Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 19:02
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är Tovas pappa som sagt det till media. Att Billy sa att Tova åkte till festen med någon hon kontaktat i en skjutsgrupp. Det har också stått taxi, men skjutsgrupp (svarttaxi?) tror jag är mer troligt. Det är ganska dyrt att åka vanlig taxi långa sträckor. Skulle tro de flesta i området använder en skjutsgrupp.
Hoppas inte den här skjutsgruppen tar alla polisens resurser när skattemyndigheten får reda på det.

O.t. det här telefonsamtalet till en kompis har återkommit gång på gång i tidningar och i TV4 av Aro.
Det kommer tillbaka gång på gång i tråden också men fortfarande vet jag inte vad jag ska tro.
Citera
2017-05-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej. Trodde han kunde få ge lösenordet till sin advokat eller något som skulle stänga ner den. Men han kanske inte får det.

Han är knappast medveten om alla kommentarer. Jag visste själv inte att utomstående kan kommentera på andras Facebook, men hade visst en inställning själv som omöjliggjorde det, fast den verkar han missat/tagit bort.
Citera
2017-05-18, 19:07
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Tror MGMs vänner kommer att bli helt avskrivna ganska snart. Hoppas att inte allt för många av deras vänner hann vända sig emot dem på deras Facebook. 😕

...Men om man ska se det från den ljusa sidan, nu vet de vilka som är deras riktiga vänner. 😏

Vet någon något om MGMs mamma? Såg nått långt bak i tråden om att MGMs pappa var en riktig jävel han med. Skulle inte bli förvånad om MGMs barndom inte var så bra. Någon har väl lärt honom att våld är normalt i ett kärleksförhållande...
Citera
2017-05-18, 19:09
Medlem
Browndawgs avatar
Dom verkar ha säkrat mobiltrafiken (data) och samtal från mordnatten iallafall. Om jag hörde rätt på nyheterna nyss. Men det är ju ingen skräll men bra att detta är säkrat.
Citera
2017-05-18, 19:13
Medlem
Här är exets kriminella förflutna:
- December 2012: Körde i över 100 – med en traktor
- Mars 2014: Spår av narkotika i urinen "av misstag"
- November 2015: Körde påverkad
- Mars 2017: Misshandlade Tova

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/misst%C3%A4nks-ha-m%C3%B6rdat-tova-%E2%80%93-h%C3%A4r-%C3%A4r-exets-kriminella-f%C3%B6rflutna/ar-BBBgGeQ?li=BBqxCu3&ocid=mailsignout
Citera
2017-05-18, 19:14
Medlem
pippilongbongs avatar
STOR ELOGE TILL DENNA SNUBBE !
RIP TOVA.

https://minfil.org/c9B1G1b5b2/Screenshot_20170518-193021.jpg
Senast redigerad av pippilongbong 2017-05-18 kl. 19:33. Anledning: Fel länk
Citera
2017-05-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Tror MGMs vänner kommer att bli helt avskrivna ganska snart. Hoppas att inte allt för många av deras vänner hann vända sig emot dem på deras Facebook. 😕

...Men om man ska se det från den ljusa sidan, nu vet de vilka som är deras riktiga vänner. 😏

Vet någon något om MGMs mamma? Såg nått långt bak i tråden om att MGMs pappa var en riktig jävel han med. Skulle inte bli förvånad om MGMs barndom inte var så bra. Någon har väl lärt honom att våld är normalt i ett kärleksförhållande...

Såg att det ramlade bort 5-10 vänner på alla tre under helgen, dock inget dramatiskt frånfälle.
Citera
2017-05-18, 19:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Tror du på allvar att de aldrig haft fel förr? Men som svar på din fråga: Nej, jag tror inte de häktar honom för mord om han är oskyldig men samtidigt så bedömer jag att jag vet för lite för att känna mig 100% på att han är skyldig för det. Varav min sista mening.

Mest troligt är han det.

Just det här fallet känns mer glasklart än somliga mordfall. Om Billy bott mitt i en stad, så hade han sagt att Tova gick vid den och den tiden. Hon ville inte ta taxi utan gå hem. Och genast blir det osäkert om han är mördaren eller bortrövanden även om det som regel är så att den sista som bevisligen kan sägas ha sett en kvinna är hennes mördare och bortrövare. I synnerhet om hon hsr elker haft en relation till den mannen. Men som sagt var hon gick ut ur lägenheten och glömde telefonen hos exet alternativ hade slut ström i den. Och plötsligt är hon totalt försvunnen.

I det här fallet var hon på samma gård som sitt ex som misshandlat henne förut och är svartsjuk. Han erkänner att hon var där. Hon har dessutom pratat i telefon med en kompis när hon var där. Men - och detta är den stora skillnaden mellan stad och land - det är långt mellan husen, det är en bra bit från en centralort, det är dyrt att ta taxi och det går inte att promenera iväg bara si så där.

Ett alternativ att ta sig därifrån är en skjutsgrupp på nätet. Billy säger att Tova åkte från honom i en sån bil. Hon måste ha tagit kontakt med sin mobil till skjutsgruppen som förmodligen var på Facebook. Kanske ringt, pratat på Facebook, via messenger eller sms. Inte så svårt att kontrollera. Trots att hon åkte därifrån hittades hon mördad i vattnet utanför honom. Och han sitter häktad trots att det inte borde vara så svårt att kolla upp om skjuts. Visst det skulle kunna vara skjutsaren som dödade henne. Men varför då inte åka därifrån med kroppen och dumpa den i skogen? Varför ta risken att gå genom skogen eller genom Billys gård med ett lik i famnen ? Och tänk om de enda som erbjöd skjuts den kvällen var kvinnor? Skulle en kvinna orkat bära Tovas kropp genom skogen? Och varför skulle hon döda Tova?

GW Persson brukar säga att man ska inte krångla till det hela så mycket. Det är oftast det enkla och självklara som stämmer. Kvinnor blir som regel dödade av ett ex eller en partner. Finns det ett ex i närheten? Ja, i samma hus. Har han varit våldsam mot henne förut? Ja, flera gånger. Vem var denn sista som säger sig ha sett henne? Exet. Var hittades hon? I sjön utanför exets hus. Finns det någon förutom exet som påstår att hon åkt från huset? Nej.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-18 kl. 19:25.
Citera
2017-05-18, 19:20
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Här är exets kriminella förflutna:
- December 2012: Körde i över 100 – med en traktor
- Mars 2014: Spår av narkotika i urinen "av misstag"
- November 2015: Körde påverkad
- Mars 2017: Misshandlade Tova

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/misst%C3%A4nks-ha-m%C3%B6rdat-tova-%E2%80%93-h%C3%A4r-%C3%A4r-exets-kriminella-f%C3%B6rflutna/ar-BBBgGeQ?li=BBqxCu3&ocid=mailsignout
Den sista punkten har han inte blivit dömd för.
Citera
2017-05-18, 19:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej. Trodde han kunde få ge lösenordet till sin advokat eller något som skulle stänga ner den. Men han kanske inte får det.

Billy vet inte om att andra skriver på hans Facebook och jag är osäker på om advokaten får berätta det (Billy har ju restriktioner). Likaså kanske inte en advokat får vara och greja med en klients Facebook. Billys facebbok kan möjligtvis vara bevismaterial.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-18 kl. 19:26.
Citera
2017-05-18, 19:25
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Den sista punkten har han inte blivit dömd för.
Denna misshandelsanmälan är alltså upptagen men inte inlämnad till åklagaren eller ?
Citera
2017-05-18, 19:27
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Denna misshandelsanmälan är alltså upptagen men inte inlämnad till åklagaren eller ?

Den är ihopslagen med denna mordförundersökning nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in