2017-05-09, 13:39
Medlem
irishrages avatar
Jag ger det en vecka sen är det här att betrakta som "rasistiskt" och tidningen gör avbön.
Citera
2017-05-09, 13:51
Medlem
McAzs avatar
Det var ju viktigt att påpeka att det var "tjänstemän och nyanlända" som plockade skräp. Man skulle aldrig våga be enbart nyanlända att göra detta, aldrig.

Skulle vara mycket intressant att se hur mycket skräp Aya Assaf och Wahipa Gafar lyckades plocka upp den där dagen. Uppenbarligen kunde dom inte ens lägga undan sina handväskor för att kunna utföra ett normalt arbete med båda händerna. Men det är klart, de är väl ovana, deras normala arbetsuppgifter i hemlandet bestod väl i kärnklyvning och hjärnkirurgi.
Senast redigerad av McAz 2017-05-09 kl. 13:59.
Citera
2017-05-09, 15:03
Avslutad
Jag såg tre hucklen i city, en pekade en plockde och den tredje var ngn slags förman tror jag.
Snart har vi brist på skräpplockare och måste importera flera.
Citera
2017-05-09, 15:09
Medlem
Vilken tur att det finns superhjältar som plockar upp skräpet som ligger och skräpar, skräpet ser inte fint ut och det är dåligt för miljön.
Citera
2017-05-09, 15:15
Medlem
Rubriken måste vara den mest ointressanta rubriken jag läst. Att dom dessutom lägger artikeln bakom en betalvägg gör det bara ännu roligare

"Tjänstemän och nyanlända plockade skräp" - Exclusive för prenumeranter!

Nån mer än jag som tycker att det är lite rasistiskt att de undermedvetet menar att utlänningar inte har alla hästar i kanoterna och behöver hjälp med en sån simpel sak som att plocka skräp?

Bara bilden och texten till får mig att tänka på hur man visar upp att man lyckats hitta uppgifter för utvecklingsstörda människor och stolt visar hur duktiga dom är och vad man lyckats få dom att klara av.
Citera
2017-05-09, 15:16
Medlem
PK-befriads avatar
På tal om skräpmänniskor... De kunde plocka upp sig själva och dumpa sig där de kom ifrån. Jag vill inte att dessa fula varelser ska kolonisera mitt land.
Citera
2017-05-09, 15:23
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Nån mer än jag som tycker att det är lite rasistiskt att de undermedvetet menar att utlänningar inte har alla hästar i kanoterna och behöver hjälp med en sån simpel sak som att plocka skräp?

- Jo Fatima, vi tänkte du och Aisha kunde ta varsin sopsäck och gå ut och plocka skräp i området.

- Plocka? Vad plocka? Hur göra?

- Vi skickar Bert-Åke med er så kan han visa.
Citera
2017-05-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
- Jo Fatima, vi tänkte du och Aisha kunde ta varsin sopsäck och gå ut och plocka skräp i området.

Vi får hoppas att Bert-Åke har tillräckligt med tålamod!

Skämt åsido, så tycker jag inte det är en heldum idé att de som lever på bidrag och inte aktivt söker jobb ska jobba med liknande saker. Alla tycker det är trevligt när det är städat, och bidragstagarna bidrar med nån nytta iaf. Detta bör gälla svenska bidragstagare med.
Citera
2017-05-09, 15:30
Medlem
Vänta här nu. Var inte majoriteten av de nyanlända högutbildade, det sa ju sossarna. Varför går de då och plockar skräp?
Citera
2017-05-09, 15:37
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Vänta här nu. Var inte majoriteten av de nyanlända högutbildade, det sa ju sossarna. Varför går de då och plockar skräp?

Har du aldrig hört talas om en " waste disposal technician " ?

Krävs minst fem års studier på Mumbujumbus högskola innan man får körkort på plocktången....
Citera
2017-05-09, 15:40
Avslutad
Arrangerad bild. De låtsasplockar ju bara. Inget skräp varken i påsarna eller på marken.
Tanterna kunde väl släppt handväskan åtminstone, för att öka trovärdigheten.
Citera
2017-05-09, 15:46
Medlem
Vonraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx

I det här fallet så skickade de visst en byggnadsingenjör, David Andersson-Junkka, för att visa och lära dem hur det hela ska gå till.

Tyvärr så sitter denna fantastiskt intressanta artikel bakom betalvägg, men jag hoppas att det hela egentligen handlar om att de lär sig om att man inte kastar skräp omkring sig i Sverige.
(Men troligtvis så är det väl någon lönlöst SFI-projekt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in