte vilja ta in/förstå, men det som Mats George Alm säger och vad som står i Expressen litar du blint på
Citera
2017-05-22, 23:24
Medlem
Fagro - har du ens varit i Falun eller åkt från Falun till Rättvik?

Efter Bjursås är vägen pisstråkig -sannolikheten för att man spontant skulle känna att, just här börjar jag leta efter en person som försvunnit i centrala Falun , är minimal - att Mats dessutom lyckas pricka in platsen och lyckas leta där Linda senare hittas på en 5mil lång sträcka är ju så fantastiskt så man nästan svimmar .
Vad är en nål i en höstack jämfört med detta liksom?
Birkan Tore från tv-serien det okända/ räddad av änglar borde ju tillkallas ( har inte hon som leder det programmet köpt en stuga i Leksand förresten) men inte ens de är imponerad av Mats tydliga gåva att finna döda.

Kan du inte känna att det är lite osannolikt i alla fall att lyckas med en sådan prestation (du kan ju provåka vägen på googlemaps) ?!?
Citera
2017-05-23, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Ja, mat tycks vara en 'röd tråd' genom mysteriet. Pepparbiff, friterade räkor, matsedel för en hel månad mm.

Ovanstående citat är från förhör med ex-frun Victoria:

Tyder ju på att han är grav asperger eller har mild autism utan att ha grävt i hans personlighet.. Är personligen rätt ny i att intressera mig i detta fall. Det flög förbi mig i en tid där jag genomgick akademisk korvstoppning..
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-23 kl. 03:48.
Citera
2017-05-23, 06:46
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Jag kan se att Singlestar och klarsyn börjar backa. Det är svårt att bortse från skopolaminet .

När vi kommit så här långt gäller det bara att ringa in rätt gulingar, gulingar som polisen säkert har i sina papper och gulingar som är en samhällsfara för alla. Alla kineser är inte mördare men alla mördare i detta fall är kineser.

Vi har gänget i Paris, vi har användaren ACE på svenska mord att börja nysta i.
Citera
2017-05-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Jag kan se att Singlestar och klarsyn börjar backa. Det är svårt att bortse från skopolaminet .

När vi kommit så här långt gäller det bara att ringa in rätt gulingar, gulingar som polisen säkert har i sina papper och gulingar som är en samhällsfara för alla. Alla kineser är inte mördare men alla mördare i detta fall är kineser.

Jag är rätt insatt i medicin, så du menar att skopolamin har givits innan Mats hamnat i bakluckan? Eller var kommer skopolamin in? Jag kan ge dig lite fakta om substansen om du ger mig tillfälle och vilken effekt det hade, enligt dig.
Ser fram emot svar.
Citera
2017-05-23, 07:20
Medlem
Judensaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Jag är rätt insatt i medicin, så du menar att skopolamin har givits innan Mats hamnat i bakluckan? Eller var kommer skopolamin in? Jag kan ge dig lite fakta om substansen om du ger mig tillfälle och vilken effekt det hade, enligt dig.
Ser fram emot svar.

Vill du försöka inbilla oss att den svenska polisen är smartare än den franska? Den franska polisen kunde inte klura ut vad som hänt dessa människor som fått sina liv i spillror. Det var en bekant till en polis som av en ren händelse fattade att det måste röra sig om skopolamin.

Så allt snack om att sjukvården testat för skopolamin eller skulle fattat det ger jag ingenting för. Sorry.
Citera
2017-05-23, 07:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101

Du verkar tro att det här med att Mats skulle vara drogad är en ny tes i Trädkramarnas värld. Det är det emellertid inte. Detta har diskuterats i flera år i denna tråd och det slogs bort då som nu som rent nosens, då det är nonsens.

Det är alltså inte något som skulle få varesig SingleStar eller Klarsyn att "backa". Det är bara tröttsamt att se upprepningarna hela tiden.

Gänget i Paris eller Alfons Åberg - Lika sannolika som ansvariga för Linda Chens död.

Lindas mördare heter Mats Alm och snaran börjar dras ihop nu hos Alm JR och Alm SR. Vi vet det. Vi vet att Lindas liv inte blev taget av några kineser och att hon inte har beställt ett mord på sig själv.
Vi vet att det är Mats Alm som står ansvarig för Lindas död och snart vet ni Trädkramare också det.
Citera
2017-05-23, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Vill du försöka inbilla oss att den svenska polisen är smartare än den franska? Den franska polisen kunde inte klura ut vad som hänt dessa människor som fått sina liv i spillror. Det var en bekant till en polis som av en ren händelse fattade att det måste röra sig om skopolamin.

Så allt snack om att sjukvården testat för skopolamin eller skulle fattat det ger jag ingenting för. Sorry.

Fortfarande inte fått vilken effekt ni tror att skopolamin ska ge.
Du kan få något här; i ambulans är pupiller små vid ljuskontroll av pupill hos Mats. Skopolamin ger mydriasis (vidgade pupiller). Vi kan utesluta detta.
Fortsätt gärna som ni vill med kineserna. Men skopolamin-historien går jag inte på.
Citera
2017-05-23, 07:26
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau

De besitter mer kunskap än anonyma postare på flashback, det är ju ett som är säkert iaf.
Citera
2017-05-23, 07:32
Medlem
Judensaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Fortfarande inte fått vilken effekt ni tror att skopolamin ska ge.
Du kan få något här; i ambulans är pupiller små vid ljuskontroll av pupill hos Mats. Skopolamin ger mydriasis (vidgade pupiller). Vi kan utesluta detta.
Fortsätt gärna som ni vill med kineserna. Men skopolamin-historien går jag inte på.

Kan ge, de flesta effekter uppträder ca 1-2 timmar efter man ätit/andats skopolamin. Vi vet inte när Mats fick detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in