2017-05-10, 22:10
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Kan vi inte gemensamt bestämma att vi hoppar över Sentio-maj precis som våren hoppade över våren under maj?
Ja, det var ett jävla hoppande i Sentio. Ska de fortsätta vara rättesnöre för SD efter sept -18 så skall det nog till en del tur.
Skulle vara extremt intressant att få rådatan även för maj.
Ingen som känner sig manad att maila Arve?
2017-05-10, 22:16
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
3,9% och 49,9%, då är mottagligheten för påverkan stor. Men 25%, ljusår från både spärren och möjlighet till majoritet, vem bryr sig...

30% istället för 25 kan avgöra/krossa blocköverskridande oheliga allianser.
Varenda jävla tiondel är viktig i synnerhet i valet.
2017-05-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag har samma problem att förstå den här idén om att man skulle påverka valutgången med OI-underskattnings-psykning/voodoo, eftersom teorin bygger på att det bara finns en enda möjlig effekt av mätningar: Bandwagon, eller "framgång föder framgång"-effekt eller vad fan man nu ska kalla den.

Antagandet är alltså att alla väljares mål är att ha röstat på den vinnande hästen, och ju bättre det förutspås gå för den, desto fler skulle vallfärda till lokalerna för att liksom ha varit delaktiga i den stora ceremonin.

Jag kanske är ett asocialt UFO men jag blir då inte mer taggad av nån bandwagon, snarare mindre. Vad ger det? "Jag var med och gjorde exakt samma sak som 2 miljoner andra, enade vi gick som ett lämmeltåg"? Vem fan blir linjärt mer taggad att rösta ju större partiet förväntas bli? Fuck det. Jag vill veta en sak: Är partiet över 4% med marginal, så att jag inte gick till lokalen för ingenting. Då går jag och röstar. Men om alla går man ur huse för att lyfta SD till en miljard procent slår det över åt andra hållet, för då kan jag ju lugnt stanna i mitt normalläge dvs soffan, istället för att bidra med den menlösa gesten att pusha resultatet till en miljard komma nollnollnollnollnollett.

3,9% och 49,9%, då är mottagligheten för påverkan stor. Men 25%, ljusår från både spärren och möjlighet till majoritet, vem bryr sig...

För speciellt kvinnorna är det otroligt mkt enklare stödja ett "rasistiskt" parti på 25% än 15%.
Senast redigerad av Djimmie 2017-05-10 kl. 22:21.
2017-05-10, 22:26
Medlem
Ni bör veta att även 19% i valet är en vass nagel i ögat på MAKTEN. Nu tror jag dock på högre siffror.

Oj landet rämnar nu snabbt. Sjukvården ett fiasko, försvaret ett skämt, kommunerna klarar inte kostnaderna, detta håller två år till högst och innan dess tror jag folk börjar inse att hela SKITEN går åt helvete och ett enda parti är oskyldigt till detta: SD....read my lips.

Proteströsten är given.

Dåliga nyheter är goda nyheter för SD. Bränning av 300 bilar är bättre symbolik än Nazi-Tysklands bokbål.

Tyvärr har SD just nu troligen endast 22% i opinion, väldigt många tar inte steget. Men 22% påverkar och ännu mer 24%. Jag vill ha en stor vinfest valnatten.
2017-05-10, 22:26
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
"Nu lanseras TV4 Väljaropinion"
Kan detta bli något bra, eller blir det bara ren propaganda och dravel? Vad säger ni?
TV4-programmet startar den 10 maj 2017.

"Nu går startskottet för TV4:s samarbete med Valforskningsprogrammet vid Göteborgs universitet. Forskarna tar fram den mest heltäckande bilden av opinionsläget genom att sammanställa alla väljarbarometrar som görs i Sverige, och väga ihop dem med vetenskapliga metoder. Resultatet presenteras för första gången i TV4Nyheterna onsdagen den 10 maj."

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nu-lanseras-tv4-v%C3%A4ljaropinion-3914146

TV4 live handlar enbart om senaste opinionsundersökningen. Två partier ligger under riksdagsspärren och medarbetarna hos TV4 verkar uppenbart skärrade. Det är mycket snack om SD och intervjuer, just nu med Richard Jomshof.
2017-05-10, 22:31
Medlem
Returpappers avatar
I kväll i TV4 presenterades de sin nya väljarbarometer. Mycket handlade om hur stora Sd blivit, att de var jämn mellan blocken och Sd ännu större vågmästare.

Undrar hur det tas emot av konkurrenten i TV huset att nu blir det olika resultat på allvar. TV4 diskriminera inget mätföretag, med det gör statsmonopolet.
2017-05-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, det är skillnad på Sverige och andra länder. Inget land är så extremt med massinvandring och förmåner för andra folkslag som etniska svenskar inte har rätt till. Inget annat land köper nybyggda lägenheter åt dom som nyss satt sin fot i landet medan man skiter i utsatta etniska svenskar.

Det är ju värre än så. Man lånar pengar och skuldsätter kommande generationer för att kunna bygga nya, fina hus av hög standard, hus som inte skulle ha byggts annars, för att kunna ge asyl- och uppehållstillståndsbeviljade bostäder.

Jag undrar vad de som skapade den europeiska flyktingkonventionen 1951 skulle ha sagt om detta. Detta var knappast syftet med den konventionen. På den tiden ansågs det som en stor nåd att man överhuvudtaget beviljade människor att få komma in i ens land.

Kom ihåg att på den tiden fanns inte alls så omfattande välfärdssystem som vi har nu. De ekonomiska konsekvenserna av att ta emot människor var alltså mycket mindre. Ändå behövdes det mycket övertalning för att få igenom konventionen.

Den konventionen handlade om ett fixt antal personer, som fem år efter kriget fortfarande var spridda över olika länder. Det var alltså inte som nu, att det kommer ett ständigt pågående flöde av nya människor, att flödet skulle vara ännu större om inte mottagarländerna hade börjat sätta upp hinder, och det fanns inte miljontals potentiella asylsökande från Mellanöstern och Afrika.

Ändå var det svårt att få igenom konventionen 1951.
2017-05-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det skulle säkert gynna SD bättre att säga sanningen om Putin!

Det är ju Putin som hejar på asylkramarna i västra EU för att locka hit miljontals med negrer och araber.
Syftet med denna Putins strategi är givetvis att så split mellan västra och östra EU.
Efter att EU splittrats blir det säkert lättare för Putin att komma överens med sina grannländer, de nuvarande östra EU-länderna!

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag utesluter det inte helt. Det vore verkligen alla moders konspirations teori, och mest lyckade. Men jag avvaktar med att tro på det. Ryssar hatar ju som bekant muslimer. Och det var inte ryssarna som startade kriget Irak och Syrien. Å andra sidan är inte muslimer något militärt hot, vilket skulle stödja din teori. Men vi behöver se till att få ett endaste bevis för denna teori. Annars är det bara en spejsad konspirationsteori, och du ett troll

Även om min teori om Putins inblandning inte stämmer till 100 %, så har den likväl en verkan!

Asylkramare blir våldsamt upprörda och vill t.o.m. börja slåss, ifall man påtalar Putins medverkan i mångkulturen!
2017-05-10, 22:54
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
För speciellt kvinnorna är det otroligt mkt enklare stödja ett "rasistiskt" parti på 25% än 15%.

Detta! Kvinnorna kommer i stora lass när de upplever att det är normen att vara Sverigedemokrat. SD har bara att vinna på att vara stora i opinionen och det borde alla syltryggar som inte törs svara SD då SIFO ringer upp tänka på.

Börjar bli allergisk mot folk som överdriver hur farligt det är att erkänna sina SD-sympatier inför okända människor(eller kända för den delen), kom igen, vem fan bryr sig om Sven Persson i Flen i gott sällskap av en miljon andra röstar på SD?

Ok, om du jobbar som journalist på Aftonbladet eller är en kändis mitt i karriären så kan det vara på sin plats att vara försiktig då någon ringer upp och vill veta vad du röstar på, men resten av befolkningen kan vara alldeles lugna.

Du kommer få behålla jobbet, du kommer inte att bli misshandlad och du kommer inte bli uthängd i Expressen, jag lovar.

Hur ska någonsin stigmatiseringen kunna försvinna så länge "SD-sympatisörer" visar skam och ängslighet inför sitt partival? Som Sverigevän ska man stolt sträcka på ryggen och berätta för så många som möjligt att man bryr sig om sitt land och sina landsmän och därför röstar på SD.

Rakryggad viking eller homosexuell fjant? Make your choice som John Kramer skulle ha sagt.
2017-05-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Börjar bli allergisk mot folk som överdriver hur farligt det är att erkänna sina SD-sympatier inför okända människor(eller kända för den delen), kom igen, vem fan bryr sig om Sven Persson i Flen i gott sällskap av en miljon andra röstar på SD?
Hmm, ibland blir släkt och facebookvänner arg och agerar mobb. Men det är värre att en del arbetsgivare tyvärr bryr sig. Så länge det är så så förstår jag att folk är försiktig.
2017-05-10, 23:40
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Hmm, ibland blir släkt och facebookvänner arg och agerar mobb. Men det är värre att en del arbetsgivare tyvärr bryr sig. Så länge det är så så förstår jag att folk är försiktig.

Och? Har man kommunister bland släkt och vänner så är det väl bara bra att man blir av med packet? Bara att blocka antidemokraterna. Nej, arbetsgivare sparkar inte folk för att man röstar på ett invalt riksdagsparti, om så skulle vara fallet så har man definitivt facket på sin sida.

Själv är jag 100% öppen med min SD-kärlek, har både min förra och min nuvarande chef(Inbiten Sosse) i min vänlista på FB. Har blivit sparkad från 0 st jobb.

Den här ängsligheten många känner är till 99% hjärnspöken.
2017-05-10, 23:56
Medlem
Bra att Sverigedemokraterna backar. Hoppas de snart är nere i två procent och sedan faller i glömska...

Röstade på SD både 2006-2010-2014 då jag trodde SD var ett Socialkonservativt parti. Dum är jag!

Men sedan de räckt ut en hand till moderaterna har jag insett att partiet är ett parti med psykopater precis som alla andra.

Tänker inte vara röstboskap i nästa val och och skiter i alla dessa psykopater som drömmer om en politisk karriär .

Hoppas landet faller ner i ett svart hål !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in