2017-05-12, 11:25
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Johanna kopplingar till HA??

Det var väl egentligen bara det som fattades?
Lite Kinesisk maffia , "Pearl for Girls" hade väl tillverkning i Kina och ett par droppar rysk spioneri, IS och Kim Jun On. Sedan omfattar detta fall absolut allt.!
Magnus Utvik har sysslat med att recensera kriminalromaner på SVT i 18 år. Han menar att sommarstugemordet inte funkar som deckare, det är alldeles för skruvat. Läsarna skulle inte tycka att det verkade särskilt sannolikt.

Ska man göra bok av sommarstugemordet måste det bli ur en dokumentär synvinkel menar han.

https://www.svt.se/opinion/article13620021.svt

Vad kommer härnäst? Göran har ett förflutet som IB-agent? Johanna har smugglat kokain från Västindien? Julia försöker frita Johanna under rättegångsförhandlingarna? Den som lever får se.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-12 kl. 11:42.
Citera
2017-05-12, 11:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej, jag tycker också det känns märkligt att hon skulle sitta och hitta på det. Samtidigt så väcker detta många frågetecken. Såvitt jag förstått så finns det två sätt som man kan lämna HA på; det ena är att man lämnar i "Good standing" (du har fått okej från klubben att lämna och du står på god fot med dom) eller så har man lämnat i "Bad standing" (du har blivit utslängd och ligger illa till).

Man kan ju undra vilken av dessa två status som Aki hade. Om han stod i "Bad standing" så förstår jag att han var orolig och inte ville träffa på vissa människor när han var ute med Nadja.

Samtidigt så blir jag lite förundrad över uppgiften. Att vara fullvärdig medlem i HA är ju en ganska "tung" sak. Som fullvärdig medlem så ingår du i Sveriges värsta maffiaorganisations inre kärna.

Jag noterar även att Johanna till försäkringsbolaget If påstår att Akis ena syster "är hells angels". Nu kan ju inte kvinnor vara medlemmar där överhuvudtaget då det är en mansklubb så antagligen syftar Johanna på att Akis syster har kopplingar till HA. Vad som är sant i allt detta får väl anses vara ej klarlagt.

Tror det är en vokabulär yrkesskada. Hon kallar folk för hells angels hit och dit...
Citera
2017-05-12, 11:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Magnus Utvik har sysslat med att recensera kriminalromaner på SVT i 18 år. Han menar att sommarstugemordet inte funkar som deckare, det är alldeles för skruvat. Läsarna skulle inte tycka att det verkade särskilt sannolikt.

Ska man göra bok av sommarstugemordet måste det bli ur en dokumentär synvinkel menar han.

Vad kommer härnäst? Göran har ett förflutet som IB-agent? Johanna har smugglat kokain från Västindien? Julia försöker frita Johanna under rättegångsförhandlingarna? Den som lever får se.

Helt otroligt drama, ens om bara en bråkdel är sant är det rena si-fi.
Citera
2017-05-12, 11:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Magnus Utvik har sysslat med att recensera kriminalromaner i SVT i 18 år. Han menar att sommarstugemordet inte funkar som deckare, det är alldeles för skruvat. Läsarna skulle inte tycka att det verkade särskilt sannolikt.

Jag har även tänkt på filmmanus. Alldeles för komplicerat och för många inblandade.
Jag har också tänkt på bok. Det är för rörigt.

Ska det bli nåt så får det bli en såpa med 250 avsnitt.
Ett avsnitt i veckan i fem år...
Sveriges svar på gamla Dallas!

Det kan bli en försäljningssucce utomlands.

Förslag till titel:
"Look at what happened in Sweden!"

Citera
2017-05-12, 11:35
Medlem
Kan det vara så att foodtrucken kom att ingå i HAs rekvisitaförråd, med eller utan Johannas medverkan, och att Aki drog öronen åt sig när han upptäckte det? Den såldes ju ganska snart.
Aki var rädd för något och han hade skäl att vara det, HA eller Johanna eller JJ eller vad-som-helst!
Citera
2017-05-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Tror det är en vokabulär yrkesskada. Hon kallar folk för hells angels hit och dit...
Vem är "hon" i detta fallet?
Som jag förstod det så var det nya flickvännen som berättade detta och inte Johanna.
Citera
2017-05-12, 11:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
AP´s telefon transporterades och anlände till Granliden.

AP, själv, när anlände han - på morgonen den 8 / 8 ?

Det vi vet är att läkaren som utfärdade dödsbevis efter fyndet, ca 10.00 på lördagen 8/7 uppskattade att Aki då varit död i minst åtta timmar.

"Han tillfrågas om han kunde göra någon bedömning av hur gammalt dödsfallet var.
Det är jättesvårt att bedöma svarar Jan, eftersom det är många olika faktorer som spelar in. Jan bedömer ändå att mannen torde ha varit död i minst 8 timmar. Detta bygger han på en spontan känsla tillägger han.
Han säger att han inte tog någon rektaltempertur mätning av mannen."

Någon tidpunkt för dödsfallet är svår att fastställa, men troligen var det före 02:00 på natten.

Några centrala frågor:
– När dog Aki?
– Var dog Aki?
– Exakt hur dog Aki?

Tidpunkten är oklar, ännu i alla fall. Platsen är oklar, ännu i alla fall. Han kan ha dött på annan plats och körts till sommarstugan. Han kan ha dött vid stugan. Han kan ha dött vid bryggan. Måndag 22/5 får vi veta mer.

Från:
Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, sid 103-105 enligt paginering

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-12 kl. 11:54. Anledning: enligt paginering...
Citera
2017-05-12, 11:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Som jag förstod det så var det nya flickvännen som berättade detta och inte Johanna.
Korrekt! Nadja som kommit med den uppgiften. Det var därför jag reagerade lite extra.
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Förslag till titel:
"Look at what happened in Sweden!"
Eller varför inte "Avliden i Granliden - dödskvinnans sexhunger och mordlusta"

Skulle funka som serietidning kanske? Radioteater?
Citera
2017-05-12, 11:47
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det vi vet är att läkaren som utfärdade dödsbevis efter fyndet, ca 10.00 på lördagen 8/7 uppskattade att Aki då varit död i minst åtta timmar.

"Han tillfrågas om han kunde göra någon bedömning av hur gammalt dödsfallet var.
Det är jättesvårt att bedöma svarar Jan, eftersom det är många olika faktorer som spelar in. Jan bedömer ändå att mannen torde ha varit död i minst 8 timmar. Detta bygger han på en spontan känsla tillägger han.
Han säger att han inte tog någon rektaltempertur mätning av mannen."

Någon tidpunkt för dödsfallet är svår att fastställa, men troligen var det före 02:00 på natten.

Några centrala frågor:
– När dog Aki?
– Var dog Aki?
– Exakt hur dog Aki?

Tidpunkten är oklar, ännu i alla fall. Platsen är oklar, ännu i alla fall. Han kan ha dött på annan plats och körts till sommarstugan. Han kan ha dött vid stugan. Han kan ha dött vid bryggan. Måndag 22/5 får vi veta mer.

Asså... men, va faan... AP, kan ju ha lugge i någons baklucka, vid färden till Granliden, lixom.
Eh... i en bil med mörka, tonade rutor.
Faan jag blir galen, typ.
AP´s kort handlade en massa sprit o mat den 7/8, flera gånger. Telefonen, transporterades till Granliden, samtidigt som han drack färdigblandad, varm grogg ur flaska............
Citera
2017-05-12, 11:50
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Iofs. var det JM jag menade. Möjligen kommer det fram mera om AP´s prassel med andra kvinnan, samtida med hans hustru.
Citera
2017-05-12, 11:56
Medlem
Angående Jafar Jafari. En (utav många) saker som jag grubblat på är varför han får panik när poliserna i förhör frågar om hans dubbla facebook konton. Poliserna vill ha hans namn på den alternativa sidan, något Jafar vägrar att uppge.
Citera
2017-05-12, 11:59
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Asså... men, va faan... AP, kan ju ha lugge i någons baklucka, vid färden till Granliden, lixom.
Eh... i en bil med mörka, tonade rutor.
Faan jag blir galen, typ.
AP´s kort handlade en massa sprit o mat den 7/8, flera gånger. Telefonen, transporterades till Granliden, samtidigt som han drack färdigblandad, varm grogg ur flaska............

👍
Bara fantasin sätter gränser och de är nog i alla fall inte tillräckligt vida, Johannas kreativitet är gränslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in