2017-05-15, 10:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Samma kväll ska han även ha lagt ut kärlekslåtar på sin Facebooksida.
- Det var våra låtar, jag förstod direkt vad han menade.

Från svt

Någon som på fri hand kommer ihåg klockslag för detta?

21:19
Citera
2017-05-15, 10:34
Medlem
Jag har inte facebook. Finns det något sätt att se vilka låtar användaren brukar spela på kontot?
Citera
2017-05-15, 10:46
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Meddelande från Johanna till pressen idag 15/5 innan dörrarna stängdes

https://minfil.org/s8NbF9babd/preview.jpg

T.ex.

Citat:
Mamma har inte ens ordnat begravning, hon hatade mig och pappa

Citat:
Min mamma och syster har brutalt huggit mig i ryggen

Citat:
Jag hade alla symptom redan vid 6 års ålder
Vet inte om det syftar på övergrepp, ADHD eller att hon är Psykopat?
Senast redigerad av JustLikeMoney 2017-05-15 kl. 10:48.
Citera
2017-05-15, 10:47
Medlem
lasternassummas avatar
Från referaten tycker jag att Akis flickvän gjorde ett genomgående bra intryck.

Lite "rättegångspsykologi":

Kanske pressad av JM, så pressade hennes advokat AH vittnet. En gång sa domaren ifrån genom att säga:
"– Ska hon verkligen behöva berätta det en gång till?"

Tror det är en balansgång hur mycket man ska pressa ett vittne. Går man för långt så kan det slå tillbaka. Svenska domstolar har inte så stora likheter med hur det ser ut i amerikanska, speciellt på TV och i film.

Hon har ett svårt läge, AH...

Citera
2017-05-15, 10:47
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Jag har inte facebook. Finns det något sätt att se vilka låtar användaren brukar spela på kontot?

Ja man kan koppla Spotify kontot så det visas när en låt spelas, men i förhöret verkar det som att Aki har delat låtar också. Lite oklart.

I FUP finns en skärmdump när man ser att en viss finsk låt spelades runt 21-tiden vill jag minnas.
Citera
2017-05-15, 10:50
Medlem
Enligt flickvännen så verkar AP ha varit noga med att de inte skulle bli sedda tillsammans, inte fikat ihop i Flen t ex . Man kan se det som normalt otrohetsbeteende förstås, men kanske ville han undvika att JMs raseri drabbade den nya eller honom själv. Antagligen levde han med rädsla för att förlora kontakten med barnen.
Citera
2017-05-15, 10:50
Medlem
lasternassummas avatar
Från JMs handskrivna meddelande till pressen, före rättegången:

(maskat)
"Jag hade alla symptom redan vid 6 års ålder."

Vore intressant att veta vad som finns bakom maskningen...

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
T.ex.
Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 10:57.
Citera
2017-05-15, 11:03
Medlem
Citat:
Ja man kan koppla Spotify kontot så det visas när en låt spelas, men i förhöret verkar det som att Aki har delat låtar också. Lite oklart.

I FUP finns en skärmdump när man ser att en viss finsk låt spelades runt 21-tiden vill jag minnas.

Förlåt, jag var inte tydlig.
Finns det en funktion "mest spelat" "mest delat" som syns på kontots startsida eller som kan återfinnas lätt i marginalen?
Vad jag fiskar efter är detta. Är det möjligt för någon annan, med tillgång till kontot, att lägga upp en låt som ofta spelats/delats?
Om inte så är ju Nadjas påstående att "det var deras sång" en indikation på att Aki fortfarande var vid liv vid denna tidpunkt. 21:19

Edit: alternativt att man skrollar bak några dagar själv och ser att låten spelats upprepade gånger (vilket åklagaren nog kan kolla upp trots avsaknad av Akis mobil)
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-15 kl. 11:11.
Citera
2017-05-15, 11:15
Medlem
Pethuglins avatar
Nu börjar JM ta egna rättigheter i rättsalen. Enligt SVT:s rapportering vägrade hon ha handbojor när hon fördes till häkteslokalerna i källarplanet under kaffepausen. Vakterna lät bli handbojorna. Anmärkningsvärt!

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-05-15, 11:15
Medlem
lasternassummas avatar
Förhör av AM (Anki)
JMs mamma AM har begärt att JM inte ska vara i rättssalen då hon förhörs.
JM lyssnar i ett häktesrum i källaren.
Hon lyckades avvisa påsättning av handbojor...

Citera
2017-05-15, 11:22
Medlem
develis avatar
Citat:
T.ex.
Citat:
Citat:
Mamma har inte ens ordnat begravning, hon hatade mig och pappa
Citat:
Citat:
Min mamma och syster har brutalt huggit mig i ryggen
Ju mer hon får prata själv, ju mer framkommer det hur hatisk och störd hon är. Har sällan eller aldrig hört en människa prata så mycket skit om folk - alla som hon anser är emot henne eller om hon vill vinna mark pratar hon ner (och därmed indirekt höjer sig själv till skyarna).
Citat:
Citat:
Jag hade alla symptom redan vid 6 års ålder
Citat:
Erinrar mig att hon förstått att hon var "övergreppad" som hon kallar det med nåt om att hon satt och tuggade på hår. Det var nåt flummigt, nåt hon liksom läst sig till, ska se om jag finner det.

Erinrar mig även i skrivande stund ett vansinnigt fall, suitcase murder, där en bortskämd tjej (Heather Mack, 19 år) , rikemansbarn, föräldrarna miljonärer mördade sin mor. De hade en stormig tillvaro då hon var tonårig, grälade konstant och mamman var rädd för henne på slutet. Sen får hon sin fixa idé om att mamman mördad hennes far (de facto dog han i lungemboli om jag inte minns fel). Tjejen blir överfixerad vid detta, försöker leja folk att mörda henne.
De skulle sen på lyxresa till Bali, typ röka fredspipa, och hon lyckades lura sin pojkvän att komma dit och mörda mamman. Sen har hon gjort ett erkännande som finns på tuben.
Hon är helvild, totalt störd och samma fixering vid att allt kan köpas för pengar.
Senast redigerad av develi 2017-05-15 kl. 11:25.
Citera
2017-05-15, 11:30
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Förlåt, jag var inte tydlig.
Finns det en funktion "mest spelat" "mest delat" som syns på kontots startsida eller som kan återfinnas lätt i marginalen?
Vad jag fiskar efter är detta. Är det möjligt för någon annan, med tillgång till kontot, att lägga upp en låt som ofta spelats/delats?
Om inte så är ju Nadjas påstående att "det var deras sång" en indikation på att Aki fortfarande var vid liv vid denna tidpunkt. 21:19

Edit: alternativt att man skrollar bak några dagar själv och ser att låten spelats upprepade gånger (vilket åklagaren nog kan kolla upp trots avsaknad av Akis mobil)

ja, man kan se det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in