2017-05-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av togu
Jag är tjänsteman i nämnda kommun och jag önskar verkligen att få tjänstemannaansvar, i dag är mina åsikter och kunnande endast rådgivande för politikerna och det kan högaktningsfullt skita i vad jag och mina kollegor säger för att sen göra som de vill och behagar (samt även gynnar sig själv bäst) även om det strider mot gällande regler och lagar.
Det som visades på uppdraggranskning är inget nytt för oss och det finns mycket mer att hitta i arkiven, arbetsmiljön i kommunhuset är på grund av detta så dålig att de flesta slutar efter några år, utfrysning och ren mobbning från inblandade i Khalifa-Karademirgänget pågår ständigt.

Berätta gärna mer!
Citera
2017-05-08, 23:50
Medlem
Utbrytarens avatar
I Tyskland ger man uttryck för viss oro att syrianer/syriansk maffia via socialdemokratin ska infiltrera även tyska städer.

Blogg idag: In Sigtunafjärden (Schweden) hat eine Art syrische Mafia die Sozialdemokratie übernommen: https://nixgut.wordpress.com/2017/05/08/in-sigtunafjrden-schweden-hat-eine-art-syrische-mafia-die-sozialdemokratie-bernommen/
Citera
2017-05-08, 23:55
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Det ska bli intressant att se hur det fortlöper med revisionen. Revisorerna verkar minst sagt vara oense.
Citera
2017-05-08, 23:58
Medlem
Utbrytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togu
Jag är tjänsteman i nämnda kommun och jag önskar verkligen att få tjänstemannaansvar, i dag är mina åsikter och kunnande endast rådgivande för politikerna och det kan högaktningsfullt skita i vad jag och mina kollegor säger för att sen göra som de vill och behagar (samt även gynnar sig själv bäst) även om det strider mot gällande regler och lagar.
Det som visades på uppdrag granskning är inget nytt för oss och det finns mycket mer att hitta i arkiven, arbetsmiljön i kommunhuset är på grund av detta så dålig att de flesta slutar efter några år, utfrysning och ren mobbning från inblandade i Khalifa-Karademirgänget pågår ständigt.
Jag har hört detsamma från en del källor (bl.a. tjänstemän som du) inom antal kommuner. Utfrysning är ganska vanligt.
Ismet Karademir i Sigtuna är både en riktigt opålitlig orm, en slemmigt hal ål och fult dominerande spindel. Häpnadsväckande att han fått hålla på. Och att kommunalrådet Ibrahim Khalifa (S) sjukskrivit sig är ett väntat taktiskt (syrianskt) spel för galleriet.

Hoppas Sigtuna och Socialdemokraterna kan klara av att rensa upp i kommunen: att man lyckas avlägsna så mycket som möjligt av den syrianska klanpolitiken, en ohälsosam politik vilken kan liknas vid en cancerböld i röven på kommunen.
Senast redigerad av Utbrytaren 2017-05-09 kl. 00:10.
Citera
2017-05-09, 18:28
Medlem
Rykten som nåt ända till 'löten' gör gällande att en syriansk skyltat bil av högre exklusivt värde brunnit upp/ner i Märsta (Tingvalla området)
Nån som vet mer om det.... och varför skulle en syriansk skyltad bil stå parkerad där, om inte...!?
Citera
2017-05-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Rykten som nåt ända till 'löten' gör gällande att en syriansk skyltat bil av högre exklusivt värde brunnit upp/ner i Märsta (Tingvalla området)
Nån som vet mer om det.... och varför skulle en syriansk skyltad bil stå parkerad där, om inte...!?

Det ryktet har även nått hit halvvägs upp till Norrland. Det ryktet säger också att det är Ismet Karademirs bil.
Citera
2017-05-10, 09:14
Medlem
togus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
Berätta gärna mer!

En ganska färsk incidens som pågått några år är en person på stadsbyggnadskontoret som följt lagar och regler vad gäller tillstånd och lov, denna person har under flera år trakasserats och särbehandlats av sin närmaste chef för just detta vad gäller "syrianska" ärenden. I dagarna har denna person via advokat (då facket också verkar köpt) fått ut ett års avgångsvederlag och slutar för att orken tagit slut.

Just nu pågår också en verksamhetsförändring för drift och underhåll vad gäller stadsbyggnadskontorets åtaganden, denna förändring kommer, vad jag fått se/höra, att innebära att stora delar av ekonomin och skötseln inte längre går att kontrollera eller följa upp för resten av förvaltningen eller högre upp. Min personliga farhåga är att dessa pengar kommer att hamna i någon utomståendes ficka (syrianerna verkar ligga nära) utan någon större motprestation i slutändan. Eftersom jag är nyfiken av mig har jag granskat ekonomin för drift och underhåll och konstaterat att de senaste fem åren har den posten vid årets slut "lämnat tillbaka" mellan 12-15 miljoner varje år, jag är säker på att när verksamhetsförändringen gått igenom så är dessa pengar plötsligt noll.

Då chefen för stadsbyggnadskontoret är relativt färsk så har denne lurats i historiska saker som inte är korrekta samt även undanhållits information så att fel beslut tagits. När detta nu påtalas från flera håll av de gamla på förvaltningen blundar man bara och kör vidare.
Senast redigerad av togu 2017-05-10 kl. 09:20. Anledning: mer information
Citera
2017-05-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
Exakt samma som jag tänkt idag. Hur i helvete kan syrianen kunnat haft kackerlackor på restaurangen sedan 2012 utan att ha fått stänga för gott? 7 år!?

Det måste handla om att han heter Karademir och att dom som jobbar på Hälsoskyddskontoret är lika insyltade i det hela som resten av socialdemokraterna.
Vilka äger dom flesta restaurangerna i den där kommunen?

Syrianerna!

Grejen är att redan tidigt 2000-tal bojkottade jag och många andra Arlanda-anställda Alfredos pga deras kackerlacksproblem, odrägliga personal och allmänt vidriga mat. Jag slutade på Arlanda 2003 så ni kan tänka er hur länge dessa kräk har serverat pestsmittad mat gjord på halvfabrikat.

Såg ägaren vid flera tillfällen gå iväg från restaurangen med påsar som såg ut att innehålla sedlar (skatteåterbäringen säkert ).

Frågan är hur dessa svin har klarat sig så pass länge från alla möjliga myndigheter?

En annan sak jag kom att tänka på när jag såg Uppdrag granskning var att när Anders Johansson berättade om det s k fribrevet samt markförsäljningen till deras moské fick jag vibbarna av att han kände att han hade gjort fel men kunde inte ha gjort på något annat sätt än att ge syrianerna det dem ville ha. Nästan som att han gjorde bäst i att lyda deras order, annars...
Citera
2017-05-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Det ska bli intressant att se hur det fortlöper med revisionen. Revisorerna verkar minst sagt vara oense.
Hur har det gått med revisionen när blir de klara ?
Citera
2017-05-16, 09:37
Medlem
Och skiten fortsätter: http://www.unt.se/sigtunabygden/anklagelser-om-maktmissbruk-4652263.aspx

"Ibrahim Khalifa och tidigare partikollegan Anders Fällmar anklagas för maktmissbruk i en bostadsrättsförening där de sitter i styrelsen.
Flera personer som bor i bostadsrättsföreningen Tallen där kommunalrådet Ibrahim Khalifa (S), hans sambo samt partikollegan Anders Fällmar (S) sitter i styrelsen, riktar kritik mot styrelsen och menar att Khalifa och Fällmar har utnyttjat sin ställning och givit varandra fördelar."
Citera
2017-05-16, 13:18
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommySthlm
Hur har det gått med revisionen när blir de klara ?

Vet faktiskt inte.

I pappersutgåvan (finns som pdf med om man söker : sbmt ) inleds artikeln med:

Kommunens revisorer är oense om de ska granska anklagelserna om vänskapskorruption inom Socialdemokraterna i Sigtuna.

"" -Så länge jag är ordförande kommer det inte att ske någon utredning av det här, det ingår inte i vårt uppdrag att granska politiker, säger Mats Welander (M). ""

Som jag förstått det så består revisionen av sex delegater varav en är emot utredning och det är tillika ordföranden, Mats Welander.

Orkar inte försöka sätta mig in i detta men det kan ha varit så att när t.ex. kommunen sålde mark för en krona till syrianska föreningen fanns denne Mats W. med på nåt hörn. Då som politiker och nu som revisor.

Länkar om jag hittar nåt intressant.
Citera
2017-05-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Vet faktiskt inte.

I pappersutgåvan (finns som pdf med om man söker : sbmt ) inleds artikeln med:

Kommunens revisorer är oense om de ska granska anklagelserna om vänskapskorruption inom Socialdemokraterna i Sigtuna.

"" -Så länge jag är ordförande kommer det inte att ske någon utredning av det här, det ingår inte i vårt uppdrag att granska politiker, säger Mats Welander (M). ""

Som jag förstått det så består revisionen av sex delegater varav en är emot utredning och det är tillika ordföranden, Mats Welander.

Orkar inte försöka sätta mig in i detta men det kan ha varit så att när t.ex. kommunen sålde mark för en krona till syrianska föreningen fanns denne Mats W. med på nåt hörn. Då som politiker och nu som revisor.

Länkar om jag hittar nåt intressant.

Tror att du missuppfattar lite. Mats Welander tillhör moderaterna, Ibrahim Khalifa socialdemokraterna. Den som vill utreda är David Lundqvist (S), som vill göra utredningen för att rentvå Khalifa, och även det tidigare kommunalrådet Anders Johansson (S). Denne Lundqvist, tror han är tidigare S-ordförande, skrev för övrigt häromdagen en insändare på marsta.nu där Ibrahim Khalifa påstods vara "en föregångsman mot korruption". Det säger en del om hur mycket tilltro man kan lägga till David Lundqvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in