2017-05-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Var det inte en tidigare gängkriminell som mördades i Gbg för ett tag sedan som hade fått nåt jobb inom skola eller iaf med ungdomar?

Dvs bidragsjobb..
Det var en avhoppad gängmedlem i Biskopsgården som hade fått en praktikplats på något dagis. Där hade ett misstag skett av någon anledning.
Citera
Medlem
Man blir avrättad (som i detta fall) 99% gångerna för att man gjort något.

Dessvärre förtjänar 99% av de som blir avrättade inte den behandling de utsätts för.

Tyvärr är det väl så att denna överreaktion från GM beror på att BO legat med en tjej eller ännu värre tagit fel BO men det sistnämnda är mindre sannolikt i detta fall.

Känns som en sorgesam historia rakt igenom och hoppas GM får livstid.

Edit: nämns något om en Petra Saliba i tråden såg jag nu. Kanske ett långskott men bröderna Saliba som avrättade ett par 20-åringar i Uddevalla. Hon har ingen connection till dessa herrar månne?
Senast redigerad av Gurjon 2017-05-11 kl. 19:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Jag vet vem *lan *min var.
Killen var en laglydig muslim i sina bästa år.
Brott har han inte begått, inte heller har någon i hans familj.

Sanningen är att han gått och fått en tjej vars namn jag inte nämner, på smällen.
*lan ville då gifta sig med tjejen. Någonting som inte tjejen ville.
Resten kan ni ju klura ut själva

Motiv = heder?
Citera
2017-05-11, 19:24
Medlem
jj_6s avatar
P4 Göteborg intervjuar BO 2016 på nedanstående länk. På samma sida kan man läsa om mordet. Tur man inte bor i Götet eller Malmö, krävs massiv repatriering av kriminella utlänningar för att få en bättre situation.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6469635
Citera
2017-05-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1
Det var en avhoppad gängmedlem i Biskopsgården som hade fått en praktikplats på något dagis. Där hade ett misstag skett av någon anledning.

Avhoppad? Är du rolig eller?
Citera
2017-05-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Hon var tillsammans med Josef Hällgren som dömdes i Vår Krog attentat. 12 år fick han. Lite små kriminell är hon väl eller iaf kopplingar.
Stämmer detta?
Citera
2017-05-11, 19:25
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Jag vet vem *lan *min var.
Killen var en laglydig muslim i sina bästa år.
Brott har han inte begått, inte heller har någon i hans familj.

Sanningen är att han gått och fått en tjej vars namn jag inte nämner, på smällen.
*lan ville då gifta sig med tjejen. Någonting som inte tjejen ville.
Resten kan ni ju klura ut själva

Av vilken anledning skall vi tro på dig? Vill dock understryka att det inte låter helt osannolikt det du påstår.
Citera
2017-05-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Intressant. Dog han för att han fick henne på smällen eller för att han ville gifta sig? Vem är tjejen? Kom igen nu Flashback. Man kan tycka att om så vore fallet att man borde tagit honom av daga på ett bra mycket smartare sätt, och inte 9 på morgonen framför barn.
Vilket ju är fallet i de flesta mord och mordförsök, planerade och oplanerade. Det är ytterst få sådana fall som sker på ett "smart sätt".
Citera
Medlem
Citat:
Stämmer detta?

Dom har vart tillsammans någon tid innan dådet iaf. Han var även då kriminell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Avhoppad? Är du rolig eller?
Så stod det i pressen?
edit.
Mindes fel
Citat:
– Enligt vår bedömning har den här personen tydliga kopplingar in i grov organiserad brottslighet i Biskopsgården, säger Erik Nord, högste chef för polisen i Storgöteborg, till Göteborgs-Posten.
Gängmedlemmen kändes igen av en ledig polis som skulle hämta sitt barn på den aktuella förskolan.
http://www.expressen.se/gt/gangmedlem-anstalldes-som-vikarie-pa-forskola/
Senast redigerad av Trulls1 2017-05-11 kl. 19:29.
Citera
2017-05-11, 19:28
Medlem
Citat:
Så stod det i pressen?

http://www.expressen.se/gt/gangmedlem-anstalldes-som-vikarie-pa-forskola/

Ingenting om avhoppad.
Citera
2017-05-11, 19:28
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmentja
Vid anställning av vikarier inom offentlig sektor och inom skola så tas utdrag ur belastningsregistret på den som söker tjänsten. - Självklart kan man ha begått brott ändå, men detta ger ju en fingervisning om hur de generella vikarierna ser ut.

https://www.skolverket.se/regelverk/juridisk-vagledning/registerkontroll-av-personal-1.162657

Registerutdraget som krävs för anställning inom skola visar bara domar för en viss sorts brott (sexual/våldsbrott). Inget fullt registerutdrag så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in