2017-05-13, 15:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Nu är jag väldigt opåläst även om jag följer det lite, men hur gick det med Obamacare? Är den borta nu? Skulle väl vara någon röstning början av vecka? Blev det borttaget samt när kommer det att slopas helt i realiteten? Dvs när slutar bidragen att komma?

Det kommer att bli ett helvetes liv där den dagen.

Senaten har väl inte röstat om det än, det var huset som röstade igenom det nya systemet, nu måste det godkännas av senaten som troligen inte kommer att göra det då den är en katastrof, den skär inte bara ner på vården utan den har även så fula kryphål som att akne skulle kunna klassas som en förebyggande sjukdom.

Det är helt enkelt ett system som är sämre än det innan AcA infördes.
2017-05-13, 15:50
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Maher säger det bäst:

“Bill Clinton, once again, f***d up his wife’s life. If Bill Clinton hadn’t walked on Loretta Lynch’s plane, then she would have been making the statement instead of Comey," said Maher on Friday night.

Bill Cinton----->Loretta Lynch------> Comey

Blir inte enklare än så.

Precis, och Mahler säger ju exakt det jag säger: Om inte Clinton hade träffat Lynch hade Lynch kunnat uttala sig istället för den inte lika Hillaryvänlige Comey. Förstår du inte vad du läser; vad Mahler säger är ju exakt motsatt mot den teori du förfäktar.
2017-05-13, 15:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
LOL en kvinna som FBI chef Trump måste supit hårt i natt.

Hon lär ju inte ta viktiga nationella säkerhet beslut på emotionella känslor.

Som om Trump fattar rationella och logiska beslut utan att agera genom det emotionella?

Har du redan glömt bomberna och uttalandet om Syrien?
2017-05-13, 15:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Att det pratas skit om henne på Youtube och Twitter - är det vad du kallar "källor"

Kom igen nu - ge oss en källa som avslöjar att (republikanen) Comey tog order från demokraterna. Vi väntar otåligt

Du menar att Comey lade ned undersökningen om Clinton, för han själv tyckte så?
2017-05-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Precis, och Mahler säger ju exakt det jag säger: Om inte Clinton hade träffat Lynch hade Lynch kunnat uttala sig istället för den inte lika Hillaryvänlige Comey. Förstår du inte vad du läser; vad Mahler säger är ju exakt motsatt mot den teori du förfäktar.

Men nej

Obama och Lynch förklarade för Comey vad han skulle göra med Clinton.

Därför Comey drog allt om Clinton under presskonferensen som hämnd för att han fått order om att inte rekommendera åtal till DOJ.

Comey var alltid till höger bara att han gjorde sitt största misstag någonsin med att bli lydhund åt Obama och Lynch.
2017-05-13, 15:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
LOL en kvinna som FBI chef Trump måste supit hårt i natt.

Hon lär ju inte ta viktiga nationella säkerhet beslut under emotionella känslor.

Det är inget fel på kvinnor. Men Trump borde välja en kvinna med klass och stil. Så vi övriga har något fint att titta på.

Det lär inte bli samma jobb som Comey. Men det viktigaste är att hon jobbar för folkets intressen.
2017-05-13, 15:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar att Comey lade ned undersökningen om Clinton, för han själv tyckte så?

Du om någon borde veta vid det här laget att bara för att du påstår något så är det inte sant.

Lägg fram bevis som inte är youtube och twitter för att Comey skulle vara en Demokratisk robot eller vänligen skärp dig.
2017-05-13, 15:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men det viktigaste är att hon jobbar för folkets intressen.

Och om folkets intresse är att få ett svar på frågan varför Trump fick panik när Comey verkade komma för nära Rysslandkopplingar till Trump även om det inte nödvändigtvis var koppling till valresultatet?

Nej, just det ja...Du säger folkets intresse men menar Trumps intresse.
2017-05-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Nu är jag väldigt opåläst även om jag följer det lite, men hur gick det med Obamacare? Är den borta nu? Skulle väl vara någon röstning början av vecka? Blev det borttaget samt när kommer det att slopas helt i realiteten? Dvs när slutar bidragen att komma?

Det kommer att bli ett helvetes liv där den dagen.

O'care lever kvar tillsvidare, det kommer att ta några år innan den helt är död - finns inte ens nåt beslut (endast rep-huset har röstat) det skall till Senaten snart(?), "gör om- gör nytt" blir en långdragen process, alla detaljer återstår. Sen är ju frågan om det blir i 2 eller 3 steg, mkt kvar att brottas med, under tiden drar sig sjukförsäkringsbolag ur ett efter ett, premierna kommer att höjas ändå mera och Ocare kommer att självdö om inget ny process till ersättning kommer igång.
2017-05-13, 16:00
Medlem
Trump gav Comey chansen efter valet som tack för att han drog upp allt Clinton gjort fel med sina Email.

Men Comey valde att försöka vinna tillbaka demokraternas förtroende genom att dra ut på utredning.

Därför sparkar Trump Comey.

I slutändan grävde Comey sin egen grav djupare och djupare där det inte fanns en väg ut.
2017-05-13, 16:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Men nej

Du fattar fortfarande inte tycks det som. Ska vi ta citatet från Mahler som du tyckte "säger det bäst" igen då och se om ett ljus går upp:

Citat:
“Bill Clinton, once again, f***d up his wife’s life. If Bill Clinton hadn’t walked on Loretta Lynch’s plane, then she would have been making the statement instead of Comey," said Maher on Friday night.

Han menar alltså att Bill förstörde för Hillary genom att göra så att Comey uttalade sig istället för Lynch; jag hoppas du är med så långt. OM Comey bara sade vad Lynch hade sagt till honom så hade det naturligtvis inte spelat någon roll vem av de två som hade uttalat sig, men eftersom han INTE agerade utifrån Lynch pipa var det enligt Mahler en stor katastrof att Lynch blev utbytt med honom.

Det citat som säger det bäst, jag håller med.
2017-05-13, 16:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du om någon borde veta vid det här laget att bara för att du påstår något så är det inte sant.

Lägg fram bevis som inte är youtube och twitter för att Comey skulle vara en Demokratisk robot eller vänligen skärp dig.

Jag går efter erfarenhet angående korruption. Klart Comey var korrupt. Jag hade inte förvänta mig något annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in