2017-05-10, 19:48
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Hmm, okej...så Julia och Jafar festade samma kväll som Aki drunknar men de hävdar att de hade partaj kvällen innan han drunknar? Vad tjänar de på att säga så?

För övrigt så minns jag att Johanna och Mohammed hade partaj med vodka, vin och hyrfilm dagen efter att de mördat Göran (4 augusti). De stannade uppe länge enligt Johanna.

Jag hade fel, ursäkta
Citera
2017-05-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
JM säger i förhör att hon fick mobilen av polisen, att det var låst men hon kunde se meddelande inkomna på display (typ förhandsvisning, har själv den inställningen). Hon säger även att hon inte kan koden.
OK, hon sade det... Eftersom det inte fanns någon brottsmisstanke då, så kanske polisen inte ens kollat om den var låst. Varför hade polisen den förresten ? Hon säger i larmsamtalet att hon ser (får syn på) den liggande bredvid. Vad gjorde polisen med den ?
Citera
2017-05-10, 20:13
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
OK, hon sade det... Eftersom det inte fanns någon brottsmisstanke då, så kanske polisen inte ens kollat om den var låst. Varför hade polisen den förresten ? Hon säger i larmsamtalet att hon ser (får syn på) den liggande bredvid. Vad gjorde polisen med den ?

Sidan 2 alt 50 https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf
Citera
2017-05-10, 20:17
Medlem
JavierPenas avatar
Läser aldrig lögnarpressen men såg av en slump på löpet något om "Arbogakvinnans spydiga kommentar i rätten". Någon som vet vad som åsyftas?
Citera
2017-05-10, 20:19
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiobutton
Dominika Peczynski läser den här tråden:

Jag kan inte låta bli att fascineras av ”Arboga-kvinnan” (Aftonbladet)

Jag tycker dock att hennes krönika är ganska osmaklig. Normala människor äcklas väl över vad JM har gjort snarare än fascineras. Särkilt det hon skriver om JMs aptit på sex:

Med "vitt skilda åldrar" avses alltså 16-åriga flyktingpojkar som hon tvingade till sex. Det anser jag är likvärdigt med om en 40-årig svensk man hade sex men minderåriga flyktingflickor. Vad gäller 19-åringen så tror jag att det förhållandet från hans sida enbart handlade om att han behövde droger, pengar och uppehållstillstånd vilket JM har utnyttjat, och från hennes sida vill hon bara använda honom för att döda föräldrarna.

Mycket märklig infallsvinkel som Dominika delger här. Kanske har hon smuttat en del på motsvarande beteenden "light" själv.
Dock mycket uppseendeväckande att man kan försöka popularisera fascinationen av en ondskefull psykopatisk kvinna som mördat sin make, pappa och kanske också två av sina fosterbarn. Minst. Pappan kan ju eventuellt varit incestpsykopat-pedofil själv men det rättfärdigar inte övrigt beteende. I högsta grad osmakligt att jämföra henne med någon sorts valkyria eller "go-getter" som bara tar för sig.
Får en stark lust att be Dominika skita ned sig ordentligt och dra åt helvete, men kommer förmodligen inte få tillfälle att göra detta. Kanske presenterar hon sig i tråden sinom tid?
Citera
2017-05-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Sidan 2 alt 50 https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf
Jag antar att detta är filen
Tilläggsprotokoll II 2017-04-18, del 1 (2).pdf
på den utlämnade CD-skivan.

Det går inte att söka i dokumentet med Acrobat reader. Stämmer det ? Varför har de gjort så ? Det är ju i så fall helt värdelöst.
Citera
2017-05-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag antar att detta är filen
Tilläggsprotokoll II 2017-04-18, del 1 (2).pdf
på den utlämnade CD-skivan.

Det går inte att söka i dokumentet med Acrobat reader. Stämmer det ? Varför har de gjort så ? Det är ju i så fall helt värdelöst.
Går inte att söka ( inte för mig), sidangivelserna stämmer inte, och mycket utav texten går ej att kopiera då det är inlagt som bilder ( kanske därav svårighet med sök?)
Får lite minnesträning med denna fup
Citera
2017-05-10, 20:35
Medlem
lasternassummas avatar
Den här sidan är ändrad i dag. Jag vet inte om något datum ändrats.

http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Drunkningsfallet-B-4202-16/Forhandlingsplan/

Förhandlingsplan
Tingsrätten har preliminärt bokat följande datum för huvudförhandling gällande det så kallade sommarstugefallet och det s.k. drunkningsfallet i Arboga.

Maj: 8, 9, 11, 15, 17, 19, 22, 23, 24 och 31

Juni: 1, 2, 5, 8, 9, 12, 13, 15, 19, 21, 26, 27 och 28

Datumen kan komma att ändras.

Senast ändrad: 2017-04-10

Här kan huvudförhandlingsplan hämtas:
http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Domstolar/vastmanlandstingsratt/165_B%203570-16_Övrigt.pdf

Citera
2017-05-10, 20:38
Medlem
Vad är det för samhälle som tillåter den typen av människor som DP styra det offentliga samtalet till något positivt och "spännande" om en så pass grov, obehaglig och ondskefull brottsling som Johanna Möller?
DP har ju för i helvete varit sambo med en ut av Sveriges högst uppsatta politiker.
Det säger en hel del om förbannat lågt hela skutan håller på att sjunka.
Citera
2017-05-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.milorokonozovic
Mycket märklig infallsvinkel som Dominika delger här. Kanske har hon smuttat en del på motsvarande beteenden "light" själv.
Dock mycket uppseendeväckande att man kan försöka popularisera fascinationen av en ondskefull psykopatisk kvinna som mördat sin make, pappa och kanske också två av sina fosterbarn. Minst. Pappan kan ju eventuellt varit incestpsykopat-pedofil själv men det rättfärdigar inte övrigt beteende. I högsta grad osmakligt att jämföra henne med någon sorts valkyria eller "go-getter" som bara tar för sig.
Får en stark lust att be Dominika skita ned sig ordentligt och dra åt helvete, men kommer förmodligen inte få tillfälle att göra detta. Kanske presenterar hon sig i tråden sinom tid?
Eller hur?!
Jag är inte "vi" med henne och jag hatar den här typen av kåserier allra helst som ett genmäle omedelbart förvandlar en till en riktig hagga. Alla vill vi väl bli kittlade på ett eller annat sätt och Sigge Stark är inte på modet längre, men varför inte nöja sig med Sex and the City Skönhet, elegans, lagom fräckhet som man själv kan spetsa med ekonomisk framgång, med Johannas syster som förebild.
Ärligt talat så tycker jag kåseriet är en förolämpning och ytterst ett intellektuellt fattigdomsbevis av det slag som Expressen så gärna låter eka från Söder, eller var nu alla de chica bor.

Expressen kunde hellre upplåtit det spaltutrymmet åt en betraktelse över konsten att inte göra som Johanna och hennes gelikar när det gäller att omhänderta flyktingbarn, fosterbarn och egna barn.
Citera
2017-05-10, 20:47
Medlem
Solglittrets avatar
Chefen för Socialtjänsten i Eskilstuna som bl a haft hand om placering av barn hette/heter också Möll*r.
Se länk.
Anhörig, släkting?
Förklaring till att JM haft en så pass "såpad bana" i allt hon företagit sig??

http://flickanbakompansarglaset.story.aftonbladet.se/chapter/det-ar-ett-misslyckande/
Citera
2017-05-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Eller hur?!
Jag är inte "vi" med henne och jag hatar den här typen av kåserier allra helst som ett genmäle omedelbart förvandlar en till en riktig hagga. Alla vill vi väl bli kittlade på ett eller annat sätt och Sigge Stark är inte på modet längre, men varför inte nöja sig med Sex and the City Skönhet, elegans, lagom fräckhet som man själv kan spetsa med ekonomisk framgång, med Johannas syster som förebild.
Ärligt talat så tycker jag kåseriet är en förolämpning och ytterst ett intellektuellt fattigdomsbevis av det slag som Expressen så gärna låter eka från Söder, eller var nu alla de chica bor.

Expressen kunde hellre upplåtit det spaltutrymmet åt en betraktelse över konsten att inte göra som Johanna och hennes gelikar när det gäller att omhänderta flyktingbarn, fosterbarn och egna barn.

Jag vill inte höra vad DP har att säga. Lättviktigt, debilt och omoraliskt. Det finns säkert minst 2 000 000 människor i Sverige som skulle ha mer intelligent och givande och säga om det här fallet än DP, men de får just inget spaltutrymme. Skutan kommer att sjunka till botten och stanna där som det ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in